Tid
23. maj 2019 kl. 16.30 - 24. maj 2019 kl. 01.00
Sted (Se adresse)
Øksnehallen, København V
Pris
1.500,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
2.800,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Danmarks 5 bedste e-handlere i forskellige kategorier

Så er finalisterne fundet til årets E-handelspris 2019.
Se hvem der gik videre i top 5 i hver kategori.

Hør hvordan det gik til her:

Stort tillykke til alle de nominerede virksomheder for deres arbejde for dansk e-handel! 

I år er vi stolte over at præsentere hele 12 priser til E-handelsprisen 2019

Der er i alt 12 kategorier i 2019, hvoraf de 9 gennemarbejdes i indstillingsudvalget. Dette udvalg vælger 5 nominerede, som hver især skal præsentere deres virksomhed for den strenge jury, der udvælger årets vinder. Beskrivelse af de enkelte e-handelspriser finder du herunder.

De 5 finalister i hver kategori er følgende:

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kr.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Godt købmandskab

·         Vækst

·         Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”

·         Service over for kunderne

·         Virksomhedens evne til innovation

Og de 5 finalister er …

apopro.dk

barberklingen.dk

familietestamente.dk

rito.dk

Watery

 

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Godt købmandskab

·         Vækst

·         Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”

·         Service over for kunderne

·         Virksomhedens evne til innovation

Og de 5 finalister er …

nemlig.com

proshop.dk

sinful.dk

thansen.dk

trendhim.com

 

Bedste B2B-virksomhed

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til virksomheder.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Godt købmandskab

·         Vækst

·         Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”

·         Service over for kunderne

·         Virksomhedens evne til innovation

Og de 5 finalister er …

Brødrene A&O Johansen

carlsbergonline.dk

DLG

ECCO

Hørkram

 

Bedste App

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

har udviklet en App, der har mange downloads, interaktioner, øget omsætningen og/eller

kundeloyaliteten, uanset om det er til virksomheder, forbrugere eller imellem disse.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         App engagement

·         Levetid

·         Vækst

·         Brugervenlighed

·         Særegenhed ift. desktop/mobile

Og de 5 finalister er …

Coop

freetrailer

Lunar Way

Reshopper

Spiir

 

Bedste omni-channel virksomhed

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, der bedst formår at drive

salg og loyalitet ved at skabe sammenhængende kundeoplevelser på tværs af

kommunikations- og salgskanaler. 

I bedømmelsen lægger juryen særlig vægt på:

·         Virksomhedens evne til at tænke holistisk og stort i flere kanaler på samme tid

·         Virksomhedens evne til at skabe en god og sammenhængende købsoplevelse

(research, køb, returnering) på tværs af de - for virksomheden - relevante

platforme

·         Virksomhedens evne til at skabe en sammenhæng i markedsføringen og

service-kommunikationen overfor den enkelte kunde på tværs af de

relevante kommunikations-kanaler (på tværs af paid, owned, earned media)

·         At virksomheden evner at dokumentere, hvordan en omnichannel-tilgang

skaber mersalg og øget loyalitet

·         At virksomheden evner at differentiere sig gennem services, der tilbydes på

tværs af kanaler (bytteregler, kundeinvolvering, miljø-arbejde,

omnichannel markedsføring mm)

***Eksempler på kanaler er: marketing, service, salg, fysisk butik, sociale medier,

webshop, telefonsalg, service, support etc.

Og de 5 finalister er …

Brødrene A&O Johansen

Brødrene Dahl

Bog og Idé (Indeks Retail A/S)

dinApoteker

Sportmaster

 

Bedste eksport-case

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

bruger onlinekanalen til international ekspansion og eksport til udlandet.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Vækst i salget til udlandet

·         Service, sprog og shops målrettet diverse internationale markeder

·         En organisation gearet til international ekspansion

Og de 5 finalister er …

Creativ Company

Jysk.dk

miinto.dk

proshop.dk

trendhim.dk

 

Bedste nye e-handelsvirksomhed

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som gennem den

ekstraordinære gode idé, nytænkning og innovation allerede har opnået en

position i markedet. Kunderne har taget godt imod virksomhedens produkt/idé,

hvilket giver tro på virksomhedens strategi og vækstpotentiale.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Hvordan onlineuniversets muligheder udnyttes i forretningen

·         Hvordan nye forretningsmodeller, nytænkning og innovation udfordrer

eksisterende virksomheder og markeder

Og de 5 finalister er …

apopro.dk

dribe.dk

golittle.dk

kaffedrengen.dk

shapingnewtomorrow.dk

 

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori er den virksomhed,

der har udviklet design, implementeret et nyt system, integreret til ERP,

udviklet særlig software, leveret logistikløsning eller infrastruktur, m.m.

*** som har hjulpet e-handleren med at optimere sit salg.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Højere salg efter implementering

·         Bedre service over for kunderne (fx i form af et loyalitetsprogram)

·         Øget effektivitet

·         Reducerede omkostninger eller andre fordele, der har givet en bedre bundlinje

***flere eksempler på områder der kan have hjulpet e-handelsvirksomheder op

på et højere niveau med dokumenteret effekt: strategi til øget brugerinvolvering,

datahåndtering, konverteringer, kundedialog, håndtering af betalinger,

styring af marketingskampagner, rationalisering af processer, hurtigere levering,

integration af sociale platforme, e-handelsplatforme, analyse, loyalitetsprogrammer,

kundeservice, SEO, SEM,etc.

Og de 5 finalister er …

Adapt for Interflora

Compent.dk for Shamballa Jewels Global Sales Platform

Hesehus for BabySam

Raptor for Bog & Idé

Vertica for Hørkram

 

Bedste e-handelsværktøj

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis

har udviklet et e-handelsværktøj i form af et system, platform, værktøj, software,

infrastruktur osv. Dette er med succes blevet implementeret hos flere e-handlere med

deraf øget salg, bedre service, øget effektivitet eller reducerede omkostninger.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

·         Vækst

·         Fleksibilitet

·         Nationalt vs. Globalt potentiale

·         Innovation og kreativitet

Og de 5 finalister er …

CoolRunner

LanguageWire

Lead:famly

Raptor

WakeupData

De sidste 3 kategorier 2019:

·         Årets E-ner - Udvælges af Niels Ralund og livepitcher på scenen den 23.05.19 – vinderen findes af publikummet på aftenen

·         Brugernes favorit 2019 - Bestemmes af brugerne

·         Guldprisen 2019 – Bestemmes af Juryformændene

 

Hvordan findes vinderne i kategorierne?

  • Tirsdag den 7. maj 2019 præsenterer de 5 nominerede i hver kategori deres case foran en jurygruppe
  • Jurygruppen finder vinderne inden for E-handelsprisens forskellige kategorier
  • Juryformændene finder vinderen af E-handelsprisen Guld
  • Den helt store prisfest afholdes torsdag den 23. maj 2019 i Øksnehallen i København og her kåres alle vinderne i hver kategori

 

 

 

Køb billet til årets helt store brag af en fest inden
24 dage 9 timer 16 min 58 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.