Seminar

Nyeste praksis om prismarkedsføring og skjult reklame på sociale medier

Tid
6. nov 2018 kl. 12.30-16.00
Sted (Se adresse)
FDIH, København K
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Nyeste praksis om prismarkedsføring og skjult reklame på sociale medier

Mød Forbrugerombudsmandens medarbejdere og få information om reglerne og nyeste praksis om prismarkedsføring og skjult reklame på sociale medier.

Forbrugerombudsmandens retningslinjer for prismarkedsføring blev revideret i 2017. Ændringerne har navnlig haft betydning for brug af kortvarige kampagner så som Black Friday, momsfri weekend og ”spar 20% på alt torsdag til lørdag”.

Ændringerne betyder, at selvom retningslinjernes 6-ugers krav ved brug af før og nu priser og andre besparelsesbudskaber overholdes, så kan priserne efter en samlet vurdering være så ustabile, at det vil kunne være vildledende at tale om normalpriser og lave prissammenligninger i forhold til dem.

Da den nye markedsføringslov trådte i kraft i juli 2017 blev reglerne om skjult reklame ændret. Hør om de nye regler og Forbrugerombudsmandens nyeste praksis vedrørende brug af influenter og medarbejdere til markedsføring på sociale medier.

Der er mulighed for at stille generelle spørgsmål før seminaret. Eventuelle spørgsmål sendes til Tina Morell på e-mail: tmn@fdih.dk

Målgruppe for seminaret: 

- Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
- Medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
- Ansvarlig for Sociale Medier

Program

12.30
Registrering og kaffe
13.00
Velkomst /v. FDIH
13.10
Markedsføringslovens vildledningsforbud og retningslinjerne for prismarkedsføring
/v. repræsentant fra Forbrugerombudsmanden
- Før- og nupriser og andre besparelsesudsagn, kampagner af maks. 3 dages varighed.
- Betingelser for brug af betegnelsen ”outlet” og budskaber som ”Spar op til”, rabatkoder, ”gratis” og andre salgsfremmende udtryk.
- Prismarkedsføring i kundeklubber.
- Sammenligning med andre erhvervsdrivendes priser og prisniveau.
- Krav til prisoplysninger ved salg af varer i netbutikker (priserne skal være inkl. moms, leveringsomkostninger og andre omkostninger).
- Forbrugerombudsmandens nye efterforskningsværktøj.
14.15
Pause
14.30
Forbud mod skjult reklame i den nye markedsføringslov
/v. repræsentant fra Forbrugerombudsmanden
- Hvornår er der tale om reklame, og hvordan skal det markeres, at det er reklame.
- Brug af influenter og medarbejdere til markedsføring på sociale medier.
- Hvem har ansvaret ved brug af bloggere og influenter?
15.00
Spørgsmål
15.30
Afrunding
16.00
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
17 dage 12 timer 2 min 26 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 5. november 2018 kl. 12.00

FDIH, København K

Slotsholmsgade 1, Børsen
1217 København K

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.