Tid
18. maj 2017 kl. 16.30-01.00
Sted (Se adresse)
Tivoli Hotel & Congress Center
Pris
1.400,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
2.700,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handelsprisen 2017 er nu udsolgt

Kategorier til E-handelsprisen 2017

I år er vi stolte over at præsentere både gamle og nye kategorier til E-handelsprisen 2017

Festen er i gang
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 30 mio. kr 

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til forbrugere og har omsat for 3-30 mio. kr. i 2016
Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst 
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme” 
  • Service over for kunderne 
  • Virksomhedens evne til innovation

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 30 mio. kr.

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til forbrugere og har omsat for over 30 mio. kr. i 2016.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til forbrugerne.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning op til 100 mio. kr.

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til virksomheder og har omsat op til 100 mio. kr. i 2016.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til virksomheder.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kr.

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online til virksomheder og har omsat for over 100 mio. kr. i 2016.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til virksomheder.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Godt købmandskab
  • Vækst
  • Indkøbsoplevelsen på tværs af ”skærme”
  • Service over for kunderne
  • Virksomhedens evne til innovation

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste nye e-handelsvirksomhed

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de er en ny virksomhed i Danmark, der er etableret efter 01.01.2014 og som sælger produkter/services online.  

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som gennem den ekstraordinære gode idé, nytænkning og innovation allerede har opnået en position i markedet. Kunderne har taget godt imod virksomhedens produkt/idé, hvilket giver tro på virksomhedens strategi og vækstpotentiale.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Hvordan onlineuniversets muligheder udnyttes i forretningen
  • Hvordan nye forretningsmodeller, nytænkning og innovation udfordrer eksisterende virksomheder og markeder

Indstillingsprocessen er nu lukket.

2017 Bedste omni-channel-virksomhed

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services på tværs af en række online og offline kanaler. Deres brand og service opleves ens af kunderne i alle kontaktpunkter og kanaler***, altså I mestrer omni-channel salg.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, som evner at integrere den fysiske butik med onlinekanaler i både markedsføring, salg og leverance.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Virksomheden formår at skabe en sammenhængende oplevelse for deres kunder, uanset hvordan de vælger at interagere med virksomheden på tværs af kanaler over tid (dog er det ikke et krav, at virksomheden er til stede i alle kanaler, men udelukkende i dem, der giver bedst mening for virksomheden og målgruppen).

***Eksempler på kanaler er: marketing, service, salg, fysisk butik, sociale medier, webshop, telefonsalg, service, support etc.

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste eksport case

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de sælger produkter/services online på internationale markeder. Virksomheden skal være stiftet i Danmark og inden for de sidste to år have haft base/hovedkontor i Danmark (fra 01.01.2015). 

Læs mere omkring reglerne ved opstilling i E-handelsprisen ift. oprindelse i Danmark: Link til regler

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori er den virksomhed, som på fremragende vis bruger onlinekanalen til international ekspansion og eksport til udlandet.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Vækst i salget til udlandet
  • Service, sprog og shops målrettet diverse internationale markeder
  • En organisation gearet til international ekspansion

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

Tip jer denne kategori, hvis I er tilegnet et webbureau eller en leverandør, som har gjort en forskel for en dansk e-handelskunde.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori er den virksomhed, der har udviklet design, implementeret et nyt system, integreret til ERP, udviklet software, leveret logistikløsning eller infrastruktur, m.m.*** som kan hjælpe e-handleren med at optimere sit salg.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Om e-handleren har opnået bedre resultater efter implementering, som eksempelvis:
  • Højere salg
  • Bedre service over for kunderne (fx i form af et loyalitetsprogram)
  • Øget effektivitet
  • Reducerede omkostninger eller andre fordele, der har givet en bedre bundlinje.

***flere eksempler på områder der kan have hjulpet e-handelsvirksomheder op på et højere niveau med dokumenteret effekt: strategi til øget brugerinvolvering, datahåndtering, konverteringer, kundedialog, håndtering af betalinger, styring af marketingskampagner, rationalisering af processer, hurtigere levering, integration af sociale platforme, e-handelsplatforme, analyse, loyalitetsprogrammer, kundeservice, SEO, SEM, etc.

 

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Bedste digitale kampagne

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de gennem digitale kampagner eller anden forretningsunderstøttende brug i digitale medier har opnået overraskende og ekstraordinære positive resultater.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori, er den virksomhed, der har udviklet en digital medie kampagne, der har aktiveret målgruppen og opnået: nye leads, øget salg, positiv omtale, mm.

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Kreativt univers og eksekvering af kampagne
  • ROI af kampagne

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Brancheprisen 2017: Fashion

Tip en virksomhed til denne kategori, hvis de er en del af fashion/modebranchen og sælger varer online B2C.

Vinderen af E-handelsprisen i denne kategori er den virksomhed, der sælger tøj og sko direkte til slutbrugeren. Virksomheden har vist, at man har styr på sit koncept, sine kunder, serviceparametre, sit sortiment, samt er ypperlig på logistik, hvor især den øgede returmængde stiller store krav.

 

I bedømmelsen lægger juryen især vægt på:

  • Innovation
  • Godt købmandskab og kundetilfredshed
  • Indkøbsoplevelse på tværs af ”skærme”

Indstillingsprocessen er nu lukket.

Brugernes favorit 2017

Forløbet i brugernes favorit:

  • Afstemningen foregår her på sitet, hvor brugerne frit kan afgive en stemme til den virksomhed, som de synes gør det bedst. Der indtastes navn på virksomheden, der samtidig fungerer som ens stemme. Der kan kun stemmes én gang per e-mailadresse.
  • Den 18 april 2017 kl. 12.00 lukkes afstemningen, og stemmerne tælles sammen. Hvis en person har stemt to gange, slettes den ene stemme.
  • Top 3 bliver evalueret af et uvildigt brugerpanel. Valideringsprocessen foretages af et analyse bureau
  • Vinderen af Brugernes Favorit er den virksomhed, som scorer højest i den afsluttende analyse af Top 3.

Følg linket og afgiv din stemme

Guldpris 2017

Guldprisen tildeles den virksomhed til E-handelsprisen som er den bedste blandt alle vinderne i alle kategorierne (undtagen Brugernes Favorit).

Vinderen findes af juryformændene.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik