Tid
29. jan 2020 kl. 09.30-16.00
Sted (Se adresse)
PostNord, København S
Pris
Gratis (Medlemmer)
900,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Leverandør til e-handelsbranchen? Læs nedenfor først

Det debatterer vi

På Netværksdagen bestemmer du og de øvrige deltagere, hvad der skal debatteres og sparres om på netværksmøderne.

Indsend dit emne på forhånd

Netværk virker bedst når det går begge veje - og en god forberedelse gavner os alle. Vil du være sikker på at få dit emne på tavlen, så indsend det på forhånd. Send en mail til Birgitte på bwj@fdih.dk med en overskrift på emnet samt en kort beskrivelse af hvad dit netværksmøde skal handle om.

Indkomne emner til Netværksdagen 29. januar 2020:

  • Abonnement BtC. Udveksling og diskussion af Best Practice - fysiske varer. Kundefastholdelse, generering af nye kunder, god kommunikation, opsalg til eksisterende kunder, håndtering og brug af data. På dette møde bliver det også muligt at stille juridiske spørgsmål. 
  • E-mail, SoMe og markedsføring via influencers. Hvordan får vi bedst vores reklamebudskaber ud til kunderne – vel at mærke uden at overtræde lovgivningen? Del dine tanker og forslag til, hvordan man bedst får spredt sine reklamebudskaber og få mulighed for at få  vores jurist, Tinas bud på, hvad der er lovligt, og hvad der ikke er lovligt.
  • Fremtiden inden for social handel
    Hvilke tendenser og teknologier vil dominere de sociale handelsplatforme (Facebook, Instagram, Pinterest) de kommende år? Dialog om hvilke strategiske og taktiske initiativer der skal til i 2020, for at indfri det fulde potentiale på de sociale medier og holde sig foran konkurrenterne.
  • Implementering af abonnementsmodeller i eksisterende forretninger
    Dialog om følgende problemstillinger:
    1. Hvordan udformer man den rigtige strategi for implementering af abonnementsmodeller?
    2. Hvor stor en del af forretningen, hvilke målgrupper og hvilke produktkategorier bør virksomheden prioritere?
    3. Hvordan defineres succeskriterier og effekten af abonnementsmodellen?
    4. Hvad gør man ift. kannibalisering?
    5. Hvordan sikres de rette mindset og engagement i organisationen, så abonnementsmodellen hverken får for lidt eller for høj prioritet hos ledelse og medarbejdere?

  • Online return fraud
    Er det et problem hos jer og hvem betaler prisen?
  • Gamification B2C – vidensdeling
    Hvordan skaffer du den nødvendige viden til at skabe succes som B2C e-handler med gamification. Udveksling af erfaringer - hvordan kan man bruge gamification til andet end permissions/leads opsamling? Sparring om hvordan man bruger gamification til også at generere omsætning.
  • Bæredygtighed - hvordan vedrører det min forretning?
    Få inspiration, ideer og mulighed for at vende udfordringer og løsninger med kollegaer i branchen. 
  • Sign-up og login
    Hvordan kan kunderne bedst lide at oprette sig og logge ind som brugere? Hvordan gør vi dette så nemt som muligt for kunderne? Kan vi opnå ”hyper convenience” via guest purchase, og hvordan kommer vi så i kontakt med kunderne efterfølgende?

  • Købsflows
    Hvordan kan kunderne bedst lide at betale? Hvordan gør vi dette så nemt som muligt for kunderne? Nogle af de mest populære betalingsmetoder er også de dyreste.

  • Hvordan forener vi vækst og bæredygtighed?
    Bæredygtighed fylder mere og mere hos de danske forbrugere, som efterspørger bæredygtige løsninger og produkter – en tendens, virksomheder er nødt til at forholde sig til. En åben dialog og vidensdeling om, hvordan disse krav kan imødekommes med konkrete tiltag, og hvordan det samtidig sikres, at de bæredygtige tiltag styrker forretningen.
  • Retention: Alt mellem welcome og winback i abonnement 
    Hvordan arbejder I med kommunikation til kunden i dens abonnements-periode? Hvad er jeres balance mellem at være top-of-mind, relevant og ikke forstyrre kunden? Hvilke forbrugertendenser er der lige nu med kontakt til virksomheder og hvad er jeres erfaringer?
  • Marketing Automation - i mindre virksomheder
    Udveksling og diskussion af best practice. Gover det mening, når man ikke har et team til opgaven? Skal man gå all in og hvilke systmer kan anbefales?
  • Email Marketing - Hvordan får vi vores kunder til at opdatere deres samtykke, når vi ændrer vores betingelser
    Med udgangspunkt i en konkret case vil jeg gerne diskutere: Hvordan får vi vores kunder til at afgive eller opdatere deres samtykke? Desuden løs snak om best-practice ifht. Email flows, automation, segmentering af subscribers, personalisering
  • Datasegmentering B2B og B2C kunder
    Gode råd og erfaring til hvordan man adskiller B2B og B2C besøgende på sin webshop. Og gode tips til at få bedre konvertering fra B2B kunder
  • Kina
    Vækst globalt, Jyllandsposten satire, E-handel

Til B2B sporet: 

  • Gamification inden for B2B – udfordringer og fordele
    Kan man bryde barrieren? Hvorfor er der så få B2B virksomheder der benytter sig at gamification, når B2C virksomheder har så stor succes med det? Udveksling af ideer og holdninger samt debat om hvordan man som B2B virksomhed kan knække koden og få succes med gamification.
  • Bestillingsflow til B2B kunder
    Hvordan gør I andre? Hvordan gør vi det hurtigt og nemt for kunderne at genbestille en ordre? Udveksling af best practice, erfaringer og ideer.

 

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik