Søg og du skal finde...
Guides

B2B e-eksport og e-handel, er du klar?

"e-eksportguiden B2B" fortæller kort, hvorfor det er en god idé for dig som sælger varer til B2B-markedet også at tænke i e-handelsløsninger.
Er du allerede i gang med B2B-onlinehandel, går vi skridtet videre og fokuserer på, hvad du skal overveje, hvis du ønsker at komme i gang med e-eksport B2B.

B2B e-handel er en god idé

Det er allerede tydeligt i flere brancher, at e-handlen buldrer af sted i gang, og mange virksomheder er langt. Den mest tydelige trend er, at søgning efter nye leverandører i langt de fleste tilfælde starter online. Det betyder, at hvis du ikke findes i indkøberens første søgninger, er du ikke med videre i næste del af processen - og det vil du gerne være!

Samtidig er det åbenlyst, at de B2B-virksomheder, der er dygtigst online, får flest leads ind i toppen af tragten og alt andet lige derfor også flest henvendelser og flest kunder.

Så der er bestemt gode grunde til at være synlig online,og det kan du i mange brancher sagtens nå at blive.

Skal din virksomhed i gang med B2B-e-handel, får du i guiden her inspiration til:

  • Hvad du gør, hvis dine produkter er svære at købe online
  • Hvad det kræver af din virksomhed, for at du kan sælge online
  • Et bud på, hvordan du kommer i gang 

E-eksport B2B; hvad er status på B2B e-handel i landene omkring os?

Konsulenthuset Frost & Sullivan har i en analyse fra 2015 estimeret værdien af det globale salg på B2B-markedet i 2020 sammenlignet med B2C. Af modellen herunder fremgår det at værdien af B2B er to gange større end den samlede værdi af B2C. I samtlige lande er den potentielle B2B-omsætning markant større end den omsætning, der er på B2C. Derfor er der også en klar forventning om, at B2B e-handel vil overstige B2C e-handel. 

Estimeret værdi B2B vs BtC i år 2020

Mange danske virksomheder er har et internationalt mind-set, og derfor kan B2B e-eksport være et naturligvis næste skridt for mange danske B2B-virksomheder i den kommende forretningsudviklingsstrategi.

Hvad karakteriserer B2B e-handel i Sverige, Norge, Finland, Polen, Holland, Tyskland og England? Hvilke juridiske overvejelser skal du gøre dig, og endelig hvad er det næste skridt du skal tage? 

Skal dit næste skridt være B2B e-eksport? I guiden får du viden om:

  • Hvordan er status på B2B e-handel i landene omkring os?
  • Karakteristika på tværs af B2B markeder 
  • Fokus på Sverige
  • Fokus på Norge
  • Fokus på Finland
  • Fokus på Polen
  • Fokus på Holland
  • Fokus på Tyskland
  • Fokus på England
  • Juridiske overvejelser du skal gøre dig
  • Hvad er det næste du skal gøre?

Ikke medlem af FDIH? 

FDIH medlem?
Log ind og download ALLE kapitler af "e-eksportguiden BtB"

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik