Seminar

Vækst din forretning globalt med søgemaskineoptimering

Tid
2. apr 2020 kl. 12.30-16.00
Sted (Se adresse)
SOHO, København V
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Inspirationsseminar om international SEO

Har du en stærk international SEO-strategi? Får du det optimale ud af din organiske trafik? Er der balance imellem mål, strategier og budgetter i din virksomhed? På seminaret får du konkret viden om, hvordan din forretning kan vinde kunder og klare sig bedre end konkurrenterne - ved at være synlige på de vigtigste søgemaskiner på globalt plan.

93 % af alle onlineoplevelser starter på en søgemaskine. Ved at forstå forskellene i brugernes søgeadfærd, landets kultur og efterspørgslen på de enkelte markeder for danske såvel som internationale B2B og B2C virksomheder har du en klar konkurrencefordel. 

Kom med til inspirationsseminar om international SEO, hvor Novicell har inviteret Geberit med for at fortælle om deres resultater og erfaringer med international SEO fra en global virksomheds perspektiv. Og Languagewire fortæller om, hvordan man skræddersyer sit content til de internationale markeder. 

Det får du ud af seminaret 

Vi giver dig strategisk forståelse for den vigtigste søgemaskine, Google, og klæder dig på til, at du kan definere jeres egen internationale SEO-strategi. Du får praktiske eksempler på vigtigheden af international SEO og dets mange facetter som teknikken bag, søgeadfærd, UX og finurlige eksempler på kulturforskelle landene imellem. Seminaret er sat sammen, så du får en dyb forståelse af, hvordan en international SEO-strategi skal udføres i praksis for at skabe bedre forretning.  

Helt konkret får du 

  1. Præsenteret en step-by-step analysemodel: Den giver dig en forståelse af de forskellige steps din internationale SEO-strategi skal indeholde. 
  2. Forståelse for hvorfor international SEO er forretningskritisk
  3. Tre praktiske indsatsområder: Vi præsenterer de tre største faldgruber, du skal prioritere for at få succes med international SEO og få det maksimale ud af Google og de andre søgemaskiner.
  4. Inspiration til dit internationale SEO-arbejde: Vi præsenterer cases fra virksomheder, der er lykkedes med at realisere deres internationale SEO-potentiale. 

 

Om dig
Seminaret henvender sig til ledere og beslutningstagere i B2B- og B2C virksomheder, som ønsker at definere en international SEO-strategi i deres virksomhed, der sikrer synlighed, salg og leads via søgemaskinerne. Kendskab til SEO er ikke en forudsætning for deltagelse.

Om Novicell
Novicell er et fullservice digitalt konsulent- og webudviklingsfirma med 300 medarbejdere med hovedkontor i Aarhus og afdelinger i København, London, Oslo Madrid og Barcelona. Vores ekspertise dækker digital strategi, business intelligence, digital design, marketing, SEO og webudvikling og it-arkitektur. Vi arbejder sammen med store danske virksomheder som Røde Kors, Power, JYSK, Kilroy Travel, IDEmøbler, Danmarks Naturfredningsforening og Roskilde Festival.

Om LanguageWire
LanguageWire er en af verdens førende platforme for sprog- og indholdstjenester. LanguageWire blev grundlagt i år 2000, og hjælper brands med at nå deres fulde globale potentiale via unik teknologi og automatiserede workflows. Med et verdensomspændende netværk af sprogeksperter og en intuitiv onlineplatform i ryggen gør vi det nemt at administrere globalt indhold.

Psst... Seminaret afholdes også i Aarhus den 31. marts. Læs mere her 

Samarbejdspartnere

Program

12.30
Registrering og kaffe
13.00
Velkomst
13.05
International SEO: How to: Strategi, forretning og prioriteringer
v/Sune Schulze, SEO Lead, Novicell
Du får konkret viden om SEO og international SEO – hvilke steps skal din strategi indeholde? Hvad er det vigtigste, og hvad er de hyppigste faldgruber? Du får viden om hvordan du vælger hvilket land du skal starte med og også et indblik i de tekniske aspekter samt Navigation og UX. Oplægget slutter med at præsentere hvordan forståelsen for de enkelte markeder og målgrupper samt kulturforskelle er afgørende for en international SEO-succes.

Sune Schulze er SEO Lead hos Novicell og hjælper virksomheder og organisationer med at komme til tops i søgemaskinernes organiske resultater. Han har en strategisk tilgang til søgemaskineoptimering og anser ikke SEO for at være en isoleret taktisk disciplin, hvor det hovedløst handler om at skaffe trafik for trafikkens skyld. Kvalitet er vigtigere end kvantitet, for i sidste ende skal de besøgende konverteres til kunder. Derfor bør SEO-arbejdet være en del af strategien og kobles op på virksomhedens forretningsmål.
13.45
Pause
Kaffe og kage
14.10
Geberit caseoplæg: International SEO-indsats som strategisk salgsværktøj
v/Franciska Andersen, Online Marketing Manager, Nordic Marketing, Geberit
Geberit har arbejdet intensivt med SEO de sidste 2 år, og har opnået god indsigt i deres website setup samt målbare resultater på rankingen, men har også indset, at synlighed på søgemaskinerne er en proces, der aldrig stopper. Hvor stort et SEO-system er nødvendigt? Hvordan skal ressourcerne fordeles mellem optimering af IT-systemer og fine-tuning og produktion af nye tekster? Hvad gør vi med ”Position 0” og ”Voice Search? Og hvordan sikrer vi, at vi fange kundernes interesse, som egentlig er det, det hele handler om? Geberit har lagt en SEO-strategi, som nu skal implementeres på 7 markeder. Denne vil Franciska præsentere hovedpunkterne i.

Franciska er Nordic Online Marketing Manager og leder digitale udviklingsprojekter på deres fire nordiske og tre baltiske markeder. Geberit har 2-4 brands i hvert land og i alt 20 hjemmesider, syv micro sites og to konfiguratorer. Fokus er på søgeordsoptimerings- og konverteringsprocessen på de enkelte sites. Franciska håndterer desuden projekter indenfor WebAR-løsninger, CRM-integrering, App løsninger til de professionelle og alt andet, der har en digital/online snitflade.
14.40
Languagewire: Resultater med oversættelser og vigtigheden af skræddersyet content
15.10
Talkshops, her kan du få sparring med Novicells eksperter og Languagewire
Talkshop 1: Din internationale SEO-strategi
Talkshop 2: Forbedring af dit globale webindhold
15.50
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
42 dage 10 timer 14 min 37 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 1. april 2020 kl. 12.00

SOHO, København V

Flæsketorvet 68
1711 København V
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik