Seminar

Forretningskritisk SEO: Høst frugterne til sommer

Tid
1. mar 2018 kl. 13.00-16.00
Sted (Se adresse)
MESSE C, Fredericia
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Hvis din virksomhed skal vinde kunderne og klare sig i konkurrencen, skal søgemaskineoptimering (SEO) prioriteres som en central del af din digitale strategi.

Det er ikke en holdning, men essentiel viden, der er funderet i konkrete tal for danske B2B- og B2C-virksomheder.

 8 ud af 10 danskere starter et planlagt køb med at søge informationer på Google ifølge en undersøgelse fra FDIH. Der foretages 8 millioner søgninger på Google.dk – hver dag. En ny analyse af 231 millioner besøg på danske virksomhedswebsites viser, at besøgende fra Google både kvantitativt og kvalitativt er mere værdiskabende end andre besøgende.

 

Google er med andre ord en forretningskritisk kanal, og SEO er afgørende for, at du får det optimale ud af kanalen. Men uden et stærkt SEO-strategisk fokus kan du ikke lede effektivt og ikke træffe de rigtige beslutninger, som skaber balance mellem virksomhedens mål, strategier og budgetter.

 

Casper Hald, CEO i Blockbuster: »Jeg må indrømme, at jeg ikke vidste nok om SEO. Jeg antog, at SEO var noget, der automatisk fulgte med et godt website. Men jeg er klogere i dag. Jeg har som leder fokuseret på at sammensætte et team, der tænker SEO ind i vores strategi. Det har været en stor læring og meget tankevækkende, fordi det har så stor betydning for vores tilgang af kunder. I dag er SEO med en månedlig omsætning på mere end 1 million kroner vores klart vigtigste kanal.«

 

Det får du ud af seminaret

Vi giver dig strategisk forståelse for Google som salgskanal og klæder dig på til at definere retning og rammer for din SEO-strategi, så du med de rigtige beslutninger og efterfølgende handlinger kan styrke værdiskabelsen i virksomheden. Seminaret er baseret på faktuelle tal og gennemtestet viden, du kan implementere direkte i din digitale strategi.

 OBS. Vi kommer også til København.

 

Helt konkret får du:

  1. præsenteret en analysemodel, som kan vise dit økonomiske vækstpotentiale i form af salg og leads ved realisering af en målrettet SEO-strategi
  2. forståelse for, hvorfor SEO er forretningskritisk, og hvilke muligheder og begrænsninger, SEO tilbyder i relation til dine forretningsmål
  3. viden om de fire indsatsområder, du skal prioritere for at få succes med SEO og få det maksimale ud af Google som salgskanal
  4. inspiration til dit arbejde på basis af cases med andre virksomheder, der er lykkes med at realisere deres SEO-potentiale

 

Peter Hestbæk, CMO i Apoteka og tidligere CMO i Saxo.com & Stylepit: »Mange virksomheder lukker øjnene for SEO, fordi det er svært. SEO skaber ikke resultater på en dag eller en uge. Man høster først frugterne efter 6-12 måneder. Det afholder nogle fra at lade være, men de kan så se tilbage efter perioden og ærgre sig over, at de ikke gik i gang.«

 

Målgruppe

Seminaret henvender sig til ledere og beslutningstagere i B2B- og B2C-segmentet, som ønsker viden og professionelle redskaber til at lede en SEO-strategi, der sikrer synlighed, salg og leads via Google. Kendskab til SEO er bestemt ikke en forudsætning for deltagelse.

 

Undervisere

I spidsen for seminaret står SEO-specialisterne Henning Madsen, Martino d’Apuzzo og Marianne Friedmann fra InboundCPH, der har arbejdet strategisk med SEO for en række af de største danske og internationale virksomheder og organisationer gennem 20 år.

 

Henning, Martino og Marianne er kendt for at formidle SEO og det strategiske ledelsesfokus, der er forbundet med en vellykket SEO-indsats, på en humoristisk, lettilgængelig og energisk måde på tværs af organisationer, ledelsesniveauer og fagområder.

Sponsorer

Program

12.45
Ankomst og kaffe
13.00
Velkomst af FDIH
13.05
Indsigt: SEO som vækstmotor
Du får en forståelse for, hvorfor SEO er forretningskritisk, og hvilke muligheder og begrænsninger, SEO giver for værdiskabelsen i din virksomhed – med afsæt i viden om indkøbernes og forbrugernes onlineadfærd på forskellige stadier i købsfasen.
13.55
Strategi: De fire indsatsområder
InBoundCPH gennemgår de fire indsatsområder, du som leder skal prioritere for at få succes med SEO. I forlængelse heraf stiller vi skarpt på det strategiske ledelsesfokus, der er nødvendigt for at arbejde effektivt og sikre optimale resultater.
14.25
Pause
14.40
Brancheanalyse: Vidensbaseret afsæt for strategien
Hvordan foretager du en realistisk vurdering af din virksomheds nuværende markedsposition på Google, og hvordan du bruger denne viden til at sætte realistiske mål for de områder, hvor virksomheden skal forbedre sig.
15.00
Økonomi: Rentabilitet og vækstpotentiale
Du får præsenteret en analysemodel, som kan vise rentabiliteten og det økonomiske vækstpotentiale ved en målrettet SEO-strategi. Modellen giver bl.a. svar på, hvor lønsom din nuværende SEO-indsats er, og hvad det kan betale sig at investere i SEO.
15.30
Afrunding og spørgsmål
Frem til kl. 16.00 har du mulighed for at få svar på eventuelle spørgsmål, som InBoundCPH ikke har afdækket på seminaret. Hvis du har spørgsmål forud for seminaret, er du velkommen til at kontakte Martino d’Apuzzo på telefon 61 20 16 95 eller mail mda@inboundcph.dk.
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 28. februar 2018 kl. 12.00

MESSE C, Fredericia

Vestre Ringvej 101
7000 Fredericia

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Anne K. Hansen
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Charlotte Ahm
Projektleder - på barsel
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice