E-handelskonferencen 2020 går virtuelt
- Tid
- 29. okt 2020 kl. 09.00-16.30
- Sted (Se adresse)
-
Online
- Pris
-
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)
E-handelskonferencen 2020 går virtuelt
Glæd dig til at møde Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner på denne virtuelle e-handelskonference, når FDIH serverer en stærk faglig menu med interessante talere, unikke og digitale netværksmuligheder samt masser af inspiration.
E-handelskonferencen 2020 går virtuelt, og nøgleordet i år er ”omstilling” !
Vi har allerede omstillet os til Coronaens første konsekvenser som hjælpepakker, hjemmearbejde, videomøder og sommerferien blev for mange holdt i Danmark, så det springer vi over på konferencen. I stedet sætter vi fokus på Coronaens store forandringer i handlen, både den på nettet og i de fysiske butikker.
Nye kunder, især de ældre, har opdaget nethandel, fysiske butikker har taget salg på nettet til sig nærmest over natten, og den etablerede e-handel tester nye forretningstyper og services, som er sprunget fra fjerne fremtidsidéer til virkelighed på rekordtid.
Samtidig er der nye betalingsformer, alternative distributører og EU-regler, som giver et meget foranderligt e-handelslandskab, der kræver store investeringer, nytænkning, digitalisering af forretningsprocesser og masser af anden omstilling – lige nu!
Vi tager fat i det hele, så glæd dig til at møde Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner på landets største e-handelskonference, som i år går virtuelt. Bliv præsenteret for deres forslag og overvejelser om kunsten at tilpasse sig til post-corona virkeligheden, hvor e-handel har fået et helt nyt og interessant ”bundniveau”.
FDIH sammensætter og serverer en stærk faglig menu, og godt krydret med unikke, virtuelle muligheder for at netværke med de andre gæster, får du en dag tilsat et ordentlig drys inspiration. En dag du ganske enkelt IKKE må gå glip af.
E-handelskonferencen har længe været den største konference for dansk e- og detailhandel og bliver for 15. gang afholdt af FDIH – dog i år og for første gang virtuelt. Talerrækken spænder fra internationale eksperter over skarpe digitale købmænd til visionære ledere. Længe inden Covid-19 kom til landet, lagde vi op til et spændende topmøde på scenen imellem Salling Group og nemlig.com om det attraktive og dengang forholdsvist umodne dagligvaremarked. Med massiv fremgang for dagligvarer på nettet under nedlukningen blev 500 det magiske tal. nemlig.com ansatte 500 nye medarbejdere, og Salling Group bruger 500 mio. kr. på digitale initiativer. Vi glæder vi os til at byde Thor og Stefan velkommen på scenen.
Vi har også inviteret den visionære Lee Peterson til at vise os fremtidens muligheder for handel. Lee vil give dig stof til eftertanke om din egen forretning, hvor selv de mest succesfulde anno 2020 kan blive udfordret af udviklingen i fremtidens forbrugere og markedet.
Netværk
På konferencen får du rig mulighed for at netværke med branchens skarpeste hoveder og blive fagligt inspireret af vores samarbejdspartnere, der sidder klar til at tale med dig på den virtuelle konference. Konferenceplatformen giver dig mulighed for både at planlægge din dag med program og møder, helt ned på minuttet, eller tage dagen ad hoc og gennemføre virtuelle møder med andre gæster og partnere, som det nu passer ind i din tid og interesser.
Behind the scenes
Er du også nysgerrig på, hvordan det så ud til årets E-handelskonference? Fedt, for vi har fået proppet en fantastisk dag ned i 45 sekunders video, som du kan se her:
Du kan også se billeder fra dagen lige her
Hvad kan du tage med hjem fra konferencen?
- Praktiske værktøjer, løsninger og inspiration til at løse de e-handelsudfordringer, som du står over for i din branche
- Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de nyeste digitale kanaler
- Udvidet netværk i branchen
Hvem er konferencen for?
- Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
- Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
- Personer der arbejder med e-handel i virksomheden
- Personer der gerne vil være endnu dygtigere
Talere
Program
Kom helt tæt på en af de suverænt mest interessante ecom “dueller” i nyere tid, når Stefan Plenge fra nemlig.com møder Thor Jørgensen fra Salling Group i dette topmøde med Kasper Holst fra IMPACT som moderator.
Thomas Terney er inviteret af PostNord.
Join us to hear more and explore how to do a quick business turnaround with an example from the leading wholesale foodservice supplier in the UK which launched a new direct-to-consumer platform in just seven days to distribute food packages to UK households throughout the corona crisis.
Søren deler sit syn på det europæiske detailhandelsmarked i lyset af Covid19, og hvordan sande digitale partnerskaber er essentielle for at skabe kunderejser, der inspirerer.
Nu lanceres en helt ny, mere fleksibel og forbedret hjemmeleveringstjeneste i byerne.
Jacob har igennem mange år arbejdet dybt inde i maskinrummet, der hvor New Retail er udviklet, og han fortæller i sit oplæg, hvordan det ikke er de konkrete initiativer og teknologiske løsninger danske retailere og ecommerce virksomheder kan lade sig inspirere af, men snarere det mindset, der er drivkraften bag.
Det oplevede Søstrene Grene, da de gik live med den nye webshop tilbage i marts. Spændingen forud for åbningen var stor - også omkring det bagvedliggende, globale Salesforce marketing automation-setup.
Få et kig ind i Søstrenes vilde ”cross-cloud” marketing automation-setup og hør, hvordan løsningen har nedbragt tidsforbruget markant, hvordan automatisering har gjort mailflows 10 gange hurtigere og hvordan Søstrene Grene har fået helt nye
muligheder for at lave personaliseret marketing og hurtigt koble nye markeder og sprog på.
Spænd selen og lad Karsten Juul, Director of Technology i IMPACT Extend, føre dig ind i Søstrenes Grenes forunderlige digitale rejse.
But even before the pandemic, people were turning to online platforms to browse and find inspiration, and this trend has only been accelerated by the recent lock-down.
This new type of behaviour is enabling businesses to go one step further than they can with any other marketing — not just meeting customers’ needs but anticipating them.
We call this Discovery Commerce.
Jesper will present in English.
Lukas has worked with over 100 E-commerce sites and has conducted thousands of A/B tests. He uses the Symplify Conversion Tool to optimize websites and achieve higher conversion rates and increased revenue. Learn how to apply findings from his test-research to your online store or e-commerce site.
Lukas will present in English.
In an effort to keep up with current customer shopping habits and direct-to-consumer competitors, retail chains have scrambled to adapt their old, 20th century prototype systems and designs into more relevant 21st century models, but are wasting tremendous amounts of money, profit and time in the process. E-comm, delivery, showroom stores, BOPIS are changing the way people shop, yet stores aren’t keeping up. WD will present its version of the future state of the store fulfillment center with research and some thought-provoking renderings to back up their theories and recommendations.
Deltag i netværksmøde med Vertica og hør om vores tilgang og fokuspunkter til at sikre udviklingen af den optimale B2B commerce forretning.
Vi tager afsæt i markedsanalyser og vores erfaringer med bl.a. B2B omnichannel for Brødrene Dahl. Vi ønsker at skabe en dialog på netværksmødet omkring erfaringer, succeskriterier og barrierer for at lykkes med B2B commerce.
Men hvordan undgår man at drukne i arbejde og udgifter ved oversættelse af store mængder produkttekster til mange sprog – både ved lancering af webshop i et nyt land og ved løbende opdatering med nye produkter?
På denne session deler vi erfaringer og best-practices med hinanden omkring processen og arbejdet med kunderejser og opsætning af flows.
Baseret på den åbne dialog på denne session, vil vi fra Symplify's side komme med vores bud på den optimal proces, som vil blive skitseret i Symplify Journey Builder.
Det er et kendt faktum. Det er også kendt, at mange virksomheder oplever store udfordringer med at vedligeholde og publicere produktdata af høj kvalitet til e-handelsbutikker og øvrige kanaler.
Her kommer PIM/PMDM ind i billedet, da systemer er skabt til at optimere arbejdet med produktdata fra sourcing over berigelse til publicering, og forretningspotentialet er typisk større end man tror.
Deltag i netværksmødet med Vertica og hør om mulighederne med en PIM/PMDM-platform.
Der bliver også tid til at dele dine egne erfaringer med kolleger i branchen.
Priser
Dansk Erhverv medlemmer
Ikke-medlemmer
Gratis
600,- kr. ekskl. moms
Tilmeldingsfrist 29. oktober 2020 kl. 07.00