Seminar

Sådan samler du data og øger din online omsætning

Tid
5. dec 2019 kl. 12.30-16.00
Sted (Se adresse)
Ecopark / Århus MiljøCenter, Aarhus V
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Sådan samler du data og øger din online omsætning

Ved at samle al din data ét sted kan du ikke bare øge omsætningen ved at være mere målrettet og relevant, du får også nyttig viden om dine segmenter, dine kunders rejse og deres præferencer. Kom og hør eksempler fra Bonnier Publications, Life Extension Europe m.fl.

Seminaret afholdes også i København, den 3. december 2019. Læs mere her 

Vi taler alle om data, og data bliver også kaldt den nye olie. Men ligesom olie, forudsætter data også at blive sat i sammenhæng for, at det bliver brugbart.

I samarbejde med IIH Nordic, inviterer FDIH til seminar. IIH Nordic er en af Europas førende certificerede Google Cloud partnere indenfor marketing og har i flere konkrete cases bevist, hvordan det at samle eksisterende data ét sted og bruge den aktivt, kan forbedre salget med mere end 50%. 

Fremtidens E-handelsvindere vil uden tvivl være dem som har bedst styr på sine data. På seminaret vil IIH Nordic vise praktiske eksempler på hvordan man bruger data til at øge salg, styrke kundernes livstidsværdi og købe “klogere” ind i marketing – cases som vil være relevante for både små og store virksomheder.

Om IIH NORDIC

IIH Nordic er et digitalt bureau med 50 specialister og 15 års erfaring. IIH Nordic arbejder målrettet med at øge værdien af danske såvel som internationale virksomheders digitale aktiviteter blandt andet gennem udnyttelse af data.

Med en databaseret tilgang og den nyeste teknologi sikrer vi, at vores kunder opnår de bedst mulige resultater af en digital investering.

Dette arbejde sker indenfor de traditionelle digitale marketingdiscipliner som fx Google Analytics, paid media, SEO og CRO. Vi udfordrer hele tiden best practice gennem aktiv udnyttelse af data, nye kanaler, mulighederne i Cloud aktiviteter samt Machine Learning.

Det får du med hjem

  • Konkrete eksempler og casestudies på, hvordan Google Cloud kan øge salget
  • Viden om vigtigheden af at samle din data ét sted
  • Input til hvordan du tjener penge på din data
  • Indblik i hvorfor data ikke skal lagres i siloer
  • Inspiration og idéer til de vigtigste handlingspunkter for din virksomhed lige nu og i fremtiden

Seminaret henvender sig til

Alle med ansvar for virksomhedens markedsføring, e-handel eller dataudnyttelse. Seminaret er ligeså relevant for top management som for specialister, fordi vi vil berøre, hvorfor data er så vigtig for din forretning, og hvordan du i praksis skaber resultater. 

Samarbejdspartner

Program

12.30
Registrering
13.00
Velkommen og Industry Insights
v/ Jomar Reyes, Head of events & Partner Relations, IIH Nordic
Dette oplæg vil foregå på engelsk.

Jomar vil præsentere data og insights om ledende danske virksomheders digitale tilstand. Disse insights fremhæver, hvor virksomheder bør fokusere og prioritere sine digitale ressourcer. Samtidigt vil der blive mulighed for at indsamle live feedback fra deltagerne under denne session.

Jomar er ansvarlig for at pleje det fællesskab af marketingmedarbejdere, forretningsfolk og produktspecialister, som IIH har skabt gennem arrangementer, workshops og kurser. Han arbejder også med at udvikle og implementere digitale forretningsstrategier med udvalgte kunder ved hjælp af de nyeste martech-værktøjer.
13.30
E-commerce og Cloud - fordi det virker
v/ Steen Rasmussen, Co-Founder, IIH Nordic
Steen vil dele viden om, hvorfor en Cloud løsning fungerer for dig som e-handler og vise eksempler på e-handlere, hvor Cloud blev den rigtige løsning til at øge salget, få større markedsindsigt og bedre kortlægning af kunders rejse.

Steen er en af Danmarks mest anerkendte digitale analytikere og en international taler med mere end 15 års praktisk erfaring med onlineoptimering af websteder, brugervenlighed og webanalyse. Steen er tidligere blevet udnævnt til ”Årets praktiker” såvel som en af verdens førende analytikere af Digital Analytics Association tre år i træk.
14.15
Pause
14.35
Sådan får du værdi af din data i dagligdagen
v/ Henrik Stenmann, CEO, IIH Nordic
Morten vil give konkrete eksempler på, hvordan data har givet mere værdi for bl.a. Bonnier Publications, Life Extension Europe m.fl. Morten vil ligeledes præsentere hvordan du sparer penge på din markedsføring, hvordan du konkret arbejder med adfærdssegmenter genereret med hjælp af Machine Learning, og vise eksempler på, hvordan du kan forudsige salget for den næste dag, uge, måned.

Morten er en passioneret og erfaren specialist indenfor datadrevet markedsføring og digitale teknologier. Han har solid hands-on erfaring i at eksekvere digitale markedsføringsprojekter og er dygtig til at bidrage til at samle data og aktivere det (og dermed ikke spilde det).
15.20
Q&A - afrunding og spørgetid
16.00
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 4. december 2019 kl. 12.00

Ecopark / Århus MiljøCenter, Aarhus V

Bautavej 1A
8210 Aarhus V

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen