Webinar

Vil du øge værdien af dine kundedata? - (online)

Tid
26. maj 2020 kl. 14.00-15.00
Sted (Se adresse)
Webinar - Hele landet
Pris
Gratis (Medlemmer)
300,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Vil du øge værdien af dine kundedata?

På dette webinar præsenterer eksperter fra Novicell, hvordan du ved at samle alle dine kundedata, inklusive data fra alle dine kontaktpunkter i én platform, kan opnå et mere præcist kundebillede og øge salget ved at handle ud fra dine kundeindsigter.

Du får viden om, hvordan du ved at analysere de indsamlede data fra jeres systemer: ERP, CRM, website, Marketing automation platform, kundeklubdata, sociale platforme, POS systemer osv. kan give dine kunder det rigtige budskab på det rette tidspunkt og i den rette kanal.

Helt konkret får du mere viden, om hvordan du kan afføde salg med afsæt i dataindsamling, databearbejdning og dataanvendelse ved at forbedre kunderejser og -oplevelser. Vi kommer også ind på hvad en Customer Data Platform (CDP) er.

Det får du også ud af at deltage

  • En gennemgang af de tre trin der skal til for at få mere værdi ud af din virksomheds kundedata
  • Gennemgang af en række cases – kunder som Novicell har hjulpet med at få værdi ud af deres kundedata. Det er lige fra den lille løsning over den meget avancerede løsning til en verdensomspændende bank

Der vil være god mulighed for at finde inspiration uanset din virksomheds størrelse eller branche.      

Dagens program:

14.00 Velkomst v/FDIH

14.05 Customer Data Value - Brug kundedata til at forbedre forretning og kundeoplevelse

Alle virksomheder ligger inde med kundedata, men ofte ender de i hver deres silo og kommer aldrig ud og gør gavn i virkeligheden. Og det er et stort potentiale, som virksomhederne går glip af. 3 trin til at få mere værdi ud af din virksomheds kundedata:

  1. Data Insights, hvor du får fuldt indblik i dine data og opdager en række optimeringsmuligheder.
  2. Data Actions, hvor du prioriterer optimeringsmuligheder og implementerer de mest lovende.
  3. Data Driven Business, hvor du bruger data til at løfte din forretning til et nyt niveau gennem mere avancerede dataanvendelser som for eksempel beregning af sandsynlighed for churn og next product to buy, samt databaseret segmentering af kunderne.

Hastighed er i mange tilfælde afgørende, derfor overvejer mange virksomheder en customer data platform, der gør det muligt at vedligeholde audiences i realtid. På den måde kan man med det samme stoppe eller tilpasse sin kommunikation, hvis en kunde eksempelvis køber det produkt, I har markedsført over for kunden.

15.00 Tak for i dag

Målgruppe for webinaret
Webinaret er for dig der arbejder med kunder og kundedata. Altså er webinaret relevant for dig, hvis du er ansvarlig for dialogen med kunder, har ansvar for jeres marketingindsatser eller ønsker at vide, hvordan du sætter dine kunder og deres data i centrum.

Om oplægsholderne

Jens Hagbard Grønkjær
Jens er Business Intelligence manager og leder af Data Value i Novicell, som analyserer og designer dataløsninger for kunderne for at skabe merværdi. Jens har erfaring med drift af større Business Intelligence løsninger i både detailhandlen og kommuner samt med controlling, analyse, optimering og salgsplanlægning alt sammen med afsæt i dataanalyser, -indsigter og rapportering.

Han er uddannet Cand.oecon. og har siden 2000 arbejdet som analytiker og analysechef i en række store danske virksomheder heriblandt TDC, Danske Bank og De Gule Sider. De seneste 9 år har Jens arbejdet i konsulentbranchen som rådgiver, projektleder og udvikler af datadrevne løsninger.

Kristian Bilenberg
Kristian har haft de fleste digitale discipliner igennem hænderne igennem de seneste 20 år. Siden 2014 har han hjulpet en stribe af Novicells største kunder som strategikonsulent. Eksempelvis Krifa, Danske Spil, Nykredit, LINAK, GF Forsikring, Domea.dk, DEIF, Lantmännen Unibake, HC Cargo, ILVA, osv. Og inden da høstede han digitale erfaringer som specialist og leder i TDC’s onlineafdelinger. Bl.a. som ansvarlig for TDC’s digitale kundeservice.

Om Novicell
Novicell er et fullservice digitalt konsulent- og webudviklingsfirma med 300 medarbejdere med hovedkontor i Aarhus og afdelinger i København, London, Oslo Madrid og Barcelona. Vores ekspertise dækker digital strategi, business intelligence, digital design, marketing, SEO og webudvikling og it-arkitektur. Vi arbejder sammen med store danske virksomheder som Salling.dk, ILVA, Bauhaus, Skagen Food, Bertoni of Denmark, Webapoteket og PILGRIM.


FDIH-webinar – sådan foregår det:

  1. Tilmeld dig her på siden
  2. På dagen for webinaret modtager du et link pr. mail. Linket modtager du min. 30 min før webinaret starter - så du kan logge ind i god tid. Hvis du mod forventning ikke modtager mailen, så tjek dit spamfilter.
  3. Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Mads på tlf. 7225 5622/mail mege@fdih.dk.

Samarbejdspartner

Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

300,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 26. maj 2020 kl. 12.30

Webinar - Hele landet

Online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik