Seminar

Er jeres webshop gearet til fremtidens e-handel?

Tid
5. sep 2017 kl. 09.00-13.00
Sted (Se adresse)
Nordatlantisk Hus/Restaurant Nordatlanten, Odense C
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handel er kun gået én vej de sidste par år.

Alene i 2016 steg e-handlen i Danmark 16%, og danskerne brugte over 100 mia. kr. på nettet. Med et buldrende e-handelsmarked går tingene stærkt, og præmisserne ændrer sig hele tiden. Forbrugerne stiller nye krav, konkurrenterne lancerer smarte, innovative features, og nye spillere, som de udenlandske markedspladser og webshops, er pludselig en del af ligningen.

For mange virksomheder er webshoppen i dag en integreret del af deres brand og ikke mindst et helt afgørende omdrejningspunkt i at indfri virksomhedens strategiske mål, og derfor er det også essentielt, at de følger med udviklingen og konkurrenterne.

Men hvad kræver onlineforbrugerne, og hvordan kommer I et skridt foran konkurrenterne på et marked, der aldrig sover?

FDIH inviterer i samarbejde med et af Danmarks førende e-handelshuse Hesehus A/S til e-handelsseminar, hvor vi stiller skarpt på forbrugernes krav anno 2017 og på de nyeste trends og tendenser inden for e-handel – både i form af hands-on features og funktioner lige til at implementere og trends og tendenser, I med fordel kan inddrage i jeres onlinestrategi.

E-handelstrends og digitale guldkorn
Verdens største retailkonference Retail’s Big Show 2017 (NRF17) løb af stablen i januar i New York, og direktør for leverance og udvikling hos Hesehus, Mette Reinholt Mortensen, har samlet de bedste guldkorn fra konferencen. I bliver bl.a. præsenteret for de nyeste detailtrends, får indblik i, hvordan førende detailkæder vil imødekomme fremtidens forbrugere og kan hente inspiration fra nye, innovative detailkoncepter. Mette er bl.a. sparringspartner for E-handelsprisvinderne Matas og Lemvigh-Müller.

Lars Hedal, adm. direktør for Hesehus, guider jer igennem de nyeste trends og tendenser præsenteret på den europæiske e-handelskonference Global E-commerce Summit i Barcelona i juni. I får bl.a. serveret tidens 10 vigtigste e-handelstrends, I som e-handlere bør tage højde for, hvis jeres webshop skal gøre sig blandt de bedste. Lars er bl.a. sparringspartner for E-handelsprisvinderne Inspiration og Stof & Stil.

Dansk pendant til Amazon tager kampen op mod de globale giganter
Danmarks største detailhandelsvirksomhed Dansk Supermarked tager med lanceringen af deres nye markedsplads kampen op mod de udenlandske webshops især den globale markedsplads Amazon. Dansk Supermarked har med Wupti Marketplace videreudviklet webshoppen wupti.com til en markedsplads, der gik live i juni og nu danner det danske modsvar til den stigende e-handelstrussel fra udlandet.

På seminaret får I en unik mulighed for at blive klogere på Dansk Supermarkeds nye satsning. Group Senior Vice President, Head of E-commerce hos Dansk Supermarked, Michael Ejby, fortæller om de strategiske overvejelser bag markedspladsen, giver et indblik i arbejdet før, under og efter lanceringen og løfter sløret for, hvordan markedspladsen er kommet fra start.

Samarbejdspartner

Program

09.00
Registrering og morgenmad
09.20
Velkommen ved FDIH
09.30
Case: Dansk Supermarkeds nye markedsplads
v/ Michael Ejby, Group Senior Vice President, Head of E-commerce, Dansk Supermarked
10.10
Trends og digitale guldkorn fra verdens største retailkonference
v/ Mette Reinholt Mortensen, direktør for leverance og udvikling, Hesehus A/S
11.00
Pause
11.20
De 10 vigtigste e-handelstrends
v/ Lars Hedal, adm. direktør, Hesehus A/S
12.10
Spørgsmål og afrunding
12.20
Frokost og networking
13.00
Tak for i dag

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 4. september 2017 kl. 13.00

Odense

Nordatlantisk Hus/Restaurant Nordatlanten, Odense C

Nordatlantisk Promenade 1
5000 Odense C

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef