Webinar

Danmarks bedste e-handlere - mød 2 af finalisterne til E-handelsprisen 2020

Tid
23. okt 2020 kl. 10.00-11.00
Sted (Se adresse)
Webinar - online
Pris
Gratis (Medlemmer)
300,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Caseoplæg fra Luxreaders og Camille Brinch Jewellery - mød 2 af finalisterne til E-handelsprisen

Vi tæller ned til E-handelsprisen 2020 med en række webinarer. Dagens kategori er ”Bedste nye e-handelsvirksomhed”. Hør de to nye e-handlere og finalister, Luxreaders og Camille Brinch Jewellery fortælle deres cases. Begge har på kort tid skabt sig en unik position i markedet. En position og en tilgang som nok kan inspirere selv de mest erfarne e-handlere.

Til E-handelsprisen fejrer vi hvert år de allerbedste indenfor e-handel i Danmark. Til dette webinar får du en unik mulighed for at opleve Nicki og Aleksander fra Luxreaders samt Daniel fra Camille Brinch Jewellery som begge er i finalen til en E-handelspris i kategorien ”Bedste nye e-handelsvirksomhed”. Deltag og bliv inspireret af de nye og innovative e-handlere.

Daniel, Nicki og Aleksander har faktisk allerede været til den store eksamen, Jurydagen, den 7. september – og venter nu blot på afgørelsens time og den store Prisfest den 12. november.

Luxreaders
Luxreaders, som blev lanceret i sommeren 2018, er en online læsebrillebutik, hvis fokus er at gøre et ellers kedeligt køb til en god oplevelse og give kunderne bedre kvalitet for de samme penge. Luxreaders åbnede i første omgang lokale webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland. I 2019 kom Storbritannien, Tyskland og Holland til. Og i løbet af sommeren 2020 har de udvidet med 4 store europæiske e-commerce markeder: Frankrig, Spanien, Italien og Polen. Luxreaders har allerede over 25.000 kunder og fem stjerner på Trustpilot. De lokalt tilpassede sites konverterer i dag mellem 4,8% og 6,5%.

Luxreaders arbejder aktivt på at øge kundernes loyalitet med deres best-in-class customer data platform. Her har de bygget en række flows til deres forskellige kundegrupper for at øge engagement. Platformen er bygget på baggrund af kunde-insights, som blandt andet er årsag til at Luxreaders har introduceret ”virtuel try-on”. Denne er bygget på AR-teknologi og giver mulighed for at prøve alle briller virtuelt på sit eget ansigt på tværs af devices og browsere.

Til FDIH’s spørgsmål ”Hvorfor tror du, at I er i finalen”, svarer Nicki Due-Rasmussen: ”Vi udfordrer en stillestående niche med et digitalt alternativ, der giver forbrugeren langt større værdi. Vi forventer en tocifret millionomsætning allerede i vores andet fulde regnskabsår og er på vej ud i verden for at bygge et internationalt brand og skubbe til e-handelsbalancen. Ligeledes anvender vi den nyeste teknologi til at nedbryde barrierer, der afholder folk fra at købe denne type produkter online. Resultatet er en langt højere værdi for forbrugeren og dermed loyale kunder”.

Bag Luxreaders står serie-iværksætteren Thomas Olsen, brillemanden Frederik Thiele samt brødrene Nicki og Aleksander Due-Rasmussen.

E-handelsprisen 2020 og prisfesten
Det hele afgøres til E-handelsprisen 2020 den 12. november, hvor vi hylder branchen og kårer de absolut bedste e-handlere i Danmark.

Læs mere om E-handelsprisen 2020 og find oversigten og alle finalisterne her.

Camille Brinch Jewellery
Camille Brinch startede med at sælge smykker på Instagram i 2017. Smykkerne lavede hun selv ude i forældrenes skur. I dag er der 7 ansatte i Camille Brinch Jewellery. Storebror Daniel er tiltrådt som direktør, og Camille sidder med design-ansvaret. Camille sælger ikke bare produkter. Camille inspirerer. Derfor skal alle online interaktioner være inspirerende. Hele universet på hjemmesiden er i jeg-form, så du får oplevelsen af at handle direkte med Camille. Du skal føle, at du bliver guidet og taget i hånden af hende. Sådan er idéen også bag Customer Care teamet, som er kundernes talerør. Teamet arbejder strategisk og målrettet med den data og empiri, kunderne giver gennem chat, telefon og e-mail. Alt i alt leder det til, at der kontinuerligt optimeres på indkøbsoplevelse og servicen overfor kunderne – det afspejles også i de 5 stjerner på Trustpilot.

Til FDIH’s spørgsmål ”Hvorfor tror du, at I er i finalen?”, svarer Daniel Brinch: ”Vi indså tidligt, at vi skulle have tech integreret fra fødslen for at kunne vinde Direct to Consumer ræset og slå vores konkurrenter i en traditionsbaseret branche. Vi ser os selv som en fashion-tech virksomhed og er innovative i den måde, vi kan opbygge personlige oplevelsesuniverser i vores markedsføring. Vi har bygget en hjemmeside, hvor hvert eneste event fyres ind i f.eks. Facebook. Det gør, at vi kan optimere vores markedsføring og bruge f.eks. Facebooks machine learning til at finde kunder, der har mere værdi for os, end hvis vi bare brugte den klassiske købsoptimering. Vi kan også bygge meget personlige annonceringsuniverser, da vi blandt andet kan annoncere direkte til personer, som har tilføjet smykker til deres ønskeliste. At det virker, afspejler sig i vores omsætningsvækst på +360% i år 1 og den yderligere vækst på +160% fra år 2 til 3”.

Agenda

10.00 - Velkommen ved FDIH

10.05 - Case 1: Luxreaders
v/ Nicki og Aleksander Due-Rasmussen, Luxreaders

10.30 - Case 2: Camille Brinch Jewellery
v/ Daniel Brinch, Camille Brinch Jewellery

10.55 - Afrunding og tak for i dag 

 

FDIH-webinar – sådan foregår det:

  1. Tilmeld dig her på siden
  2. På dagen for webinaret modtager du et link pr. mail. Linket modtager du min. 30 min før webinaret starter - så du kan logge ind i god tid. Hvis du mod forventning ikke modtager mailen, så tjek evt. dit spamfilter.
  3. Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Magnus på tlf. 7225 5615/mail mgh@fdih.dk
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

300,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 23. oktober 2020 kl. 08.30

Webinar - online

Webinar - online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik