Konference

E-handel Danmark 2020 - (offline)

Tid
9. jun 2020 kl. 08.30-16.30
Sted (Se adresse)
Hermans, tivoli friheden , Aarhus C
Pris
1.000,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
1.600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

BEMÆRK: Prisen stiger 300 kr. den 25. maj

E-handel Danmark 2020 i Aarhus

E-handelskagen vokser og vokser, men hvordan sikrer du, at du også i fremtiden kan få et flot stykke af kagen? Det kan du blive klogere på, når vi slår dørene på til E-handel Danmark i Smilets by 9. juni. Vi har nemlig inviteret en række eksperter og specialister på scenen for at servere de nyeste tendenser og teknologier indenfor e-handelsverdenen.

Mange flere cases

Det er svært at spå. Især om fremtiden.

Men et kvalificeret bud er, at gamification, marketing-automation og abonnementsmodeller bliver en endnu større del af fremtidens e-handel. Derfor har vi inviteret LeadFamly, APSIS og Goodiebox på scenen for at give dig viden, tips og værktøjer. De er dog langt fra de eneste, der griber mikrofonen på konferencen. Vi har nemlig skruet op for cases, så vi sikrer, at du får brugbar viden og håndgribelige værktøjer med hjem.

Vi har også sammensat et line-up af samarbejdspartnere, der ikke er set stærkere, siden De Hvi’e fra AGF snuppede medaljer i 1997. De står alle klar til at vise dig de nyeste redskaber og teknologier, der kan sikre dig et stykke e-handelskage.

Vi glæder os til at se dig til en dag i Smilets by!

Hvem er dagen for?

  • Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Alle der arbejder med e-handel og ønsker at have fingeren på pulsen

Netværksmøder
Til konferencen har du også mulighed for at deltage i et eller flere netværksmøder. Et netværksmøde er en effektiv mødeform hvor du kan diskutere udfordringer og problemstillinger med andre skarpe e-handlere. Møderne foregår i en uformel tone, med rum for udveksling af guldkorn og best practices. For bordenden sidder en erfaren e-handelsperson, som er klar til at dele ud af sin viden indenfor det specifikke netværksemne.

Det får du med hjem:

  • Eksperters syn på, hvordan du kan tackle fremtidens udfordringer
  • Konkrete værktøjer til at løfte din forretning
  • Inspiration fra e-handelsbranchens "tunge drenge", der med deres caseoplæg kan være med til at bringe dig og din forretning et skridt længere 
  • Praktiske eksempler på digitale og innovative løsninger fra netværket i og omkring e-branchen
  • Muligheder for at udvide dit netværk og mulighed for at deltage i netværksmøder

Eksklusiv Partner

Partnere

Program

The two faces of retail in the 2020s
Stefan Hyttfors, Futurist, Hyttfors
The last decade in retail was all about tech-disruption, and we learned of new opportunities and buzzwords like omnichannel and grammable shopping experiences. We also heard of threats and doomsday predictions; the retail apocalypse was everywhere.

In the coming ten years, we are entering the next phase, and with it, retailers, as well as consumers, will become more mature. In this new world, the difference between buying and shopping and the shift from product-based retail to a more customer-focused and experience-based strategy will be key to success.
Der er IKKE krise i detailhandlen
Henrik Libak, Grundlægger og partner, Libak Retail
De fleste taler om krise i detailhandlen. Henrik Libak vurderer ikke der er krise, men mener at vi alle skal vænne os til en ny hverdag og en fremtid, hvor forbrugerne agerer meget anderledes end de gjorde for bare ganske få år siden. Det at shoppe i dag er meget andet end bare at handle ind i forskellige mode eller interiør butikker. Vi forbrugere ønsker oplevelser, aktiviteter og service i langt højere grad end tidligere. Og det samme gælder online.

