Seminar

B2B E-handel

Tid
30. okt 2014 kl. 09.00-12.00
Sted (Se adresse)
Børsen (Biblioteket), København K
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

B2B-virksomheder - få mere ud af jeres digitale salgskanaler

Sidder I med overvejelserne om at udnytte jeres B2B online kanaler bedre og mere end tilfældet er i dag, så kom og hør hvad andre har gjort for at opnå succes og gode resultater med deres digitale snitflader ud mod kunderne.

Omdrejningspunktet for dette seminar vil være helt friske B2B løsninger fra Brødrene Dahl (VVS Grossist), TRESS (Nordisk handelsvirksomhed med sports- og aktivitetsudstyr) og NORSTAR (Nordisk distributør af legetøj, ejet af TOP TOY).

B2B og brugeren
I B2C-kontekst er vi vant til at lave store kundeanalyser, touchpoint-analyser, brugervenlighedstest, segementeringsøvelser og meget mere, når vi arbejde med e-handel. I B2B-verdenen har vi langt mere indsigt i kundernes adfærd, men samtidig har vi tendens til at bygge løsninger, der ikke i samme grad er brugervenlighedsoptimerede.
Kom og få konkrete gode råd til, hvordan du får involveret dine kunder og gjort dit b2b-ehandelsprojekt kundevenligt til gavn for forretningen.
 
Case: Brødrene Dahl har succes med hybrid mobil B2B app
I foråret lancerede Brødrene Dahl deres nye e-handelsApp. Løsningen er baseret på en hybrid mobil platform, hvor samme løsning anvendes på tværs af de mobile platforme (iOS, Android og Windows Phone). Kom og se fordele og ulemper ved at vælge en hybrid mobil platform. Hvad er udviklingstiden og er der en besparelse ift. Native App udvikling og drift ? Hvad siger kunderne til det ? BD’s løsning er baseret på Adobes platform Phonegap, som vi demonstrerer under præsentationen. Kan du se eller mærke forskel ?
 
Hvor bevæger B2B-ehandel sig hen?
I dag har de fleste virksomheder fokus på digitalisering af salgsprocesserne, når de handler med andre virksomheder. Men hvor bevæger e-handelsløsningerne sig hen, når den første effektiviseringsgevinst er høstet?
Få et billede af, hvilke udfordringer og muligheder, der ligger lige om hjørnet for din b2b-ehandelssløsning.
 
Case: TRESS.com, når udfordringen er B2B og B2C i en og samme løsning
Hør hvordan TRESS skaber succesfuld e-handel i markedet for kvalitets sports- og aktivitetsudstyr i Norden med både virksomheder og private. Den brugercentrede proces har fokuseret på at skabe en effektiv salgskanal til gavn for kunden, sælgeren i marken og forretningen.
 

Seminaret afholdes også i Århus den 28. oktober

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 29. oktober 2014 kl. 12.00

Børsen (Biblioteket), København K

Børsen, Slotsholmsgade 1
1217 København K
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.