Tid
23. maj 2019 kl. 16.30 - 24. maj 2019 kl. 01.00
Sted (Se adresse)
Øksnehallen, København V
Pris
1.500,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
2.800,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Konkurrencen til E-handelsprisen

Konkurrencen A-Z

 Konkurrencen kort og godt

Januar og februar

  • Virksomheder tilmelder sig konkurrencen i en eller to af de i alt 9 kategorier
  • Tilmeldingen til konkurrencen lukker torsdag den 17. januar 2019 kl. 18.00
  • Afstemningen til Brugernes Favorit åbner senere
  • Indstillingsudvalget mødes første gang den 24. januar for at gennemgå alle de virksomheder, der er tilmeldt konkurrencen senest 17. januar 2019
  • På baggrund af alle tilmeldinger udvælger Indstillingsudvalget op til 20 virksomheder i hver priskategori, der skal gå videre fra 1. runde i ringen
  • Disse op til 20 virksomheder bliver kontaktet i løbet af slut januar og februar måned for at få bekræftet, at de vil være med i konkurrencen om årets e-handelspriser samt anmode dem om indsendelse af mere materiale til arbejdet i Indstillingsudvalget

Marts

  • På baggrund af indsendt materiale udvælger Indstillingsudvalget den 26. marts 2019 op til 5 virksomheder inden for hver kategori
  • Et juridisk tjek af disse 5 nominerede i hver kategori foretages af Horten advokatfirma

Maj

  • Tirsdag den 7. maj 2019 præsenterer de 5 nominerede i hver kategori deres case foran en jurygruppe
  • Jurygruppen finder vinderne inden for E-handelsprisens forskellige kategorier
  • Juryformændene finder vinderen af E-handelsprisen Guld
  • Den helt store prisfest afholdes torsdag den 23. maj 2019 i Øksnehallen i København

 

Tilmelding og udvælgelse

Alle virksomheder, som er online i Danmark, kan være med i konkurrencen, ved at kunder samt medarbejdere kan indstille virksomheden ved at "tippe" dem her senest 17. januar 2019. E-handelsprisen har også et Indstillingsudvalg, som har stor viden inden for e-handel. Udvalgets sammensætning gør, at alle dele af e-handelsområdet i konkurrencen bliver dækket. Det gør ingen forskel i bedømmelsen, om en virksomhed har tilmeldt sig selv eller er blevet indstillet. 

Efter tilmeldingen er lukket, udvælger indstillingsudvalget op til 20 virksomheder inden for hver kategori på 1. møde i indstillingsudvalget. Dette gør de ud fra den samlede liste af deltagere, dvs. både dem der er blevet tippet i konkurrencen og dem som er blevet indstillet af indstillingsudvalget. På 2. møde i indstillingsudvalget reduceres disse 20 til blot 5, som skal præsentere for juryen.

 

Hvem finder den endelige vinder?

Den endelige bedømmelse foretages af Juryen. Udvælgelsen af vinderne sker på baggrund af de besvarelser, som konkurrencedeltagerne har givet ved tilmeldingen samt den præsentation, som virksomhederne giver til Juryen på jurydagen. Til sidst finder Juryformændene vinderen af E-handelsprisen Guld. 

Finalisterne tjekkes alle igennem af Horten advokatfirma

Indstillingsudvalget og Juryen optræder alle kollektivt, og er uafhængige af særinteresser.

 

Hvad lægger indstillingsudvalget og juryen også vægt på?

Foruden de besvarelser, som virksomhederne har indleveret i starten af konkurrencen, lægger juryen også vægt på nedenstående:

  1. Forretningsidé: Understøtter virksomhedens digitale indsats den grundlæggende forretningsidé
  2. Resultater: Vækst i omsætning, resultat og markedsandele, antal kunder mm. I særlige tilfælde vil virksomheder i konkurrencen blive bedt om at eftersende regnskab.
  3. Brugervenlighed: Er de digitale kanaler tilgængelige og intuitive? Fremmer designet brugeroplevelsen?
  4. Brugerinvolvering: Anvendes brugerinvolvering? Understøtter involveringen brugerens beslutningsgrundlag?
  5. Synlighed: Arbejder virksomheden med sociale medier, mobile platforme, SEO/SEM,  PR eller andre former for markedsføring, og hvordan understøtter dette forretningen?
  6. Regler: Overholdes grundlæggende regler? Juryen kan til enhver tid afvise virksomheder, der ikke overholder gældende lovgivning 

 

Konkurrencedeltagerne skal have base i Danmark

E-handelsprisen er en prisoverrækkelse, der hædrer danske e-handelsforretninger. FDIH varetager danske e-handelsforretningers interesser, og derfor er det også udelukkende danske e-handelsforretninger, der kåres som vindere af de forskellige kategorier til E-handelsprisen.

Som deltager i konkurrencen er det således et krav, at den enkelte virksomhed har en væsentlig tilknytning til det danske marked og driver den væsentlige del af e-handelsforretningen i og fra Danmark. 

 

Det vil sige at virksomheden: 

  • skal drive e-handel fra et kontor i Danmark
  • skal have danske arbejdspladser
  • skal vægte det danske marked lige så højt som et potentielt andet marked
  • skal opleves som dansk af kunderne

E-handelsprisens jury vil til enhver tid afgøre om man er berettiget til at indgå i konkurrencen ved en individuel bedømmelse.  

Køb billet til årets helt store brag af en fest inden
24 dage 9 timer 27 min 21 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.