Konference

E-handelskonferencen 2020 går virtuelt

Tid
29. okt 2020 kl. 09.00-17.00
Sted (Se adresse)
Konference - online
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handelskonferencen 2020 går virtuelt

Glæd dig til at møde Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner på denne virtuelle e-handelskonference, når FDIH serverer en stærk faglig menu med interessante talere, unikke og digitale netværksmuligheder samt masser af inspiration.

E-handelskonferencen 2020 går virtuelt, og nøgleordet i år er ”omstilling” !

Vi har allerede omstillet os til Coronaens første konsekvenser som hjælpepakker, hjemmearbejde, videomøder og sommerferien blev for mange holdt i Danmark, så det springer vi over på konferencen. I stedet sætter vi fokus på Coronaens store forandringer i handlen, både den på nettet og i de fysiske butikker.

Nye kunder, især de ældre, har opdaget nethandel, fysiske butikker har taget salg på nettet til sig nærmest over natten, og den etablerede e-handel tester nye forretningstyper og services, som er sprunget fra fjerne fremtidsidéer til virkelighed på rekordtid.

Samtidig er der nye betalingsformer, alternative distributører og EU-regler, som giver et meget foranderligt e-handelslandskab, der kræver store investeringer, nytænkning, digitalisering af forretningsprocesser og masser af anden omstilling – lige nu!

Vi tager fat i det hele, så glæd dig til at møde Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner på landets største e-handelskonference, som i år går virtuelt. Bliv præsenteret for deres forslag og overvejelser om kunsten at tilpasse sig til post-corona virkeligheden, hvor e-handel har fået et helt nyt og interessant ”bundniveau”.

FDIH sammensætter og serverer en stærk faglig menu, og godt krydret med unikke, virtuelle muligheder for at netværke med de andre gæster, får du en dag tilsat et ordentlig drys inspiration. En dag du ganske enkelt IKKE må gå glip af.

E-handelskonferencen har længe været den største konference for dansk e- og detailhandel og bliver for 15. gang afholdt af FDIH – dog i år og for første gang virtuelt. Talerrækken spænder fra internationale eksperter over skarpe digitale købmænd til visionære ledere. Længe inden Covid-19 kom til landet, lagde vi op til et spændende topmøde på scenen imellem Salling Group og nemlig.com om det attraktive og dengang forholdsvist umodne dagligvaremarked. Med massiv fremgang for dagligvarer på nettet under nedlukningen blev 500 det magiske tal. nemlig.com ansatte 500 nye medarbejdere, og Salling Group bruger 500 mio. kr.  på digitale initiativer. Vi glæder vi os til at byde Thor og Stefan velkommen på scenen.

Vi har også inviteret den visionære Lee Peterson til at vise os fremtidens muligheder for handel. Lee vil give dig stof til eftertanke om din egen forretning, hvor selv de mest succesfulde anno 2020 kan blive udfordret af udviklingen i fremtidens forbrugere og markedet.

Hold øje her på siden
Programmet tager form dag for dag, så tjek ind løbende og følg med her på siden. 

Netværk
På konferencen får du rig mulighed for at netværke med branchens skarpeste hoveder og blive fagligt inspireret af vores samarbejdspartnere, der sidder klar til at tale med dig på den virtuelle konference. Konferenceplatformen giver dig mulighed for både at planlægge din dag med program og møder, helt ned på minuttet, eller tage dagen ad hoc og gennemføre virtuelle møder med andre gæster og partnere, som det nu passer ind i din tid og interesser.

Se Anne demonstrere konferenceplatformen Swapcard 

 

Hvad kan du tage med hjem fra konferencen?

  • Praktiske værktøjer, løsninger og inspiration til at løse de e-handelsudfordringer, som du står over for i din branche
  • Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de nyeste digitale kanaler
  • Udvidet netværk i branchen


Hvem er konferencen for?

  • Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der arbejder med e-handel i virksomheden
  • Personer der gerne vil være endnu dygtigere


Hvordan så det ud i 2019? Oplev eller genoplev stemningen fra 2019 

EVP, Thought Leadership & Marketing
Executive Vice President, digital & e-commerce
Moderator. Chief Digital Officer
Trendforsker, foredragsholder og forfatter
Foredragsholder, forfatter og ph.d. i kunstig intelligens
Head of Industry for Retail
Partner, Strategi og e-business
Head of Strategy & Solution Director
Senior Solution Sales Executive
CDO/Direktør for E-handel & Marketing
Managing Partner
Go Autonomous
Director, Connected Retail Technology
Independent Innovation Facilitator
VP of Commercial Excellence
Digital udviklingschef, moderator
Eventchef, moderator

Guldpartner

Sølvpartner

Bronzepartner

Program

08.30
Gå ombord på den virtuelle platform
Tag en kop kaffe og sæt dig godt tilrette bag skærmen et uforstyrret sted. Konferencen begynder kl. 9.00, hvor Niels Ralund byder velkommen. Indtil da kan du finde andre gæster, du gerne vil mødes med i løbet af dagen, finde partnere, du gerne vil blive klogere hos og skabe dit eget program ved at markere de indlæg, du gerne vil høre.
09.00
Velkommen
Niels Ralund, adm.dir., FDIH og Tim Frank Andersen, Chief Digital Officer og moderator
2020 har i den grad sat skub under dansk e-handel. Det var en historisk begivenhed, da Statsministeren på et af de mange pressemøder i marts måned opfordrede en hel dansk befolkning til at handle mere online. Det viste sig i første omgang at få stor indflydelse på dagligvarehandel, men hen af vejen også i alle andre brancher bortset fra dem, der fortsat er ramt af forsamlingsforbud og opfordringen til social distance.
09.15
Erhvervsminister Simon Kollerup
Erhvervsminister Simon Kollerup har om nogen følt corona-krisens tunge ånde i nakken som ansvarlig minister for dansk erhvervsliv. Ministeren vil give sit bud på dansk og international e-handels rammer de kommende år.
09.30
Topmøde: nemlig.com vs. Salling Group - hvem vinder forbrugerne
Thor Skov Jørgensen, Executive Vice President, digital & e-commerce, Salling Group og Stefan Plenge, Stifter og CEO, nemlig.com og Kasper Holst, CEO, IMPACT
Online dagligvarehandel tog et gigantisk kvantespring under lock down i foråret 2020. nemlig.com fremskyndede deres digitale udvikling massivt og ansatte 600 personer, og Sallling Group satte yderligere 500 mio kr. af til at udvikle deres forretning digitalt. Mad, markedsandele og millioner er på spil.

Kom helt tæt på en af de suverænt mest interessante ecom “dueller” i nyere tid, når Stefan Plenge fra nemlig.com møder Thor Jørgensen fra Salling Group i dette topmøde med Kasper Holst fra IMPACT som moderator.
10.15
Pause
Husk at rejse dig fra stolen
Sustainable choices made easy
Hermann Haraldsson, Co-founder & CEO, Boozt
Det skal være nemt at shoppe mere bæredygtigt. En ordre hos Boozt har f.eks. et CO2 aftryk, der svarer til at køre mindre end 3km i en bil. Hør årsagen til dette samt hvordan Boozt arbejder med ansvarlighed i hele værdikæden.
The Store of the Future is NOT a Store
Lee Peterson, EVP, Thought Leadership & Marketing, WD Partners
Ghost Stories from the 21st Century

In an effort to keep up with current customer shopping habits and direct-to-consumer competitors, retail chains have scrambled to adapt their old, 20th century prototype systems and designs into more relevant 21st century models, but are wasting tremendous amounts of money, profit and time in the process. E-comm, delivery, showroom stores, BOPIS are changing the way people shop, yet stores aren’t keeping up. WD will present its version of the future state of the store fulfillment center with research and some thought-provoking renderings to back up their theories and recommendations.
Forbrugertrends i lyset af Corona
Louise Byg Kongsholm, Trendforsker, foredragsholder og forfatter, pej gruppen
Hvorfor slog den logiske forbrugerhjerne fra i marts – og er den blevet tændt igen? Hvilke brancher har været krisens vindere og tabere? Og hvem er opstået i krisens aske? Hvilke konsekvenser har den digitale transformation? For arbejdsmarkedet, undervisningen og for handlen? Få svar på disse – og mange andre spørgsmål – på foredraget fra trendforskeren med speciale i forbrugeradfærd.
Hvad kræver det for at vinde i en stadig mere digitaliseret verden?
Thomas Terney, foredragsholder, forfatter og ph.d. i kunstig intelligens, inviteret af, PostNord
I de seneste par måneder har nogle virksomheder vækstet enormt, og andre har måttet dreje nøglen om. Kort sagt har Corona været med til at sætte yderligere turbo på digitaliseringen henimod stadig mere internethandel. Men hvad ser ud til at forme fremtidens vindere, og hvad bør du gå hjem og gøre? Thomas Terney, digital ekspert, kommer med sit bud.

Thomas Terney er inviteret af PostNord.
Turn on Discovery Commerce
Jesper Brunhøj Olsen, Head of Industry for Retail, Facebook
During COVID-19, eCommerce has not just been a convenience but a lifeline for people, with 10 years of digital transformation being said to have happened in a few short months.
But even before the pandemic, people were turning to online platforms to browse and find inspiration, and this trend has only been accelerated by the recent lock-down.
This new type of behaviour is enabling businesses to go one step further than they can with any other marketing — not just meeting customers’ needs but anticipating them.
We call this Discovery Commerce.
Jesper will present in English.
Fra franchise til omnichannel: Følg Søstrene Grenes forunderlige rejse ind i det digitale
Rasmus Skjøtt, Head of Omnichannel, Søstrene Grene og Lars Christensen, Partner, Strategi og e-business , Vertica
To uger ind i Corona-lockdown lancerede Søstrene Grene deres nye online commerce-løsning. Hvad der kunne synes som utrolig god timing, var i virkeligheden udtryk for en velgennemtænkt strategi, som skal tage det unikke og sanselige brandunivers digitalt i en ambitiøs omni-channeludvikling, som kun lige er begyndt. Kom og hør tankerne bag og planerne fremadrettet om at skabe autentiske experiences like no other.
Inspirerende kunderejser skabes i nye digitale partnerskaber
Søren Gundtoft Johansen, Director, Connected Retail Technology, Zalando
Fysisk detailhandel er formentlig på vej igennem sin største krise nogensinde. Fundamentet skal i nær fremtid forandres med digitale partnerskaber som løftestang, for at fysiske butikker kan drives, uden at ejerne skal have penge med på arbejde.

Søren deler sit syn på det europæiske detailhandels marked i lyset af Covid19, og hvordan sande digitale partnerskaber er essentielle for at skabe kunderejser, der inspirerer.
Brødrene A&O Johansen skaber værdi og vækst gennem digitalisering
Stefan Funch Jensen, CDO/Direktør for E-handel & Marketing, Brødrene A&O Johansen
AO sætter i dag standarden for, hvordan man skaber synergi mellem en webshop og fysiske butikker for at styrke det personlige forhold til kunderne og sikre høj tilgængelighed. AO seneste tiltag er AO365, der via AO´s app giver kunderne adgang til deres lokale AO-butik i alle døgnets 24 timer - 7 dage om ugen i alle årets 365 dage. Hør konkrete og håndgribelige erfaringer fra AO´s transformation og anvendelse af nye teknologier i B2B markedet.
Omnichannel anno 2020: Hvordan kan skandinaviske retailere og brands konkurrere mod markedspladser?
Kasper Holst, CEO, IMPACT
Skandinaviens største omnichannel-undersøgelse af 253 virksomheder taler sit tydelige sprog. Omnichannel-indsatsen skal forbedres! Men hvad er de største gaps mellem kundernes forventninger og virksomhedernes services? Hvad skal du investere i? Hvor i kunderejsen skal du sætte ind? Og hvad kan du lære af de bedste udenlandske omnichannel-spillere? Alt det vil Kasper Holst fortælle om.
Expanding into new ways of doing business - the new normal
Dan Andersson, Head of Strategy & Solution Director, Columbus og Henrik Bak, Senior Solution Sales Executive , SAP Danmark
How have B2B companies changed their business model and expanded their customer experience set-up to address the challenges of COVID-19? And what does the future look like?
Join us to hear more and explore how to do a quick business turnaround with an example from the leading wholesale foodservice supplier in the UK which launched a new direct-to-consumer platform in just seven days to distribute food packages to UK households throughout the corona crisis.
Elsker du e-handel, bør du også elske dine kerneprocesser
Bjarke Ruse Sejersen, Managing Partner, Go Autonomous
Flere og flere virksomheder har idag en digital strategi, men ofte handler strategien primært om teknologier, kanaler og en modernisering af marketingafdelingen. Hvilke fundamentale komponenter er der i e-handel, du med fordel kan digitalisere? Og hvilke kerneprocesser bør du digitalisere f.eks. i kundeservice? Bjarke giver sit bud på hvorfor alle, store som små, bør overveje at investere i digitalisering og automatisering af virksomhedens vigtigste processer.
The New Retail Mindset
Jacob Johansen, Independent Innovation Facilitator, grundlægger af , Radical User Centricity
I Kina og Japan er retail og ecommerce for længst smeltet sammen til det, de kalder ”New Retail”. En barrierefri og brugerorienteret model for handel, der ikke blot har skabt verdens mest sofistikerede digitale markedspladser, men også pustet nyt liv i fysisk retail.

Jacob har igennem mange år arbejdet dybt inde i maskinrummet, der hvor New Retail er udviklet, og han fortæller i sit oplæg, hvordan det ikke er de konkrete initiativer og teknologiske løsninger danske retailere og ecommerce virksomheder kan lade sig inspirere af, men snarere det mindset, der er drivkraften bag.
Indholdet er lige på trapperne
Ivan Jæger Christiansen, CEO, Proshop
Indholdet er lige på trapperne
Andreas Fabricius, VP of Commercial Excellence, LeadFamly
Vi lægger løbende flere talere op. Stay tuned :-)
NETVÆRKSMØDER
I små grupper sparrer vi med hinanden om konkrete udfordringer eller muligheder i hverdagen. Det foregår som et Teams møde, hvor alle kan og opfordres til at slå deres kamera og mikrofon til, så vi kan få en dialog og sparring igang fremfor blot en skriftlig chat.
Robotterne indtager vestjysk lager
Tommy Søndergaard, Stifter og ejer, billig-arbejdstoj.dk
Med ambitionen om at tredoble omsætningen fra 100 mio. kr. i de kommende 5 år, skal man også tænke stort i forhold til lageret. En investering på lige godt 30 mio. kr. for en hal, 30 robotter, 30.000 kasser og 6 pluk- og indlagringsporte skal sikre ambitionen bliver indfriet. Hør Tommy fortælle om sine overvejelser og deltag i en sparring, om du med fordel kan lade robotterne flytte ind uanset størrelsen på din virksomhed.
Tilmeldingen lukker om
7 dage 5 timer 26 min 17 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 28. oktober 2020 kl. 12.00

Konference - online

Konference - online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik