Konference

B2B E-handel 2020

Tid
26. feb 2020 kl. 08.30-17.00
Sted (Se adresse)
Nature Energy Park, Odense V
Pris
300,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

B2B E-handel - dine kunder er gået online, er du?

Væksten indenfor B2B e-handel er i fuld gang. Selvbetjening betyder nemlig mersalg! Det er derfor tid til at sætte strøm til din forretning og få den optimeret til en selvbetjent butik med 24-timers åbningstid og global rækkevidde.

Vores produkter kan ikke sælges online. Vores kunder vil ikke handle på nettet. Vores konkurrenter er heller ikke på nettet. Det er for dyrt.

Ja, B2B-virksomheder, der leder efter undskyldninger for ikke at begynde at sælge online, har nok at vælge mellem. Fælles for undskyldningerne er dog, at de er dårlige. Og de kan ende med at blive dyre.
Dine kunder er nemlig ganske almindelige mennesker. Når de har fri, handler de på livet løs på nettet, fordi det er nemt, bekvemt og let. Hvorfor ikke give dem samme mulighed, når de er på arbejde?

Lidt internationale tal

Omsætningen indenfor B2B e-handel forventes at overstige B2C e-handlen i 2025.

93% af B2B-indkøberne foretrækker at handle online, når de ved hvad de skal købe. 

86% af B2B-kunderne foretrækker at genbestille online, frem for at tale med en sælger.

Det er dyrt at lade være!
Ifølge tal fra McKinsey er de mest digitale B2B-virksomheder i de seneste år vokset 5 gange så meget som virksomheder, der ikke er gået online, og ifølge Boston Consulting Group vil de digitalt stærke B2B-virksomheder intensivere deres investeringer i de kommende år.

Løbet er altså i den grad skudt i gang, og der er rigtig god grund til at slippe håndbremsen og træde på speederen. Men hvordan får du sat strøm til din forretning, hvordan navigerer du udenom kanalkonflikter, hvordan håndterer du prisdifferentieringen bag login og hvordan kortlægger du kunderejsen, så du kan skabe bedre oplevelser for dine kunder?

Det og meget mere kan du blive klogere på, når FDIH slår dørene op til vores allerførste B2B-e-handelskonference, som både er for dig, der vil fintune din B2B-e-handelsmotor, og dig, som bare gerne vil åbne kølerhjelmen. 

Book din billet i dag, sæt X i kalenderen 26. februar og hold øje her på siden efterhånden som keynote talerne bliver annonceret og dagens program kommer på plads. 

Konferencen henvender sig til:

  • Ledende medarbejdere i B2B virksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der allerede arbejder med B2B e-handel i virksomheden

Eksklusive Partnere

Partnere

Program

Digital transformation: Det starter med det digitale og det ender med mennesker
Christian Agger, 6-dobbelt E-handelsprisvinder
Igennem de seneste år har danske virksomheder reddet på en bølge af vækst, men spørgsmålet er, om vi har udnyttet væksten til at få gearet vores virksomheder til et hastigt ændret globalt miljø?

Hvorfor er det overhovedet nødvendigt at tale digital transformation og digitalisering, og er vi overhovedet sårbare overfor nye forretningsmodeller og digitale “pure-players”?

Og hvis vi skal digitalisere, hvordan griber man det rent praktisk an? Og hvordan skaber man en succes og undgår de største fælder?

Alt dette vil Christian give sit bud på som dagens første taler med udgangspunkt i hans stærke baggrund igennem 20 års digital transformation i virksomheder som f.eks. Brdr. Dahl og Satair.
Den enkle vej fra B2B salg til digitalt B2B salg
Tommy Søndergaard, Stifter og ejer, Billig-arbejdstøj.dk
Sommeren 2019 tog Billig-arbejdstøj.dk endnu et kvantespring i digitaliseringen af deres forretning, og de er ikke færdige endnu. Med en byggeklodsmodel er B2B salget på vej fra manuelle B2B salg til en digital løsning, hvor filosofien er at udvikle løsningen løbende, så også den passer til hverdagens slogan på Ølstrupvej 2A i Spjald - og ikke mindst hos kunderne: ”Work smarter – but keep it simple”.

Nyt webshop-system i sommeren 2019 kommer løbende til at give kunder mulighed for at betjene sig selv - også på relevante serviceydelser såsom tryk eller broderi på arbejdstøjet. Fra 2018 til 2019 er omsætningen til B2B segmentet steget med 96 procent, og tilbagemeldingerne er meget positive fra kunderne.

Tommy vil fortælle om, hvad der har og ikke har virket i denne udvikling og ikke mindst give et indblik i, hvad der ligger på tegnebrættet til udrulning i 2020.
Det kræver en ambitiøs B2B e-handelsløsning anno 2020
Lars Hedal, Adm. direktør, Hesehus
Udviklingen og ambitionsniveauet inden for B2B e-handel er kun gået én vej de sidste par år. Antallet af B2B-webshops er steget markant, og e-handel er i dag et helt centralt ben i mange B2B-virksomheders forretningsstrategi. Men hvad kræves der af en strategisk og ambitiøs B2B e-handelsløsning anno 2020?

Lars Hedal, adm. direktør for Hesehus, giver jer et indblik i de nyeste trends og tendenser inden for B2B e-handel, som I bør tage højde for, hvis jeres webshop skal gøre sig blandt de bedste. I får også en 360 graders guide til en strategisk og ambitiøs webshop. Guiden giver jer indsigt i alt fra de essentielle overvejelser, I som virksomhed gør klogt i at gøre jer inden opstart, over integration, logistik og distribution til specifikke funktioner og features, der kan løfte jeres onlinesalg og sikre jer optimal kundeservice. Hesehus står bl.a. bag Nissens’ succesfulde B2B-kundeportal, der omsætter for over 500 millioner kr. online på mere end 18 markeder.
B2B e-handel: Sådan får du kunderne til at elske din webshop
Kathrine K. Svendsen, E-commerce Marketing & Event Coordinator, DanDomain
Lær at tiltrække nye kunder, og hvordan du bibeholder dine eksisterende kunderelationer med en B2B webshop, der giver kunderne dét, de mangler.

I dette indlæg lærer du:
- At forstå problematikken ved B2B e-handel
- At forfine den gode købsoplevelse på nettet for B2B kunder
- At skabe den personlige relation med de rette integrationer til din webshop

Erhvervskunder er lige så digitale som de private forbrugere. Dine kunder forventer, at de kan bestille varerne selv, indhente pristilbud og bestille på det tidspunkt, der passer dem. Har du en engrosvirksomhed, der ønsker en stærk B2B webshop, så kan du i dette indlæg blive klogere på disciplinen B2B e-handel, når DanDomains e-commerce specialist Kathrine Svendsen deler ud af sine 10 års erfaring indenfor e-handel og digital markedsføring.

Kathrine vil tage dig med på en inspirerende rejse set fra B2B-kundens perspektiv. Du får en letforståelig introduktion til de vigtigste principper indenfor e-handel, samt du lærer, hvad der skal til for at skabe den gode købsoplevelse på nettet. Som bonus får alle deltagere adgang til DanDomains anbefalede liste over digitale tools for B2B webshops anno 2020, så du efterfølgende kan styrke jeres online tilstedeværelse. DanDomain leverer Danmarks største e-commerce platform, som benyttes af +5.000 danske virksomheder.
HC-CARGO er Bosch-koncernens suveræne frontløber digitalt
Gitte Kristensen Ecommerce, Marketing and Sales Director, HC-CARGO, Bosch Group Company
Gitte giver et indblik i HC-CARGOs onlinestrategi og kaster lys over, hvordan virksomheden inden for en kort årrække er lykkedes med at transformere klassisk B2B offline salg til online salg, hvor intet mindre end 60% af omsætningen er gået online.

Med mere end 30.000 varenumre, 25.000 online brugere og en årlig omsætning på ≥400 mio. kr. har HC-CARGO mange data og transaktioner at holde styr på. I oplægget får du indblik i hvorfra, hvorfor og hvordan HC-CARGO har finjusteret deres interne processer, implementeret en ny ecommerce-løsning og videreudviklet deres ecommerce IT-arkitektur med afsæt i produktstamdata og med kunden i fokus.

Novicell har inviteret Gitte Kristensen med som taler, fordi hun har været drivkraften bag den succesfulde digitaliseringsproces, som HC-CARGO har gennemført, og som har gjort firmaet til den mest digitale frontløber i Bosch koncernen. Med Gitte i front har HC-CARGO udviklet deres succesfulde ecommerce-løsning i tæt samarbejde med det prisvindende DW team hos Novicell.
400 webshops på én samlet platform hos Fristads Kansas Group
Thomas Aslak Søholm, Senior Digital Project Manager, Digital & eCommerce, Fristads Kansas Group
Europas førende leverandør af arbejdstøj, Fristads Kansas Group, har skabt en ambitiøs e-handelsløsning, der i dag håndterer 400 unikke B2B-webshops med mere end 400.000 brugere og over 13 millioner solgte items på én samlet platform.

I kan få indsigt i, hvordan I kan skabe en international, agil og virtuel e-commerce-organisation, når Thomas tager jer med på arbejdstøjskoncernens imponerende digitale transformation og deler ud af stærke key learnings. Fra strategien bag, eksekveringen af løsningens forskellige faser og overvejelserne før, under og efter lancering. I får et unikt indblik i udfordringerne undervejs – bl.a. håndtering af store mængder data, ERP-integrationer på tværs af grænser og selskaber, og hvordan man skaber skræddersyede webshops, der varierer i design, content og sortiment, på en og samme platform. Thomas løfter selvfølgelig også sløret for, hvordan den nye e-handelsløsning reducerer time to market, har stor intern værdi i forhold til selvbetjening, datadeling, genbestilling m.m., og hvordan den i dag er en nøglefaktor i at vinde og fastholde kunder og ikke mindst har gjort det lettere og mere effektivt for Fristads Kansas Group at supportere deres forretningspartnere og europæiske forhandlernet.
Trykkeriernes transformation fra lokale til globale på 20 år
Esben Mols Kabell & Anders Grønborg, Direktører og grundlæggere, LaserTryk.dk A/S
I år 2000 fandtes der mere end 1000 fysiske trykkerier på landsplan. Hør Esben & Anders fortælle om, hvordan de har formået at flytte trykprodukter fra lokale virksomheder, til noget kunderne handler online, og hvordan de via forskellige online platforme har sat kundens samlede omkostninger i fokus. Eksempelvis kan forlag via Bookbox lettere håndtere deres trykning, lagerstyring og samlede omkostninger.

Afgang fra Polen kl. 13 – ude i Danmark og Sverige dagen efter.

Med mere end 300.000 forsendelser om året spiller logistik ligeledes en vigtig rolle for LaserTryk. Esben & Anders vil give et indblik i, hvordan en produktion i Polen med direkte logistik til PostNords hubs har været med til at effektivisere deres samlede omkostninger og logistik.

Endeligt gives der konkrete eksempler på, hvordan tryksager har hjulpet e-handlere til at øge deres salg.

Esben og Anders er inviteret af PostNord.
Indfri potentialet i B2B digital commerce
Kasper Holst, CEO, IMPACT
Hvordan skaber du en digital kunderejse, der sikrer leads og møder kundernes forventninger? Det spørgsmål sætter Kasper Holst under lup. Mange B2B-virksomheder ved efterhånden godt, at omstillingen fra manuel ordrehåndtering til digital commerce er en nødvendighed, men øget internationalisering, komplekse kundeforhold og IT-legacy udfordrer selv de bedste.

Med best in class eksempler fra cases som Chr. Hansen og HAY giver Kasper Holst dig inspiration til at indfri potentialet i B2B digital commerce. Han ser på, hvordan du kan sikre vækst og effektive processer ved at digitalisere salget, og kommer med eksempler på, hvordan du kan skabe digitale brugeroplevelser, som fastholder kunderne og matcher deres stigende forventninger til digitale købsoplevelser.
B2B ecommerce styrker Fipros relation til globale kunder
Conny Twisttmann, CEO, Fipros og René Tristan Lydiksen, Partner, Oxygen A/S
Fipros A/S er en højtspecialiseret virksomhed, som leverer ingredienser og færdigpakkede varer til fødevareindustrien. Ledelsen hos Fipros havde en vision om at åbne virksomheden mod deres leverandører og kunder 24/7, og således opstod samarbejdet med Oxygen A/S i 2018. Løsningen blev en kundeportal ”Mit Fipros” baseret på Umbraco med integrationer til Navision – lanceret medio 2019.

Hør direktør for Fipros Conny Twisttmann og partner i Oxygen A/S René Tristan Lydiksen tage en snak om deres samarbejde og Fipros rejse mod en mere automatiseret og datadrevet tilgang til både produktion og service samt:
• Direktionens forventninger til digitalisering, og de forandringer det medfører - både internt og i relationen til kunderne globalt
• Indsigter i samarbejdet og det analytiske grundlag for at træffe kloge beslutninger om ecommerce
• Projektets resultater et halvt år efter lancering

I dette indlæg får I et unikt indblik i samarbejdet mellem Fipros og Oxygen samt indsigt i digitaliseringsprocessen fra start til slut.
Skab værdi og vækst gennem digitalisering
Stefan Funch Jensen, CDO/Direktør for E-handel & Marketing, Brødrene A&O Johansen
I stedet for at løbe efter udviklingen, har det været Brødrene A & O Johansen A/S ambition at være dem, der sætter kursen og tager aktiv del i digitaliseringen af byggebranchen. AO sætter i dag standarden for, hvordan man skaber synergi mellem en webshop og fysiske butikker for at styrke det personlige forhold til kunderne og som grobund for vækst.

I AO er det hele virksomheden der tager del i den digitale transformation, og sammen med både kunder og leverandører skabes der integrationer og udvikles nye købsoplevelser indenfor og udenfor egne kontaktpunkter. Hør konkrete og håndgribelige erfaringer fra AO´s transformation og anvendelse af nye teknologier.
Digitalisér din B2B E-handel uden problemer
Christian Agger, 6-dobbelt E-handelsprisvinder
Christian har 20 års erfaring med digitalisering af B2B e-handel hos f.eks. Brdr. Dahl og Satair, og du har her en gylden mulighed for at spille bold med Christian, om netop dine udfordringer med at gå digitalt. For nej, det er ikke altid så nemt som at smutte en mandel.

Det er også en rejse med kompromis og kampe, men på den anden side er græsset faktisk grønnere, og du har ikke råd til at lade være. Dine kunder er klar.

I dialog med Christian kan du på dette Åbne netværksmøde lufte dine bekymringer og få skudt nogle af fordommene ned.
Billetsalget lukker om
34 dage 17 timer 58 min 16 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

300,- kr. ekskl. moms

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 25. februar 2020 kl. 12.00

Nature Energy Park, Odense V

Højstrupvej 7B
5200 Odense V

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Lasse Ulrich Iversen
Web og IT ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Nina Pratt
Studentermedhjælper i kommunikation
Lærke Cecilie Ravn
Studentermedhjælper - analyse
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen