Seminar

B2B og SEO - Pluk de lavthængende frugter

Tid
5. apr 2018 kl. 13.00-16.00
Sted (Se adresse)
IT-Universitetet, København S
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Hvordan bringer du det vigtigste marketingværktøj i spil på B2B markedet?

Indkøbernes adfærd ændrer sig, og Google er nu deres vigtigste værktøj. Du skal derfor være synlig på Google for at få succes.

Hvis din virksomhed skal vinde kunderne og klare sig i konkurrencen, skal søgemaskineoptimering (SEO) prioriteres som en central del af din digitale strategi. Det er ikke en holdning, men essentiel viden, der er funderet i konkrete tal for danske B2B-virksomheder.

Google er blevet indkøberens vigtigste værktøj i jagten på nye produkter og leverancer. 8 ud af 10 starter et planlagt køb med at søge på Google ifølge en undersøgelse fra FDIH. En ny analyse af 7,98 mio. besøg på danske B2B-websites viser, at besøgende fra Google både kvantitativt og kvalitativt skaber mere værdi end andre besøgende.

De ændrede indkøbsvaner gør SEO til et af de vigtigste og mest omkostningseffektive marketingværktøjer for B2B-virksomheder. På dette seminar stiller vi skarpt på virkeligheden bag de ændrede indkøbsvaner og peger på, hvordan du med de rigtige ledelsesbeslutninger kan vende tendensen til egen fordel.

Målgruppe

Seminaret er målrettet ledere og beslutningstagere inden for marketing, salg og kommunikation i B2B-virksomheder.

 

Oplægsholdere

I spidsen for seminaret står SEO-specialisterne Henning Madsen og Martino d’Apuzzo fra InboundCPH, der har arbejdet strategisk med SEO for en række af de største danske og internationale virksomheder og organisationer.

 

Med faglig passion, humor og engagement har duoen gennem 20 år arbejdet og undervist med ét mål for øje: at sikre virksomheder – store som små – i hele landet succes gennem indsigtsbaserede, datadrevne strategier.

Sponsorer

Program

12.45
Ankomst og kaffe
13.00
Velkomst af FDIH
13.05
Indsigt: Sådan agerer den nye indkøber
Google er blevet indkøberens vigtigste værktøj i jagten på nye produkter og leverancer. Vi ser nærmere på, hvad de ændrede indkøbsvaner betyder for din B2B-virksomhed, og hvordan du kan vende tendensen til egen økonomisk fordel.
13.55
Strategi: De fire indsatsområder
Vi gennemgår de fire indsatsområder, du skal prioritere for at få succes med SEO. I forlængelse heraf stiller vi skarpt på det strategiske ledelsesfokus, der er nødvendigt for at arbejde effektivt og sikre optimale resultater.
14.25
Pause
14.40
Brancheanalyse: Vidensbaseret afsæt for strategien
Med afsæt i en konkret case viser vi, hvordan du foretager en realistisk vurdering af din virksomheds nuværende markedsposition på Google, og hvordan du bruger denne viden til at sætte realistiske mål for de områder, hvor virksomheden skal forbedre sig.
15.00
Økonomi: Rentabilitet og vækstpotentiale
Vi præsenterer en analysemodel, som kan vise rentabiliteten og det økonomiske vækstpotentiale ved en målrettet SEO-strategi. Modellen giver blandt andet svar på, hvor lønsom din nuværende SEO-indsats er, og hvad det kan betale sig at investere i SEO.
15.30
Afrunding og spørgsmål
Frem til kl. 16.00 har du mulighed for at få svar på eventuelle spørgsmål, som vi ikke har afdækket på seminaret. Hvis du har spørgsmål forud for seminaret, er du velkommen til at kontakte Martino d’Apuzzo på telefon 61 20 16 95 eller mail mda@inboundcph.dk.
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 4. april 2018 kl. 23.59

IT-Universitetet, København S

Rued Langgaards Vej 7
2300 København S
Scroll Bar

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.