Webinar

Sådan får du succes med Direct-to-Consumer – lær af TAKT, Kvadrat og Vertica

Tid
2. dec 2020 kl. 10.00-12.00
Sted (Se adresse)
Webinar - online
Pris
Gratis

Sådan får du succes med Direct-to-Consumer – lær af TAKT, Kvadrat og Vertica

Vil du vide mere om den nyeste forretningsmodel inden for e-commerce? Så deltag på webinaret her og bliv klogere på Direct-to-consumer-fænomenet. Hør bl.a. TAKT og Kvadrat fortælle om deres erfaringer med at arbejde ud fra en Direct-to-consumer-model.

Direct-to-consumer er en forretningsmodel, der de senere år har vundet større og større indpas - ikke bare i udlandet, men også herhjemme. Som navnet antyder, dækker modellen over, at brands sælger deres produkter direkte til kunderne gennem digitale platforme, uden om butikker og andre retailers.

Målet for en DTC-virksomhed er naturligvis at forkorte værdikæden men mest af alt at skabe en direkte relation mellem brandet og kunden. I de mere traditionelle forretningsmodeller udliciterer brands kundeoplevelsen til detailledet, men med DTC-tilgangen har brands selv kontrol over hele kundeoplevelsen. Tilgangen skaber gode muligheder for at arbejde effektivt med direkte, personaliseret kommunikation og markedsføring.

DTC-virksomhederne brager fremad, opnår gode kunderelationer og imponerende tal på bundlinjerne. Men hvad er opskriften på deres succes, og hvad gør de rigtigt?
Det vil vi gøre dig klogere på til webinaret: Direct-to-consumer.

Hvad får du ud af at deltage?

  • En introduktion til direct-to-consumer-modellen
  • Konkrete råd til, hvordan du kan introducere elementer af den i jeres markedsføring og forretningsudvikling
  • Masser af inspiration fra virksomheder, der allerede nu lykkes med DTC-modellen, og glæder sig til at fortælle om deres rejse


Hvem henvender webinaret sig til?
Dette webinar henvender sig til både medlemmer af direktionen, VP, Head of digital, CMO, E-commerce managers og øvrige beslutningstagere.

 

FDIH-webinar – sådan foregår det:

  1. Tilmeld dig her på siden
  2. På dagen for webinaret modtager du et link pr. mail. Linket modtager du min. 30 min før webinaret starter - så du kan logge ind i god tid. Hvis du mod forventning ikke modtager mailen, så tjek evt. dit spamfilter.
  3. Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Birgitte på tlf. 24970258 / mail bwj@danskerhverv.dk.

Agenda

10.00 - Velkommen
v/ Dansk Erhverv Digital Handel

10.05 - Direct-to-consumer: Fuld kontrol over brand, storytelling og relationer 
v/Anna Katrine Matthiesen, Account manager hos Vertica

Efter en kort velkomst zoomer vi ind på direct-to-consumer som trend og forretningsmodel. Hvad vil det sige at operere efter direct-to-consumer-principperne? Hvorfor kan det være smart? Og hvilke krav sætter det til organisationen, kommunikationen og relationen til forbrugerne? Med udgangspunkt i de amerikanske frontrunners, der fik DTC-bølgen til at rulle, giver vi dig byggeklodserne til en succesfuld direct-to-consumer-forretning, og giver konkrete råd til at tage hul på strategien.

10.30 - DTC - Fra lancering til daglig drift 
v/ Jens Jermiin, CMO & Co-founder hos TAKT

TAKT blev lanceret i april 2019, og brænder for at bringe bæredygtige kvalitetsmøbler direkte ud til folket. TAKT er grundlagt ud fra DTC-princippet, og vil tage os med på rejsen fra lancering til daglige drift i et lille team, samt ekspansionen uden for Danmark.

TAKT vil med et forfriskende nyt tag på de klassiske skandinaviske designprincipper skabe nye tidløse kvalitetsmøbler til folket. Virksomheden lægger bl.a. stor vægt på transparens i både produktion og prisstruktur, så kunden ved, hvor materialerne kommer fra, hvordan møblerne produceres, og hvordan prisen fastsættes.

11.15 - DTC er ikke kun for startups 
v/ Marie Kronborg Ellemose, Digital business leader hos Kvadrat

DTC er ikke kun for startups, men også en attraktiv og relevant forretningsmodel for etablerede virksomhed, der ønsker at skabe innovation og nærhed til forbrugerne. Hør om den rejse, Kvadrat har startet for at etablere en DtC-forretningsenhed med en klar vision om at skabe værdi både for end-consumers og de eksisterende kanaler og kunder. Det er en rejse af de store – med blod, sved og tårer – men med forventningen om stor værdi og synergi i den anden ende.

Kvadrat har været en ledende spiller indenfor tekstildesign og -innovation siden 1968. Som en internationalt anerkendt, progressiv designvirksomhed, skubber de til grænserne for æstetik, kreativitet og teknologisk udvikling i tekstildesign. Kvadrat vandt EY's Entrepreneur of the Year 2019, og blev her fremhævet som en fænomenal dansk væksthistorie i konstant udvikling.

12.00 - Tak for i dag

Samarbejdspartner

1 dag 1 time 49 min 51 sek

Priser

Dansk Erhverv medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

Gratis

Tilmeldingsfrist 2. december 2020 kl. 08.30

Webinar - online

Webinar - online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik