Tid
29. jan 2020 kl. 09.30-16.00
Sted (Se adresse)
PostNord, København S
Pris
Gratis (Medlemmer)
900,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Leverandør til e-handelsbranchen? Læs nedenfor først

Det debatterer vi

På Netværksdagen bestemmer du og de øvrige deltagere, hvad der skal debatteres og sparres om på netværksmøderne.

Indsend dit emne på forhånd

Netværk virker bedst når det går begge veje - og en god forberedelse gavner os alle. Vil du være sikker på at få dit emne på tavlen, så indsend det på forhånd. Send en mail til Birgitte på bwj@fdih.dk med en overskrift på emnet samt en kort beskrivelse af hvad dit netværksmøde skal handle om.

Indkomne emner til Netværksdagen 29. januar 2020:

  • Abonnement BtC. Udveksling og diskussion af Best Practice - fysiske varer. Kundefastholdelse, generering af nye kunder, god kommunikation, opsalg til eksisterende kunder, håndtering og brug af data. På dette møde bliver det også muligt at stille juridiske spørgsmål. 
  • E-mail, SoMe og markedsføring via influencers. Hvordan får vi bedst vores reklamebudskaber ud til kunderne – vel at mærke uden at overtræde lovgivningen? Del dine tanker og forslag til, hvordan man bedst får spredt sine reklamebudskaber og få mulighed for at få  vores jurist, Tinas bud på, hvad der er lovligt, og hvad der ikke er lovligt.
  • Fremtiden inden for social handel
    Hvilke tendenser og teknologier vil dominere de sociale handelsplatforme (Facebook, Instagram, Pinterest) de kommende år? Dialog om hvilke strategiske og taktiske initiativer der skal til i 2020, for at indfri det fulde potentiale på de sociale medier og holde sig foran konkurrenterne.
  • Implementering af abonnementsmodeller i eksisterende forretninger
    Dialog om følgende problemstillinger:
    1. Hvordan udformer man den rigtige strategi for implementering af abonnementsmodeller?
    2. Hvor stor en del af forretningen, hvilke målgrupper og hvilke produktkategorier bør virksomheden prioritere?
    3. Hvordan defineres succeskriterier og effekten af abonnementsmodellen?
    4. Hvad gør man ift. kannibalisering?
    5. Hvordan sikres de rette mindset og engagement i organisationen, så abonnementsmodellen hverken får for lidt eller for høj prioritet hos ledelse og medarbejdere?

  • Online return freaud
    Er det et problem hos jer og hvem betaler prisen?
  • Gamification B2C – vidensdeling
    Hvordan skaffer du den nødvendige viden til at skabe succes som B2C e-handler med gamification. Udveksling af erfaringer - hvordan kan man bruge gamification til andet end permissions/leads opsamling? Sparring om hvordan man bruger gamification til også at generere omsætning.
  • Bæredygtighed - hvordan vedrører det min forretning?
    Få inspiration, ideer og mulighed for at vende udfordringer og løsninger med kollegaer i branchen. 
  • Sign-up og login
    Hvordan kan kunderne bedst lide at oprette sig og logge ind som brugere? Hvordan gør vi dette så nemt som muligt for kunderne? Kan vi opnå ”hyper convenience” via guest purchase, og hvordan kommer vi så i kontakt med kunderne efterfølgende?

  • Købsflows
    Hvordan kan kunderne bedst lide at betale? Hvordan gør vi dette så nemt som muligt for kunderne? Nogle af de mest populære betalingsmetoder er også de dyreste.

  • Hvordan forener vi vækst og bæredygtighed?
    Bæredygtighed fylder mere og mere hos de danske forbrugere, som efterspørger bæredygtige løsninger og produkter – en tendens, virksomheder er nødt til at forholde sig til. En åben dialog og vidensdeling om, hvordan disse krav kan imødekommes med konkrete tiltag, og hvordan det samtidig sikres, at de bæredygtige tiltag styrker forretningen.

Til B2B sporet: 

  • Gamification inden for B2B – udfordringer og fordele
    Kan man bryde barrieren? Hvorfor er der så få B2B virksomheder der benytter sig at gamification, når B2C virksomheder har så stor succes med det? Udveksling af ideer og holdninger samt debat om hvordan man som B2B virksomhed kan knække koden og få succes med gamification.
  • Bestillingsflow til B2B kunder
    Hvordan gør I andre? Hvordan gør vi det hurtigt og nemt for kunderne at genbestille en ordre? Udveksling af best practice, erfaringer og ideer.

Emner på tidligere Netværksdage
Herunder har vi samlet en oversigt over nogle af de emner, som er blevet debatteret på tidligere Netværksdage. Måske finder du inspiration til, hvilke emner du kan sætte på tavlen.

  • Udvidelse til udlandet. Hvordan håndteres oversættelse af content, kundeservice, levering samt rekruttering af medarbejdere bedst muligt
  • Returnering af varer – en vigtig kunderejse. Fælles diskussion omkring udfordringerne ved returnering og mulighederne for at gøre det nemt for både kunden og os e-handlere. 

  • Kundetilfredshedsundersøgelser, BtB. Hvordan måler I hvad jeres BtB kunder synes om det I leverer til dem inkl. support? Hvad fungerer godt og hvad skal vi prøve at undgå at gøre? Hvor ofte gør I det overfor den samme kunde?
  • Salg via Amazon. Fordele og ulemper ved at sælge sine varer på Amazon
  • Nystartet webshop og valg af serviceprovidere. Hvordan finder og vurderer man den fremtidige samarbejdspartner? 
  • Rabatkoder.  Hvordan bruges de bedst? Hvilke er mest effektfulde (kampagnetyper og beløb) og i hvilken sammenhæng? Virker diverse rabatkodesider? (Pricerunner, Ekstrabladet, Log buy ect). Hvilken type kunde gør brug af rabatkoder?
  • BtB segmentering på Facebook. Snak om hvordan vi segmenterer målgrupper der kan markedsføres imod på Facebook når der mangler oplagte valgmuligheder. Hvordan segmenterer I, hvis I kun har data fra Facebook og der ikke er nogle oplagte parametre at vælge?
  • Marketing Automation. Marketing Automation 2.0. Hvordan kommer man videre? Udveksling af erfaringer og best practice

Har du fået fingrene i din billet til Netværksdagen? Ellers kan du tilmelde dig her. 

Tilmeldingen lukker om
0 dage 18 timer 52 min 4 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Lasse Ulrich Iversen
Web og IT ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Nina Pratt
Studentermedhjælper i kommunikation
Lærke Cecilie Ravn
Studentermedhjælper - analyse
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen