Brug af bloggere og andre influenter til markedsføring

Forbrugerombudsmanden har revideret sine råd til influenter om, hvordan de undgår at overtræde markedsføringslovens forbud mod skjult reklame. Kravene til, hvordan det angives, at der er tale om reklame, er skærpet. Det har også betydning for dig, hvis du bruger influenter i din markedsføring.

Den nye markedsføringslov har sænket barren for, hvornår der er tale om reklame. Det skal du være meget opmærksom på, hvis du bruger bloggere eller andre influenter til at reklamere for dit produkt. Det kan du som medlem af FDIH læse meget mere om i denne guide.

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.