Der er fortsat rigtig mange brancher, der vækster og efterspørger nye lokationer, men er midtbyerne, storcentrene, udlejerne og ikke mindst kommunerne klar på de meget store forandringer ift. forbrugernes ændrede adfærd? Og er du, kære e-handler?
Goodiebox brænder 6 mio. kr. af om måneden helt efter planen
Rasmus Schmiegelow, CEO og medstifter, Goodiebox
Giver det svedige hænder at brænde 5-6 mio. kr. af om måneden? Hvordan holder man fast i kulturen, når antallet af medarbejdere skal fordobles på et år? Hvordan rejser man 250 mio. kr. på 6 måneder? Hvordan fordobler man til 300.000 medlemmer i en abonnementsforretning på kun et år?

Det er blot nogle af de spørgsmål, som du kan få svar på, når Rasmus Schmiegelow fra Goodiebox går på scenen for at beskrive den udvikling, Goodiebox har gennemgået og ikke mindst den, de kun lige er gået i gang med. For Goodiebox har store ambitioner, og de sælger egentlig ikke make up. De sælger i langt højere grad happiness til deres medlemmer.
PULSE trendstudiet viser dig vejen til kunderne
Julie Daugaard, Strategy Director, Dentsu Aegis Network
PULSE er et trendstudie, der forudsiger de største trends i 2020 inden for medier, mennesker, marketing og martech.

Året 2020 er en helt speciel milepæl for mange virksomheder, fremtidsforskere og sågar regeringer. For med 2020- strategier, -visioner og -planer har vi nu nået den milepæl, vi har arbejdet mod det seneste årti.

Spørgsmålet er, hvad der venter os det kommende år, og hvordan virksomheder og organisationer kan imødekomme de største forbrugertrends for det næste årti. For at undersøge dette har vi for 12. år i træk udarbejdet PULSE, som er et kig i krystalkuglen mod de trends, marketingbranchen vil møde i det kommende år.

Dette oplæg giver dig det bedste overblik over de største trends i 2020. Heri skitseres vores bedste bud på de kommende trends med eksempler på, hvordan brands i dag arbejder med de enkelte trends, og hvad det betyder for dig og dit brand.

Vi glæder os til at inspirere dig.
Ny webshop løfter familiefirmaet til nye højder
Martin Meelby, Ejer, hw-homeware.dk
HW Hjørnet i Lyngby har med 27-årige Martin ved roret taget et spring ind i den digitale tidsalder. Men opstarten af den nye webshop i 2016 var ikke en dans på roser, og skuffelsen var stor, da han i første regnskabsår måtte indkassere et underskud midt i en lind strøm af ”blod, sved og tårer”. Alle sten blev vendt, så Martin året efter viste det første plus i den nye webshop.

Rejsen er dog på ingen måde slut. Ambitionen er at flytte webshoppen fra to-cifret millionomsætning i den lave ende til to-cifret i den høje ende, samt flytte det stærke HW brand ind i flere A-placeringer i København i årene, der kommer. Alt sammen båret af stærke samarbejdspartnere og de helt rigtige kolleger. Hør Martin fortælle på godt og ondt om fortidens fejltagelser og fremtidens succesformel for det legendariske HW brand.
Lampemesteren.dk har ekstra god næse for købmandskab
Morten Brændgaard, Ejer, Lampemesteren.dk
Hos lampemesteren.dk er der ikke langt fra tanke til handling. Hver dag kl. 9 gennemgås nye og akkumulerede nøgletal, så forretningen løbende tilpasses med udgangspunkt i selv bittesmå ændringer i kundernes mønstre. Med 45 ansatte og adgang til et ocean af know how i søsterselskabets el-installationsforretning kan kontoret i Ringkøbing servicere de i alt 12 webshops på 8 forskellige sprog samt de 3 fysiske butikker i Danmark.

Den digitale del af forretningen tog virkelig fart i 2016, hvor digitale kompetencer blev en integreret del af både teamet og bestyrelsen. Næste step er, at der skal tages kærligt hånd om ”den gamle labrador”, som man egentlig ikke har lyst til at undvære.

Hør Morten fortælle om udvælgelse til opkøb af nordisk konkurrent, butikker, eksport, synergier og også om ”den gamle labrador”. Strategiske beslutninger som tilsammen skaber Lampemesterens fremtid.
Hvordan vækster du din forretning med marketing automation?
Linda Degnbol Baltzersen, Global Customer Success Specialist, APSIS
Relevans har længe været på alles læber. Men hvordan skaber man relevans, når de flestes virkelighed består af at holde styr på et virvar af kanaler og kampagner - plus det ugentlige nyhedsbrev?

Det kræver en anden strategi, hvor man fokuserer på at automatisere sin kommunikation til kunderne - og sørge for, at den er baseret på kundens adfærd, og den viden du har om kunden.

Marketing automation giver dig muligheden for at møde dine kunder på det helt rette tidspunkt på deres kunderejse og dermed skabe vækst - og vi har tallene til at bevise, at det virker.

Linda vil give dig et indblik i de trends, som e-handel står overfor og tage dig gennem en case, som viser, hvilken effekt marketing automation har. Hun vil også give dig tips til, hvor du skal starte, hvis du endnu ikke er kommet i gang.
Juridiske highlights for e-handlere: Greenwashing, cookiesamtykker og slettefrister
Maiken Toftgaard, Advokat (L), Senior Manager og Mette Lindskoug, Advokat (L), Partner, Advokatfirmaet Poul Schmith
Mange e-handlere markedsfører sig i stigende grad som grønne og bæredygtige. Men hvornår må man kalde sig grøn eller bæredygtig, og hvornår er der tale om greenwashing? I får en indføring i, hvad man skal være opmærksom på, hvis man ønsker at brande sin hjemmeside eller specifikke produkter som grønne eller bæredygtige.

Vi stiller også skarpt på Erhvervsstyrelsens nye cookievejledning og giver input til, hvordan I kan sikre, at I overholder de skærpede krav til cookiesamtykke.

Datatilsynet har i 2019 i en række afgørelser udtalt alvorlig kritik af, at virksomheder ikke har fastsat slettefrister. Vi giver til sidst gode råd til, hvordan I kan fastlægge frister for sletning af kundeoplysninger.
Gamification åbner alle døre til din målgruppe
Andreas Fabricius, New Market Director, LeadFamly
Ved at “hacke” hjernen kan spilmekanikker i jeres marketing hjælpe jer med at indsamle værdifuld og normalt utilgængelig data om nuværende og kommende kunder. I opnår højere konverteringsrater til lead-indsamling, øger åbningsraterne, skaber længerevarende loyalitet og reaktiverer tidligere kunder.

Mange forskellige virksomheder anvender i dag gamification, såsom Sydbank, Coop, Albatros Travel, Danish Crown, Bone’s restauranter, Grundfos, Sinful, McDonalds, Zizzi, Amnesty International, Røde Kors og flere end 400 andre virksomheder.

Gamification er langt mere end bare en julekalender og det kreative sind er den eneste begrænsning for et ocean af muligheder. Store som små virksomheder kommer tættere på deres kunder igennem gamification.
11.00
Er din webshop/butik klar til fremtiden?
Henrik Libak, Grundlægger og partner, Libak Retail
Det er ikke kun butikkerne, der klager deres nød over manglende omsætning. Der er også e-handlere, som med længsel kigger efter de mange ordrer og den høje omsætning. Kan det skyldes, at det er svært at følge med den vilde forandring i forbrugernes adfærd særligt skabt af de teknologiske værktøjer, vi som forbrugere har adgang til i dag?

Med en scoringsmodel kan du blive udfordret på netop din forretning af Henrik, som har 30 års erfaring i detailhandel og som ser forbrugernes adfærd i fremtiden som en game changer, man ikke kan vende ryggen til uden at komme i seriøse problemer. Tør du lade ham udfordre dig og din forretning, så skal du møde op på dette Åbne netværksmøde og tage del i debatten om udviklingen.
Early Bird pris udløber om
46 dage 18 timer 24 min 48 sek

Priser

Early Bird
1.000,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
1.600,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)
Prisen stiger om 46 dage 18 timer 24 min 48 sek
Fuld Pris
1.300,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
1.900,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)

Vi ses i smilets by

Hermans, tivoli friheden , Aarhus C

Skovbrynet 5
8000 Aarhus C
Danmark
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik