Vejledning til Medlemssiderne

Medlemssiderne er dit univers som medlem af FDIH. På disse sider kan du fortælle andre - både medlemmer og ikke medlemmer af FDIH - hvem I er, og hvad jeres virksomhed er rigtig dygtige til.

Om du sælger fysiske produkter på B2C-markedet, eller er professionel it-udvikler til webshops. Alle har glæde af, at have udfyldt Medlemssider. Med over 28.000 sidevisninger det første halveår af 2018, kan en besøgende lige så godt blive inspireret af en spændende webshop, som køb af et nyt it-system.

DOWNLOAD QUICK-GUIDE

5 muligheder for at brande din virksomhed på fdih.dk:

1. OM OS: Siden er jeres visitkort på www.fdih.dk. Alle vores medlemmer har denne side.

2. CASES: På siden OM OS fortæller I, hvem I er og hvad I kan. På siden CASES understøtter I beskrivelsen på siden OM OS ved eksempler og kundecases. I kan indsætte alle de cases I vil.

3. MEDLEMSTILBUD: I kan nu selv tilføje og slette medlemstilbud. Alle besøgende kan se beskrivelsen af jeres tilbud, mens kun medlemmer, der logger ind, kan se hvordan de får glæde af tilbuddet.

4. NYT FRA OS: På siden her kan I skrive korte nyheder eks. produktlanceringer, pressemeddelelser, navnenyt mv.

5. VORES EVENTS: Holder I konference, et webinar el. lign. kan I oprette en kort teaser for eventet på siden her.  

VEJLEDNING TIL ALLE MEDLEMSSIDERNE:

Vejledning til Medlemssiden "Om os"
Vejledning til Medlemssiden"Cases"
Vejledning til Medlemssiden "Medlemstilbud"
Vejledning til Medlemssiden "Nyt fra os"
Vejledning til Medlemssiden "Vores events"

GENERELLE FUNKTIONER:

Klik på linket så får du svaret på spørgsmålet:

* Hvorfor skal vi bruge tid på at udfylde Medlemssiderne?
Hvem kan ændre og tilføje indhold på vores Medlemssider?
* Hvornår er vores indhold synlig for andre besøgende på fdih.dk?
* Vi har uploadet eks. 2 cases, hvordan vises de på vores side?
Hvordan ændrer jeg virksomhedsoplysningerne i toppen af siden?
* Hvor vises vores indhold på www.fdih.dk?
* Kan jeg se statistik på besøgstal mv.?
* Indekseres vores indhold på Google?

Har du spørgsmål til Medlemssiderne, eller idéer til, hvordan siderne kan blive bedre, er du velkommen til at kontakte os på mail kontakt@fdih.dk eller telefon 7225 5601

 

 

 

 

 

 

Hvorfor skal vi bruge tid på at udfylde Medlemssiderne?

Alting tager tid, så hvorfor skal I bruge tid på at udfylde Medlemssiderne på www.fdih.dk?

Der er der 3 grunde til:
Professionel præsentation af jeres virksomhed:
Uanset om du er en webshop, et webbureau eller noget helt tredje, er Medlemssiderne en mulighed for at præsentere jeres virksomhed på en professionel måde overfor besøgende på www.fdih.dk - og dem er der mange af.

Synlighed på Google:
Samtidig er jeres Medlemsside hos FDIH ofte synlig i Google på side 1, fordi FDIH er et site, der ranker højt hos Google. Der er derfor potentiale for, at folk udefra ved et tilfælde besøger jeres Medlemsside. 

Alle besøgende er potentielle kunder:
Alle der ser jeres Medlemsside er potentielle kunder. Uanset om en person ser jeres side på www.fdih.dk i virksomheds øjemed, er vi jo alle i bund og grund privat personer. Det kan også være, at der er nogen i personens netværk, der kan have glæde af den viden, I har mulighed for at give på jeres Medlemsside.

Giver det mening for os at udfylde cases, medlemstilbud, nyt fra os og vores events?

Ja bestemt. Her har du yderligere mulighed for at udbygge jeres Medlemssider, og fortælle besøgende på disse sider om jeres virksomhed, hvilke kunder I hjælper - og med hvad - og meget mere.

Cases:
Fortæl her om cases fra kunder eller best practice generelt.
Medlemstilbud:
Har I et eller flere tilbud, som I synes medlemmer af FDIH kunne have glæde af? Så er I velkomne til at uploade disse her.
Nyt fra os:
Har I ansat en ny sælger, launchet et nyt produkt eller flyttet adresse kan I skrive det her.  Dette er IKKE stedet, hvor I skal uploade jobopslag eller henvise til blogs mv. Blogs hører til under cases, og stillingsannoncer er ikke noget, vi ønsker på www.fdih.dk.
Vores events:
Holder I et kundearrangement eller kursus, hvor I ønsker at invitere eksterne deltagere, kan I oprette det her.

Hvem kan ændre og tilføje indhold på vores Medlemssider?

Alle ansatte hos jer, som har en profil på mitFDIH kan tilføje og rette indhold på virksomhedens Medlemssider.

 

Hvornår er vores medlemssider synlig for andre besøgende?

Alle kan se indholdet I uploader til jeres sider - men først når der er indhold på siden.

Med andre ord bliver eksempelvis "Medlemstilbud" først synlig overfor andre brugere, når I har indsat tekst i modulet.

Siden Om Os er altid synlig da denne side oprettes i forbindelse med indmeldelses-proceduren.

For Medlemstilbud gælder, at der både er en tekst for alle og en tekst kun for medlemmer. Dette for at sikre, at jeres medlemstilbud kun er til glæde for andre medlemmer af FDIH.

Vi har uploaded 2 cases, hvordan vises de på vores side?

Som en liste så både du og andre har overblik.
Når du opretter en eller flere case, medlemstilbud, nyhed eller events samles indholdet i en liste. Derved skabes et hurtigt overblik for besøgende, og samtidig kan I selv se, hvad jeres Medlemssider indeholder.

Eksempel:

Hvordan ændrer jeg virksomhedsoplysningerne i toppen af siden?

Til højre i toppen af jeres medlemsside er jeres kontakt-informationerne til virksomheden, som oplyses i forbindelse med oprettelse af medlemskab. Det er naturligvis vigtigt, at disse informationer er korrekte, da vi har mange besøgende på medlemssiderne, som kunne være interesserede i at komme i kontakt med jer.

Det er let at vedligeholde disse ved at klikke på ”Ret Virksomhedsoplysningerne”. 

Hvor vises vores indhold på www.fdih.dk?

Ud over at blive vist på jeres egne Medlemssider og i søgeresultater foretaget på fdih.dk, vises de 3 nyeste Medlemmer, Cases, Medlemstilbud og Nyheder på forsiden af fdih.dk. Herfra linkes til én samlet side, hvor alt indholdet findes.

Når det er relevant, vises indholdet i vores nyhedsbreve og vores mål er, at vise relevant medlemsindhold som supplement til FDIH's eget indhold.

Kan jeg se statistik på besøgstal mv.?

Desværre ikke endnu, men hvis du ønsker det, er du velkommen til at kontakte os, så hjælper vi dig gerne.
Du kan skrive til os på kontakt@fdih.dk eller ringe på tlf. 7225 5601.

Indekseres vores indhold på Google?

Ja indholdet på jeres medlemssider indekseres af Google.

Alle medlemmer, der har indsat link til deres website i den grå boks på Medlemssiden "Om os" har et udgående link fra fdih.dk til deres eget website. Da FDIH har høj rank-værdi hos Google, giver dette link jer god SEO-værdi.

Udfylder I jeres medlemssider med godt indhold, indekseres dette ligeledes af Google.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.