Konference

B2B E-handel 2020

Tid
26. feb 2020 kl. 08.30-17.00
Sted (Se adresse)
Nature Energy Park, Odense Stadion, Odense V
Pris
300,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Send en mail til Birgitte, på bwj@fdih.dk, hvis du ønsker at komme på ventelisten.

Udsolgt

B2B E-handel - dine kunder er gået online, er du?

Væksten indenfor B2B e-handel er i fuld gang. Selvbetjening betyder nemlig mersalg! Det er derfor tid til at sætte strøm til din forretning og få den optimeret til en selvbetjent butik med 24-timers åbningstid og global rækkevidde.

Vores produkter kan ikke sælges online. Vores kunder vil ikke handle på nettet. Vores konkurrenter er heller ikke på nettet. Det er for dyrt.

Ja, B2B-virksomheder, der leder efter undskyldninger for ikke at begynde at sælge online, har nok at vælge mellem. Fælles for undskyldningerne er dog, at de er dårlige. Og de kan ende med at blive dyre.
Dine kunder er nemlig ganske almindelige mennesker. Når de har fri, handler de på livet løs på nettet, fordi det er nemt, bekvemt og let. Hvorfor ikke give dem samme mulighed, når de er på arbejde?

Lidt internationale tal

Omsætningen indenfor B2B e-handel forventes at overstige B2C e-handlen i 2025.

93% af B2B-indkøberne foretrækker at handle online, når de ved hvad de skal købe. 

86% af B2B-kunderne foretrækker at genbestille online, frem for at tale med en sælger.

Det er dyrt at lade være!
Ifølge tal fra McKinsey er de mest digitale B2B-virksomheder i de seneste år vokset 5 gange så meget som virksomheder, der ikke er gået online, og ifølge Boston Consulting Group vil de digitalt stærke B2B-virksomheder intensivere deres investeringer i de kommende år.

Løbet er altså i den grad skudt i gang, og der er rigtig god grund til at slippe håndbremsen og træde på speederen. Men hvordan får du sat strøm til din forretning, hvordan navigerer du udenom kanalkonflikter, hvordan håndterer du prisdifferentieringen bag login og hvordan kortlægger du kunderejsen, så du kan skabe bedre oplevelser for dine kunder?

Det og meget mere kan du blive klogere på, når FDIH slår dørene op til vores allerførste B2B-e-handelskonference, som både er for dig, der vil fintune din B2B-e-handelsmotor, og dig, som bare gerne vil åbne kølerhjelmen. 

Book din billet i dag, sæt X i kalenderen 26. februar og hold øje her på siden efterhånden som keynote talerne bliver annonceret og dagens program kommer på plads. 

Konferencen henvender sig til:

  • Ledende medarbejdere i B2B virksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der allerede arbejder med B2B e-handel i virksomheden
6-dobbelt E-handelsprisvinder
CDO/Direktør for E-handel & Marketing
Adm. direktør
Senior Digital Project Manager
Country Manager Denmark
E-commerce Marketing & Event Coordinator
Ecommerce, Marketing and Sales Director
Sales Manager Nordic
Partner, Strategi og forretningsudvikling
Direktør og partner

Eksklusive Partnere

Partnere

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.00
FDIH byder velkommen
Niels Ralund, adm. direktør, FDIH
09.10
Digital transformation: Det starter med det digitale og det ender med mennesker
Christian Agger, 6-dobbelt E-handelsprisvinder
Igennem de seneste år har danske virksomheder reddet på en bølge af vækst, men spørgsmålet er, om vi har udnyttet væksten til at få gearet vores virksomheder til et hastigt ændret globalt miljø?

Hvorfor er det overhovedet nødvendigt at tale digital transformation og digitalisering, og er vi overhovedet sårbare overfor nye forretningsmodeller og digitale “pure-players”?

Og hvis vi skal digitalisere, hvordan griber man det rent praktisk an? Og hvordan skaber man en succes og undgår de største fælder?

