Seminar

Digital transformation hos Matas (udsolgt)

Tid
18. jun 2019 kl. 09.45-16.00
Sted (Se adresse)
Matas, Allerød
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Send en mail til kontakt@fdih.dk, hvis du vil på ventelisten.

Udsolgt

Unikt indblik i de nye digitale tider hos Matas

Besøg Matas i deres egne rammer på hovedkontoret i Allerød og tag et hav af guldkorn med hjem til at drive din egen virksomhed ud i den digitaliserede fremtid.

For første gang nogensinde åbner Matas dørene for FDIH's medlemmer til en hel dag i digital handels tegn. Denne sjældne mulighed for at få indblik i den massive satsning, Matas har foretaget og kommer til at foretage i deres digitale tilstedeværelse, må du ikke gå glip af, hvis du beskæftiger dig bare en lille smule med digital handel.

Matas foretog i slutningen af 2017 et markant gearskifte i de digitale ambitioner med målet om at blive den ubestridte markedsleder inden for skønhed og helse digitalt. Matas er nu 18 måneder inde i den rejse og vil gerne dele erfaringerne med FDIH’s medlemmer i forhold til, hvor langt Matas er kommet, og hvad læringen har været undervejs.

Du vil få indblik i både visionerne for Matas digitale fremtid men så sandelig også detaljer fra hverdagen, hvor den ambitiøse strategi eksekveres i tæt samarbejde med en række leverandører, da Matas vil være først med at tilbyde deres kunder det, de efterspørger. F.eks. arbejder Matas med voice baseret interaktion, som er en teknologi, der er i hastig udvikling, og som danske forbrugere forventes at gøre brug af det sekund, den er moden.

Nøglepersoner fra den digitale organisation i Matas vil fortælle i detaljer om, hvad man med fordel kan fokusere på, og hvad man ikke skal gøre.

Hvem skal med

Målgruppen for dette heldagsseminar spænder vidt fra ledende medarbejdere som CEO, CDO, CMO til de eksekverende indenfor fagområder som f.eks. "Same day delivery", SoMe, brandmanagement og omni-channel.

Hvis du bliver forhindret
Da seminaret er gratis for medlemmer, opkræves et no show gebyr på 300,- ved udeblivelse eller ved afbud indenfor 3 arbejdsdage før.

Læs mere om vores Handelsbetingelser her

Sponsorer

Program

09.45
Ankomst og registrering
10.00
Velkommen og introduktion af dagens program
v/Matas og FDIH
10.15
Matas overordnede strategi og den digitale transformations rolle
v/Gregers Wedell-Wedellsborg, CEO, Matas
Få et indblik i Matas 2023 strategi og hvordan digital transformation spiller en rolle, som er langt større end blot at være en salgskanal på nettet. Gregers vil fra et CEO perspektiv fortælle om, hvordan de digitale ambitioner er forankret både i direktionen og bestyrelsen, samt hvilke krav de professionelle investorer stiller for at ville investere i fremtidens detailhandel.
10.45
Hvordan skaber man en digital markedsleder?
v/Brian Andersen, Ecommerce direktør, Matas
På tværs af Matas.dk og de primære leverandører står et team på mere end 50 dedikerede specialister. Hvordan skaber man en strategi, hvor alle arbejder i samme retning, og de rigtige prioriteter bliver taget. Brian fortæller om processen med at udvikle og implementere den digitale strategi.
11.15
1 år med ”Same day delivery”
I maj 2018 lancerede Matas.dk "Same day delivery" i hovedstadsområdet. I indlægget vil Matas og Burd i samarbejde fortælle om rejsen. Hvad har været svært, hvad har været nemt, hvad siger brugerne, og hvad er fremtiden for "Same day delivery"?
11.45
Pause
Let snack
12.15
Voicebaseret søgning – Er det det nye sort?
Matas var i september 2018 blandt de første, der lancerede en Google Assistant App i samarbejde med Hesehus og Google. I indlægget fortæller de om de første erfaringer med at gå live med en assistent App, hvor brugerne kan tale med Matas digitalt. Hvordan får man brugerne til at navigere efter et helt nyt paradigme, og hvordan vil Matas anvende voice baseret interaktion i fremtiden.
12.45
Distribution via Amazon: Do’s and Don’ts
Matas købte i efteråret 2018 Firtal Group, der har skabt en effektiv platform til digital distribution for en bred række af brands og retail koncepter. Hør om Firtal Groups tilgang til at bringe produkter inden for skønhed og velvære internationalt med distribution via Amazon
13.15
Frokost
Matas byder på en lækker frokost
14.00
Måling af brugeroplevelsen, og identifikation af optimeringspunkter
Hør hvordan Matas måler brugernes oplevelse af websitet på både desktop og mobil, og både i absolutte tal og relativt i forhold til konkurrenterne, og derved identificerer de optimeringspunkter som er vigtigst set med brugernes øjne, og giver afklaring af hvor optimering af konverteringsraten skal foregå. Adm. dir. Jacob Hancke fra Paso Research giver overblik over metoden og viser eksempler på måleresultater.
14.30
SoMe strategi for 250 butikker
Matas har 279 butikker på tværs af Danmark og lokale Facebook sider for hver butik – med en kombination af lokalt skabt indhold og central koordinering. Matas vil sammen med deres leverandør Post Office i indlægget dele erfaringer med at skabe og drive et setup, hvor 2.000 specialister fra butikkerne bringes direkte i dialog med kunderne på de sociale medier
15.00
Omni-channel strategi med udgangspunkt i Single View of Customer
3 ud af 4 danske kvinder er aktive i Club Matas og udgør et stærkt fundament i Matas Omni-channel strategi gennem hele købsrejsen. Matas vil i indlægget dele erfaringer med, hvordan Club Matas der snart fylder 10 år giver relevante kundeoplevelser på tværs af kontakt punkterne, og hvordan Club Matas konstant forbedres
15.45
Afrunding
v/Matas og FDIH
16.00
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 17. juni 2019 kl. 12.00

Send en mail til kontakt@fdih.dk, hvis du vil på ventelisten.

Matas, Allerød

Rørmosevej 1
3450 Allerød

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen