Webinar

Coronakrisen kradser, episode 3, Hjælpepakkerne (online)

Tid
27. mar 2020 kl. 10.00-11.00
Sted (Se adresse)
Webinar - Hele landet
Pris
Gratis (Medlemmer)
300,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Coronakrisen kradser - Hjælpepakkerne - episode 3

Corona hjælpepakker - hvad dækker de, og hvordan bruger din virksomhed pakkerne?

Webinaret er blevet afholdt, og som FDIH-medlem kan du nu se eller gense det on-demand.

Folketinget har på rekordtid vedtaget en stribe hjælpepakker, der skal afbøde konsekvenserne af Corona-foranstaltningerne – og de bliver løbende opdateret. Pakkerne skal hjælpe ved fyringer, hjemsendelser, karantæne, lukkede butikker, aflyste arrangementer, tomme fly og hoteller. 

Men hvordan skal din virksomhed forholde sig til alle disse pakker, og hvordan kommer du i gang med at bruge dem og ikke mindst, hvordan prioriteter du pakker og initiativer, så din virksomhed kommer bedst muligt gennem Coronakrisen. 

Pakkerne er naturligt hastet igennem, og der er derfor mange åbne spørgsmål lige nu.  

Med dette webinar forsøger vi at: 

  • Skabe overblik over indholdet i hjælpepakkerne bl.a. ved hjælp af simple beslutningstræer
  • Skabe et overblik over hvilke virksomheder, der har adgang til støtte fra hvilke hjælpepakker
  • Vise hvilken proces en virksomhed typisk skal igennem for at opnå støtte; og 
  • Redegøre for nogle af de mest centrale åbenstående spørgsmål knyttet til hjælpepakkerne på nuværende tidspunkt

Følgende hjælpepakker vil blive gennemgået: 

  • Midlertidig lønkompensation for lønmodtagere 
  • Ændring af sygedagpengeloven 
  • Organisationsaftaler om hjemsendelse og arbejdsfordeling. Arbejdsfordeling udenfor organisationsaftalerne  
  • Kompensation for virksomheders faste udgifter 
  • Kompensation til selvstændige og freelancere; og 
  • Garantiordning for nye lån 

Derudover vil øvrige hjælpepakker og ordninger blive omtalt overordnet. 

 

 

Til at gøre os klogere på hvordan vi bruger hjælpepakkerne har FDIH samlet et panel af eksperter, som kan hjælpe med at afklare dine spørgsmål.  

Husk at du kan spørge panelet direkte under webinaret ved at skrive i chatten. 

Paneldeltagere:  

  • Claus Jorch Andersen, Partner, Deloitte 
  • Niels-Jørgen Andersen, Partner, Deloitte  
  • Marianne Bækgaard Nielsen, Advokat, Souschef, Dansk Erhverv 
  • Henrik Theil, Politisk chef, FDIH 

Inden webinaret er det en god idé at læse denne artikel: 
https://www.fdih.dk/nyheder/2020/marts/hjaelpepakker-hvad-daekker-de

Efter webinaret er Virksomhedsguiden et godt sted at orientere sig, hvis du vil have overblik over ordningerne, og hvordan de fungerer i praksis.


FDIH-webinar – sådan foregår det:

  1. Tilmeld dig her
  2. Du modtager et link pr mail, min. 30 min før webinaret starter - så du kan logge ind i god tid.
    Hvis du mod forventning ikke modtager mailen, så tjek dit spamfilter eller find linket her på siden.
  3. Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Birgitte på tlf. 24970258/mail bwj@fdih.dk, eller Andrea på tlf. 7225 5612/mail asp@fdih.dk. Så vil de efter bedste evne guide dig ind i webinaret.

Deltag i webinaret her.

Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

Dansk Erhverv medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

300,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 27. marts 2020 kl. 08.30

Webinar - Hele landet

Online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik