Brug af bloggere og andre influenter til markedsføring

Forbrugerombudsmanden har revideret sine råd til influenter om, hvordan de undgår at overtræde markedsføringslovens forbud mod skjult reklame. Kravene til, hvordan det angives, at der er tale om reklame, er skærpet. Det har også betydning for dig, hvis du bruger influenter i din markedsføring.

Den nye markedsføringslov har sænket barren for, hvornår der er tale om reklame. Det skal du være meget opmærksom på, hvis du bruger bloggere eller andre influenter til at reklamere for dit produkt. 

Log ind og læs meget mere brug af bloggere og andre influenter til markedsføring i denne guide.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen