Seminar

Danmarks bedste webshops

Tid
9. maj 2019 kl. 13.00-16.30
Sted (Se adresse)
Aarhus Teater, Aarhus C
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Mød talenterne bag de nominerede til E-handelsprisen 2019

Til E-handelsprisen fejrer vi hvert år de allerbedste indenfor e-handel i Danmark. På dette seminar får du en unik mulighed for, at opleve 5 af finalisterne til en E-handelspris i 2019.

Denne eftermiddag vil udvalgte finalister, fra konkurrencen om en E-handelspris, præsentere den case som gjorde, at de blev nomineret til en E-handelspris i 2019. 

Hver af de 5 finalister får 30 min. til at præsentere deres case, deres resultater og deres bud på, hvad fremtiden bringer. 
På kort tid vil du blive inspireret med ideer fra nogle af landets bedste og skarpeste e-handelsvirksomheder.

Kom med til en sjov, idérig og innovativ e-handelseftermiddag. Find din favorit blandt finalisterne og tag hjem med masser af ny inspiration til, hvordan I kan udvikle jeres forretning. 


Psst... Vi afholder et tilsvarende seminar i København den 15. maj 2019. Læs mere her.

E-handelsprisen 2019
Den store FDIH prisfest E-handelsprisen løber af stablen torsdag den 23. maj 2019 og alle finalisterne er fundet.
Læs mere her. 

Samarbejdspartner

Program

12.30
Deltagerregistrering
13.00
Velkomst
v/ FDIH
13.10
Case 1: thansen.dk
v/ Bo Bommersholt Sørensen, CIO, T. Hansen Gruppen A/S, thansen.dk
thansen.dk er nomineret i kategorien Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr.

thansen.dk gik i luften allerede i 1998 og i dag tilbydes et varesortiment på mere end 250.000 varer. Med èt samlet lager er der godt styr på logistikken, allerede fra 1998 blev der tilbudt "dag til dag-levering". thansen’s kundeprogram ”ATK”, Altid Tilfredse Kunder, sender et tydeligt signal om at thansen er til for deres kunder. I 2018 havde thansen.dk genereret en vækst på 17% – og det er endda uden at kannibalisere på thansen’s øvrige salgskanaler. thansen’s unikke koncepter er ”Leveret eller gratis”, ”365 dages returret” og ved Click & Collect i en valgfri butik tilbydes ”foran i køen” + ”klar 30 min. efter bestilling eller gratis”.
13.40
Case 2: Reshopper
v/ Nicolai Johannesen, direktør/medstifter og Anders Dahl Pape, direktør/medstifter, Reshopper
Reshopper er nomineret i kategorien Bedste app

Reshopper er en digital e-handels markedsplads app, der hjælper forældre med at købe og sælge brugte børneting. Forretningsgrundlaget består af flere indtægtskilder bl.a. abonnement. Appen har opnået mere end +700.000 app downloads og er blevet udvalgt af Apple som Editors Choice. Over 16% af Reshoppers daglige aktive brugere åbner appen 10 eller flere gange dagligt og det høje engagement gjorde blandt andet at brugerne sidste år omsatte for et trecifret millionbeløb. I dag dominerer Reshopper markedet for second hand varer for børnefamilier i Danmark, i en tid hvor tendensen viser at flere og flere forbrugere bevæger sig fra e-commerce til mere re-commerce.
14.10
Pause
Kaffe og kage
14.30
Case 3: Bog & ide
v/ Nicolai Lind Jørgensen, E-commerce Manager, , Bog & ide
Bog & Ide er nomineret i kategorien Bedste omnichannel virksomhed

Bog & ides vision er at være den mest kundeorienterede udbyder af bøger og idéartikler i Danmark. Bog & idé har formået at vende en ”støvet” frivillig kæde til en moderne detailhandelskæde. Ved hjælp af en omnichannel strategi er det lykkedes at sikre samspil mellem kanaler og budskaber, så Bog & idé fremstår, som en samlet kæde – uanset om kunden handler på web eller i butik. 65% af kunderne på bog-ide.dk vælger i dag ”klik & hent”. Omnichannel strategien og den dermed ændrede tilgang til markedet skal sikre kædens overlevelse i et ellers trængt detailhandelsmarked.
15.00
Case 4: Vertica "Hørkram 2.0"
v/ Jeppe Hansen, adm. direktør & partner, Vertica
Vertica er med deres Hørkram case nomineret i kategorien Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

Hos Hørkram drives en af Danmarks største B2B webshops fortsat med stor succes. Lanceringen af den nye e-handelsløsning i 2017/2018 kaster stadig omsætningsrekorder af sig – og i dag står webshoppen for 88% af den samlede omsætning. Udvidelsen med bl.a. leverandørannoncering og en avanceret salgsmotor har genereret store vækstrater. Den nye platform understøtter desuden, at Hørkrams andre markeder kan have en selvstændig webshop. Hørkram er dermed i stand til at vokse og udbygge sin position i en konkurrencepræget branche, både i Danmark og internationalt.
15.30
Case 5: Watery
v/ Daniel Johannesen, Indehaver og direktør, Watery
Watery er nomineret i kategorien Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kr.

Daniel Johannesen ved om nogen, hvordan man skaber en succesfuld webshop. Han startede Watery.dk som 17-årig for 2,5 år siden, og siden har netbutikken haft ekspotentiel vækst hver eneste måned. Watery omsætter i dag for flere millioner. I januar 2019 brillerede Daniel i Løvens Hule, hvor de kræsne løver Jesper Buch og Christian Stadil var så vilde med den unge iværksætter, at de straks investerede i Daniel og Watery. Til seminaret vil Daniel løfte sløret for, hvordan man skaber en digital succes, der kan imponere nogle af Danmarks skarpeste investorer.
16.00
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 8. maj 2019 kl. 12.00

Aarhus Teater, Aarhus C

Teatergaden 1
8000 Aarhus C

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.