Alt dette vil Christian give sit bud på som dagens første taler med udgangspunkt i hans stærke baggrund igennem 20 års digital transformation i virksomheder som f.eks. Brdr. Dahl og Satair.
09.55
Den enkle vej fra B2B salg til digitalt B2B salg
Tommy Søndergaard, Stifter og ejer, Billig-arbejdstøj.dk
Sommeren 2019 tog Billig-arbejdstøj.dk endnu et kvantespring i digitaliseringen af deres forretning, og de er ikke færdige endnu. Med en byggeklodsmodel er B2B salget på vej fra manuelle B2B salg til en digital løsning, hvor filosofien er at udvikle løsningen løbende, så også den passer til hverdagens slogan på Ølstrupvej 2A i Spjald - og ikke mindst hos kunderne: ”Work smarter – but keep it simple”.

Nyt webshop-system i sommeren 2019 kommer løbende til at give kunder mulighed for at betjene sig selv - også på relevante serviceydelser såsom tryk eller broderi på arbejdstøjet. Fra 2018 til 2019 er omsætningen til B2B segmentet steget med 96 procent, og tilbagemeldingerne er meget positive fra kunderne.

Tommy vil fortælle om, hvad der har og ikke har virket i denne udvikling og ikke mindst give et indblik i, hvad der ligger på tegnebrættet til udrulning i 2020.
10.30
Pause
11.00
Tracks og Åbne netværksmøder starter
Se detaljer nedenfor
12.30
Frokost og netværk
13.30
Tracks og Åbne netværksmøder fortsætter
Se detaljer nedenfor
14.30
Pause
15.00
FDIH kan løfte din B2B forretning
Niels Preysz, Medlemschef, FDIH
Som medlem af FDIH har du adgang til en række forskellige fordele, som kan løfte din B2B forretning. Niels deler ud af guldkornene på dette korte indlæg, så husk en blok og pen.
15.10
Skab værdi og vækst gennem digitalisering
Stefan Funch Jensen, CDO/Direktør for E-handel & Marketing, Brødrene A&O Johansen
I stedet for at løbe efter udviklingen, har det været Brødrene A & O Johansen A/S ambition at være dem, der sætter kursen og tager aktiv del i digitaliseringen af byggebranchen. AO sætter i dag standarden for, hvordan man skaber synergi mellem en webshop og fysiske butikker for at styrke det personlige forhold til kunderne og som grobund for vækst.

I AO er det hele virksomheden der tager del i den digitale transformation, og sammen med både kunder og leverandører skabes der integrationer og udvikles nye købsoplevelser indenfor og udenfor egne kontaktpunkter. Hør konkrete og håndgribelige erfaringer fra AO´s transformation og anvendelse af nye teknologier.
15.50
Afsluttende kommentarer
16.00
Reception og netværk
11.00
HC-CARGO er Bosch-koncernens suveræne frontløber digitalt
Gitte Kristensen, Ecommerce, Marketing and Sales Director, HC-CARGO, Bosch Group Company
Gitte giver et indblik i HC-CARGOs onlinestrategi og kaster lys over, hvordan virksomheden inden for en kort årrække er lykkedes med at transformere klassisk B2B offline salg til online salg, hvor intet mindre end 60% af omsætningen er gået online.

Med mere end 30.000 varenumre, 25.000 online brugere og en årlig omsætning på >400 mio. kr. har HC-CARGO mange data og transaktioner at holde styr på. I oplægget får du indblik i hvorfra, hvorfor og hvordan HC-CARGO har finjusteret deres interne processer, implementeret en ny ecommerce-løsning og videreudviklet deres ecommerce IT-arkitektur med afsæt i produktstamdata og med kunden i fokus.

Novicell har inviteret Gitte Kristensen med som taler, fordi hun har været drivkraften bag den succesfulde digitaliseringsproces, som HC-CARGO har gennemført, og som har gjort firmaet til den mest digitale frontløber i Bosch koncernen. Med Gitte i front har HC-CARGO udviklet deres succesfulde ecommerce-løsning i tæt samarbejde med det prisvindende DW team hos Novicell.
11.30
Kundevendt digitalisering løfter Fipros til nye højder
Conny Twisttmann, CEO, Fipros og René Tristan Lydiksen, Partner, Oxygen A/S
Fipros A/S er en højtspecialiseret virksomhed, som leverer ingredienser og færdigpakkede varer til fødevareindustrien. Ledelsen hos Fipros havde en vision om at åbne virksomheden mod deres leverandører og kunder 24/7, og således opstod samarbejdet med Oxygen A/S i 2018. Løsningen blev en kundeportal ”Mit Fipros” baseret på Umbraco med integrationer til bl.a. Navision – lanceret medio 2019.

Hør direktør for Fipros Conny Twisttmann og partner i Oxygen A/S René Tristan Lydiksen tage en snak om deres samarbejde og Fipros’ rejse mod en digital servicering af deres kunder globalt samt en smidigere arbejdsgang i kundeserviceteamet:
• Sådan opstår dialogen om digitalisering på direktionsgangen
• Grundlaget for at tage kloge beslutninger om investeringer i digitalisering hos Fipros
• Eksempler på de forandringer i hverdagen projektet medførte for kunder og medarbejdere
• Projektets resultater et halvt år efter lancering

I dette indlæg får I et unikt indblik i samarbejdet mellem Fipros og Oxygen samt indsigt i digitaliseringsprocessen fra start til slut.
12.00
Det kræver en ambitiøs B2B e-handelsløsning anno 2020
Lars Hedal, Adm. direktør, Hesehus
Udviklingen og ambitionsniveauet inden for B2B e-handel er kun gået én vej de sidste par år. Antallet af B2B-webshops er steget markant, og e-handel er i dag et helt centralt ben i mange B2B-virksomheders forretningsstrategi. Men hvad kræves der af en strategisk og ambitiøs B2B e-handelsløsning anno 2020?

Lars Hedal, adm. direktør for Hesehus, giver jer et indblik i de nyeste trends og tendenser inden for B2B e-handel, som I bør tage højde for, hvis jeres webshop skal gøre sig blandt de bedste. I får også en 360 graders guide til en strategisk og ambitiøs webshop. Guiden giver jer indsigt i alt fra de essentielle overvejelser, I som virksomhed gør klogt i at gøre jer inden opstart, over integration, logistik og distribution til specifikke funktioner og features, der kan løfte jeres onlinesalg og sikre jer optimal kundeservice. Hesehus står bl.a. bag Nissens’ succesfulde B2B-kundeportal, der omsætter for over 500 millioner kr. online på mere end 18 markeder.
12.40
Frokost
13.30
Trykkeriernes transformation fra lokale til globale på 20 år
Esben Mols Kabell og Anders Grønborg, Direktører og grundlæggere, LaserTryk.dk A/S
I år 2000 fandtes der mere end 1000 fysiske trykkerier på landsplan. Hør Esben og Anders fortælle om, hvordan de har formået at flytte trykprodukter fra lokale virksomheder, til noget kunderne handler online, og hvordan de via forskellige online platforme har sat kundens samlede omkostninger i fokus. Eksempelvis kan forlag via Bookbox lettere håndtere deres trykning, lagerstyring og samlede omkostninger.

Afgang fra Polen kl. 13 – ude i Danmark og Sverige dagen efter.

Med mere end 300.000 forsendelser om året spiller logistik ligeledes en vigtig rolle for LaserTryk.dk. Esben og Anders vil give et indblik i, hvordan en produktion i Polen med direkte logistik til PostNords hubs har været med til at effektivisere deres samlede omkostninger og logistik.

Endeligt gives der konkrete eksempler på, hvordan tryksager har hjulpet e-handlere til at øge deres salg.

Esben og Anders er inviteret af PostNord.
14.00
Indfri potentialet i B2B digital commerce
Kasper Holst, CEO, IMPACT
Hvordan skaber du en digital kunderejse, der sikrer leads og møder kundernes forventninger? Det spørgsmål sætter Kasper Holst under lup. Mange B2B-virksomheder ved efterhånden godt, at omstillingen fra manuel ordrehåndtering til digital commerce er en nødvendighed, men øget internationalisering, komplekse kundeforhold og IT-legacy udfordrer selv de bedste.

Med best in class eksempler fra cases som Chr. Hansen og HAY giver Kasper Holst dig inspiration til at indfri potentialet i B2B digital commerce. Han ser på, hvordan du kan sikre vækst og effektive processer ved at digitalisere salget, og kommer med eksempler på, hvordan du kan skabe digitale brugeroplevelser, som fastholder kunderne og matcher deres stigende forventninger til digitale købsoplevelser.
14.30
Pause
Billetsalget lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

300,- kr. ekskl. moms

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 25. februar 2020 kl. 14.00

Send en mail til Birgitte, på bwj@fdih.dk, hvis du ønsker at komme på ventelisten.

Nature Energy Park, Odense Stadion, Odense V

Højstrupvej 7B
5200 Odense V
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik