Seminar

SEO-strategi for webshops Århus

Tid
26. okt 2017 kl. 13.00-16.00
Sted (Se adresse)
Cafe Hack , Århus C
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

LÆR AT TILRETTELÆGGE EN EFFEKTIV SEO-STRATEGI, DER ØGER OMSÆTNINGEN I DIN NETBUTIK.

Google er den vigtigste trafikkilde til danske webshops ifølge en ny undersøgelse. Men konkurrencen på Google bliver større og større, for mens markedsudbuddet stiger, forbliver antallet af positioner øverst på Google det samme. Det stiller store krav til din SEO-strategi.

En ny analyse af 23 millioner besøg til danske webshops viser, at trafik fra Googles søgeresultater udgør langt den største andel af besøgstrafikken (43,24 %) sammenlignet med andre trafikkanaler, og at besøgende fra søgeresultaterne samtidig er mere attraktive end andre besøgende, fordi de bliver længere tid på siden, ser flere undersider og har den laveste afvisningsprocent.

 

SEO er med andre ord et vigtigt konkurrenceparameter – og det er faktisk ikke svært at skabe trafik til en webshop. I hvert fald ikke så længe, du har penge nok. Udfordringen er at gøre det til de lavest mulige omkostninger, samtidig med at du sikrer dig, at trafikken er relevant, målrettet og konverterende.

 

En effektiv SEO-strategi kan afhjælpe tre af de udfordringer, mange webshops står med:

  • Dine indtægter bliver ædt op af udgifterne til Google AdWords. AdWords-annoncer kan være rigtig gode at bruge i nogle tilfælde, men andre gange betaler du alt for meget for de besøgende, du får.
  • Dine konkurrenter er mere synlige på Google end dig. Kun 11% af brugerne på Google klikker sig videre til side 2, og en placering på side 2 eller derunder har med andre ord meget lille eller slet ingen værdi.
  • Indholdet på din webshop skaber ikke værdi nok. Indhold har længe været den hellige gral inden for SEO, men ikke alt indhold er lige godt, og ikke alt indhold er lige vigtigt for din placering på Google.

 

På seminaret får du den nyeste viden om SEO og konkrete tips og tricks til, hvordan du tilrettelægger en effektiv SEO-strategi, der øger omsætningen i din netbutik og sikrer dig maksimalt udbytte af dit marketingbudget.

OBS. Vi kommer også til København. 

 

Målgruppe

Seminaret er målrettet ledere og beslutningstagere inden for marketing, salg og kommunikation. Kendskab til SEO og Google AdWords er ikke en forudsætning for deltagelse.

 

Undervisere

I spidsen for seminaret står Martino d’Apuzzo og Henning Madsen fra InboundCPH, der har arbejdet med SEO helt tilbage fra 1998 – for en række af de største danske og internationale virksomheder.

Henning og Martino er kendt for at formidle kompleksiteten af SEO på en humoristisk, simpel og energisk måde og for deres evne til at formidle SEO på tværs af organisationer og fagområder.

 

Afbud

Da seminaret er gratis for medlemmer, opkræves et no show-gebyr på 300 kr. ved afbud inden for 3 arbejdsdage før seminaret.

Læs vores handelsbetingelser.

Samarbejdspartner

Program

13.00
Velkomst ved FDIH
13.05
SEO anno 2017
v/ Henning Madsen og Martino d’Apuzzo.
Vi fortæller om den nyeste udvikling inden for SEO og lærer dig, hvilke faktorer der er afgørende for Googles vurdering og positionering af din webshop. I forlængelse heraf dykker vi ned i dine kunders købsproces og afdækker, hvordan du fastholder kunderne fra den indledende interesse til det afsluttende køb.
14.30
Pause
14.45
Udnyt jeres marketingbudget optimalt
v/ Henning Madsen og Martino d’Apuzzo.
Mange webshops kan opnå en højere fortjeneste ved at praktisere SEO professionelt – især hvis konkurrenterne ikke gør det. Vi gennemgår elementerne i en effektiv SEO-strategi og præsenterer dig for en analysemodel, du kan bruge til at estimere, hvor stort dit vækstpotentiale er rent SEO-mæssigt.
15.45
Spørgsmål og afrunding
16.00
Tak for i dag
Tilmelding inden
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 25. oktober 2017 kl. 12.00

Vi ses på

Cafe Hack , Århus C

Teatergade 1
8000 Århus C
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef