Prismarkedsføring

Hvordan skal priser og besparelser oplyses? FDIH har lavet en kort guide om, hvad du som detailhandler skal være særligt opmærksom på, og hvordan man undgår problemer. Guiden supplerer, men erstatter ikke, Forbrugerombudsmandens retningslinjer om prismarkedsføring.

Prismarkedsføringsguiden gennemgår bl.a. følgende punkter: 

  • Salg til erhvervsdrivende og forbrugere på samme site
  • Hvad skal indregnes i prisen?
  • Normalpris
  • Sammenligning med din egen normalpris - før, nu, spar osv.
  • Pakketilbud eller kombinationstilbud
  • Mængderabat
  • Introduktionstilbud eller åbningssalg
  • Sammenligning med fremtidige priser
  • Spar 25% på alle varer
  • Sammenligning med vejledende pris
  • Sammenligning med konkurrenternes priser
  • Brugte varer
  • Slagtilbud - begrænset udbud
  • Gratis
  • Kun, chokpris, tilbud, kampagnepris osv.
  • Ophørsudsalg, konkurssalg, flyttesalg osv
  • Fabrikssalg osv.

Log ind og læs Forbrugerombudmandens retningslinjer og download vores guide

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik