Seminar

E-commerce 2019: de hotteste trends & tendenser

Tid
3. apr 2019 kl. 09.00-13.30
Sted (Se adresse)
Nature Energy Park, Odense V
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-commerce 2019: de hotteste trends & tendenser

”E-commerce er ikke en andel af omsætningen. Det er 100% af forretningen, for det bidrager til salget i alle kanaler”. Ordene er Global E-commerce Strategist, Anthony Longs, og vægtningen bag har aldrig været mere aktuel end nu.

For de fleste virksomheder er e-handel i dag en helt central og essentiel del af deres forretningsstrategi og webshoppen en tydelig og integreret del af deres brand – og det med god grund. Forbrugerne forventer i dag at blive mødt ens på alle kanaler, og grænsen mellem det digitale og det fysiske bliver i højere og højere grad udvisket. Forbrugernes forventninger stiger i takt med udviklingen, og for jer som e-handlere er det helt essentielt, at webshoppen lever op til forbrugernes krav, og at I indfrier den optimale kunderejse såvel online som i de fysiske butikker. 

Men hvad kræver onlineforbrugeren anno 2019, og hvilke trends og tendenser kommer til at sætte scenen på et e-handelsmarked, der aldrig sover? 

FDIH inviterer i samarbejde med et af Danmarks førende e-handelshuse, Hesehus A/S, til e-handelsseminar, hvor vi stiller skarpt på onlineforbrugeren anno 2019 og på de nyeste trends og tendenser hentet direkte fra:

  • NRF Retail's Big Show i New York
  • Shoptalk i Las Vegas

Sidst, men ikke mindst, får I på seminaret hands-on erfaring fra Matas, en af Danmarks største webshops, der om nogen sætter standarden for e-handel herhjemme og er en af frontløberne, når det kommer til at afprøve og implementere de nyeste funktioner og features hentet direkte fra det store udland.

Bliv klædt på til 2019

Verdens største retailkonference NRF Retail’s Big Show satte endnu en gang scenen for de hotteste trends og tendenser inden for detail og e-handel, da 37.000 retailere og e-handlere fra hele verden mødtes i New York i januar i år for at lade sig inspirere af næsten 300 visionære eksperter.

På dette seminar giver Mette Reinholt Mortensen, direktør for leverance og udvikling hos Hesehus, jer de bedste guldkorn fra konferencen. I kan bl.a. glæde jer til at få præsenteret de nyeste detailtrends, få indblik i forbrugernes stigende krav og lade jer inspirere af, hvordan innovative detailkæder imødekommer de øgede forventninger med nytænkende koncepter. Mette er bl.a. sparringspartner for Matas og Lemvigh-Müller.

Lars Hedal, adm. direktør for Hesehus, løfter sløret for de nyeste trends og tendenser præsenteret på verdens største e-commercekonference Shoptalk, der afholdes i Las Vegas i marts. I får bl.a. indsigt i de vigtigste keypoints i udviklingen inden for e-commerce - som altid med et helt specifikt fokus på, hvad I som e-handlere skal tage højde for, hvis I skal stå mål med udviklingen og skabe den ultimative kundeoplevelse online. Lars er bl.a. sparringspartner for Wupti Marketplace og Zizzi.
    

Lær af Matas’ ambitiøse målsætninger for digital transformation

Matas er blandt de største webshops i Danmark og leverer netop nu de højeste vækstrater, siden webshoppen blev lanceret. Hemmeligheden bag Matas’ e-handelssucces er dels en meget ambitiøs omnichannel-strategi, der er forankret i samtlige af Matas’ kanaler, og dels evnen til hele tiden at følge med udviklingen og turde kaste sig ud i det nyeste inden for e-commerce. På seminaret løfter E-commerce Director hos Matas, Brian Andersen, sløret for strategien bag og giver jer et indblik i de nyeste e-commerce-tiltag og overvejelserne før, under og efter lancering. Seneste skud på stammen er Matas’ bidrag til Google Assistent, der nu gør det muligt for kunderne at tale til Matas via stemmestyret navigation. 

Samarbejdspartner

Program

09.00
Registrering og morgenmad
09.30
Velkomst
v/ FDIH
09.40
De hotteste trends fra Shoptalk, verdens største e-commercekonference
v/ Lars Hedal, adm. direktør, Hesehus A/S
10.25
Trends og digitale guldkorn fra NRF Retail’s Big Show 2019
v/ Mette Reinholt Mortensen, direktør for leverance og udvikling, Hesehus A/S
11.10
Pause
11.30
Lær af Matas’ ambitiøse målsætninger for digital transformation
v/ Brian Andersen, E-commerce Director, Matas A/S
12.20
Spørgsmål og afrunding
12.30
Frokost og networking
13.30
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 1. april 2019 kl. 12.20

Nature Energy Park, Odense V

Nature Energy Park
5200 Odense V

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.