Tid
23. maj 2019 kl. 16.30 - 24. maj 2019 kl. 01.00
Sted (Se adresse)
Øksnehallen, København V
Pris
1.500,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
2.800,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Kategorier til E-handelsprisen 2019

I år er vi stolte over at præsentere hele 12 priser til E-handelsprisen 2019

Der er i alt 12 kategorier i 2019, hvoraf de 9 gennemarbejdes i indstillingsudvalget. Dette udvalg vælger 5 nominerede, som hver især skal præsentere deres virksomhed for den strenge jury, der udvælger årets vinder. Beskrivelse af de enkelte e-handelspriser finder du herunder.

 

Her er e-handelspriserne, som de indstillede virksomheder konkurrerer om at vinde:

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kr.

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til forbrugere og har omsat for op til 50 mio. kr. i 2018. 

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

 Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr.

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til forbrugere og har omsat for over 50 mio. kr. i 2018.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

Bedste B2B-virksomhed

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til virksomheder.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til virksomheder.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

 Bedste App

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de har udviklet en App med stor forretningssucces.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis har udviklet en App, der har mange downloads, interaktioner, øget omsætningen og/eller kundeloyaliteten, uanset om det er til virksomheder, forbrugere eller imellem disse.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • App engagement
  • Levetid
  • Vækst
  • Brugervenlighed
  • Særegenhed ift. desktop/mobile

 Bedste omnichannel-virksomhed

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger og markedsfører produkter/services på tværs af en række online og offline kanaler***

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, der bedst formår at drive salg og loyalitet ved at skabe sammenhængende kundeoplevelser på tværs af kommunikations- og salgskanaler. 

I bedømmelsen lægger juryen særlig vægt på:

  • Virksomhedens evne til at tænke holistisk og stort i flere kanaler på samme tid
  • Virksomhedens evne til at skabe en god og sammenhængende købsoplevelse (research, køb, returnering) på tværs af de - for virksomheden - relevante platforme
  • Virksomhedens evne til at skabe en sammenhæng i markedsføringen og service-kommunikationen overfor den enkelte kunde på tværs af de relevante kommunikations-kanaler (på tværs af paid, owned, earned media)
  • At virksomheden evner at dokumentere, hvordan en omnichannel-tilgang skaber mersalg og øget loyalitet
  • At virksomheden evner at differentiere sig gennem services, der tilbydes på tværs af kanaler  (bytteregler, kundeinvolvering, miljø-arbejde, omnichannel markedsføring mm)

***Eksempler på kanaler er: marketing, service, salg, fysisk butik, sociale medier, webshop, telefonsalg, service, support etc.

 

Bedste eksport case

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online på internationale markeder. Virksomheden skal være stiftet i Danmark og inden for de sidste to år have haft base/hovedkontor i Danmark (fra 01.01.2017). 

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis bruger onlinekanalen til international ekspansion og eksport til udlandet.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Vækst i salget til udlandet
  • Service, sprog og shops målrettet diverse internationale markeder
  • En organisation gearet til international ekspansion

Bedste nye e-handelsvirksomhed

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de er en ny virksomhed i Danmark, der er etableret efter 01.01.2016 og som sælger produkter/services online.  

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som gennem den ekstraordinære gode idé, nytænkning og innovation allerede har opnået en position i markedet. Kunderne har taget godt imod virksomhedens produkt/idé, hvilket giver tro på virksomhedens strategi og vækstpotentiale.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Hvordan onlineuniversets muligheder udnyttes i forretningen
  • Hvordan nye forretningsmodeller, nytænkning og innovation udfordrer eksisterende virksomheder og markeder

 Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de er et webbureau eller en anden type af leverandør, som har gjort en forskel for en dansk e-handelskunde.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori er den virksomhed, der har udviklet design, implementeret et nyt system, integreret til ERP, udviklet særlig software, leveret logistikløsning eller infrastruktur, m.m.*** som har hjulpet e-handleren med at optimere sit salg.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Højere salg efter implementering
  • Bedre service over for kunderne (fx i form af et loyalitetsprogram)
  • Øget effektivitet
  • Reducerede omkostninger eller andre fordele, der har givet en bedre bundlinje

***flere eksempler på områder der kan have hjulpet e-handelsvirksomheder op på et højere niveau med dokumenteret effekt: strategi til øget brugerinvolvering, datahåndtering, konverteringer, kundedialog, håndtering af betalinger, styring af marketingskampagner, rationalisering af processer, hurtigere levering, integration af sociale platforme, e-handelsplatforme, analyse, loyalitetsprogrammer, kundeservice, SEO, SEM,etc.

Bedste e-handelsværktøj

Indstil en virksomhed til denne kategori, hvis de har udviklet et rigtig godt e-handelsværktøj.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis har udviklet et e-handelsværktøj i form af et system, platform, værktøj, software, infrastruktur osv. Dette er med succes blevet implementeret hos flere e-handlere med deraf øget salg, bedre service, øget effektivitet eller reducerede omkostninger.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Vækst
  • Fleksibilitet
  • Nationalt vs. Globalt potentiale
  • Innovation og kreativitet

 

Konkurrencedeltagerne skal have base i Danmark

E-handelsprisen er en prisoverrækkelse, der hædrer danske e-handelsforretninger. FDIH varetager danske e-handelsforretningers interesser, og derfor er det også udelukkende danske e-handelsforretninger, der kåres som vindere af de forskellige kategorier til E-handelsprisen.

Som deltager i konkurrencen, er det således et krav, at den enkelte virksomhed har en væsentlig tilknytning til det danske marked og driver den væsentlige del af e-handelsforretningen i og fra Danmark. 

 

Det vil sige at virksomheden: 

  • skal drive e-handel fra et kontor i Danmark
  • skal have danske arbejdspladser
  • vægte det danske marked lige så højt som et potentielt andet marked
  • skal opleves som dansk af kunderne

E-handelsprisens jury vil til enhver tid afgøre, om man er berettiget til at indgå i konkurrencen ved en individuel bedømmelse.  

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen