Abonnementsbizz for e-handlere
- Tid
- 30. sep 2020 kl. 09.00-14.50
- Sted (Se adresse)
-
Konference - online
- Pris
-
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)
Sådan skaber du en succesfuld abonnementsløsning
Vil du med på en vækstrejse, så skal du stille skarpt på abonnementer – inden dine konkurrenter gør det. Lær af de bedste, der også sælger de umiddelbart mest umulige varer og ydelser på abonnement.
”Jeg ved ikke, hvordan jeg skal undvære Amazon”.
Da en dansk kvinde for nylig blev spurgt, hvad hun ville savne mest, når hun flyttede fra USA til Danmark, kom svaret prompte. Amazon havde med deres Prime-abonnementsløsning gjort hverdagen så nem, at den danske kvinde havde svært ved at forestille sig en hverdag uden Amazons faste leveringer.
Eksemplet viser med al tydelighed, hvor stor kundeloyalitet du kan skabe, hvis du gør livet lettere for kunderne.
Men hvordan gør du så det, hvis du ikke har milliarder at smide efter en Prime-kopi?
Et godt sted at starte er på denne nye digitale konference om abonnementer.
På konferencen vil nogle af Danmarks skarpeste abonnementshjerner nemlig give dig tips og tricks til at komme i gang med at bygge en brugervenlig og loyalitetsskabende abonnementsforretning. Er du allerede i gang, kan du blive klogere på, hvilke knapper du skal dreje på for at gøre din model endnu bedre.
Der vil blive skelet til Amazon Prime, men vi vil også dykke ned i nogle af de mange danske abonnementsvirksomheder, der kan inspirere. Barberklingen og Goodiebox for at nævne nogle af de garvede. Matas og Coop for at nævne nye abonnementssatsninger.
Tænker du, at det lyder interessant, men at dine produkter altså ikke kan sælges på abonnement?
Så overvej lige, at der bliver solgt alt fra bøger til biler på abonnement, og at de danske forbrugere brugte godt 30 mia. kr. på abonnementer sidste år online, hvilket svarer til 21% af al online handel.
Kort sagt; En abonnementsforretning er for alle, der vil have loyale og tilfredse kunder, der kommer igen og igen.
På denne konference kan du tage det første skridt mod det mål.
Hvad kan du tage med hjem fra konferencen?
- Praktiske værktøjer, løsninger og inspiration til at skabe eller videreudvikle jeres egen abonnementsløsning
- Detaljer om og forståelse for mulighederne i abonnementsforretning
- Viden fra de absolut bedste i markedet indenfor abonnementsløsninger
- Udvidet netværk i branchen
Hvem er konferencen for?
- Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
- Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
- Personer der arbejder eller vil arbejde med abonnementsløsninger i virksomheden
- Personer der gerne vil være endnu dygtigere
Vil du have et indblik i den juridiske del af det at drive abonnementsforretning til B2C segmentet, så har FDIH lavet en guide, du som medlem af FDIH kan læse her.
Problemer med log-in?
Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Andrea på tlf. 7225 5612/mail asp@fdih.dk. Så vil hun efter bedste evne guide dig ind i konferencen.
Talere
Program
På samme måde blev ambitionen om at rejse 250 mio. kr. på 6 måneder også ændret drastisk under lock down. Men hvad skal der så ske med Goodiebox.
Det kan du få svar på, når Rasmus Schmiegelow fra Goodiebox går på scenen for at beskrive den udvikling, Goodiebox har gennemgået. Goodiebox har store ambitioner, og de sælger egentlig ikke make up. De sælger i langt højere grad happiness til deres medlemmer.
Abonnementsforretningsmodellen har stort potentiale for at understøtte kravet om øget bæredygtighed. Eksempelvis er madspild lavere i abonnementskasserne, end når vi selv plukker varer i supermarkederne, og produktlevetiden er længere, når ejerskabet flytter fra forbruger til producent (from ownership til usership). Med øget forudsigelighed, mere produktionsansvarlighed og deleøkonomiske greb er abonnementsmodellen stærk som forretningens motor.
Jonas fra Subscrybe vil fremvise inspirationscases, gennemgå abonnementsmodeller og tydeliggøre, hvordan det er muligt at finde genvej til øget bæredygtighed for alle virksomheder.
Her får du en gylden chance for at udfordre Tine, som hårdnakket påstår, at det kan du. Men kan du nu også det?
Grib en kop kaffe og mød Tine og andre e-handlere face to face i dette Teams møde i pausen, hvor alt fra stål i metermål til trådløse høretelefoner til individuelt udviklede serviceydelser til e-handlerne kan kortlægges som den næste spændende abonnementsforretning.
Dinero gør det nemt at lette fra jorden, og lige omkring 50% af Dineros brugere får programmet gratis, hvorfor de ikke skal ligge søvnløse over høje faste omkostninger til at klare det nødvendige regnskab. Når vingerne kan bære, og behovet stiger, skifter mange over til betalt abonnement med endnu flere funktioner. Medstifter Martin Thorborg er fortsat en del af den daglige drift, efter at Visma-koncernen i 2016 opkøbte Dinero – en ændring der altså ikke har ændret på Dineros ambitioner om at udnytte al ny teknologi, der kan gøre regnskab og iværksætteri en tand nemmere.
Den præmis har de fleste virksomheder købt ind på. Spørgsmålet er, hvordan kommer du i gang? Hvilke faser skal du igennem fra idé til implementering?
Med erfaring fra mere end 100 cases giver Upodi dig en køreplan.
(Også relevant for virksomheder der allerede er på abonnement men gerne vil over på en skalérbar platform)
Swaptfiets styrer i retning af 220.000 cykelabonnenter på cykelstierne i Europa, som nu kører rundt på en Swapfiets - de karakteristiske cykler med blå fordæk.
Alene i Danmark har det succefulde abonnementskoncept haft en raketvækst med 15.000 nye kunder over det seneste år, fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg. Swapfiets er endvidere styret af den store kraft, der opleves i at gå fra Ownership to Usership og herigennem skabe delekoncepter med meget længere produktlevetider.
Kort fortalt kan du høre om:
- Swapfiets - en abonnementsraket med 220.000 cykelabonnenter på kun 6 år i 4 europæiske lande
- Mobility as a service (MaaS)
- Vi skal eje frem for at leje - disruption af det danske cykelmarked
Grib din frokost og mød Jakob og andre e-handlere face to face i dette Teams møde i frokostpausen, hvor der godt må smaskes lidt (man kan jo altid slå lyden fra på sin mikrofon).
Den proces fortæller Lunar om på en levende facon og giver et indblik i de overvejelser, der lå bag valget af Upodi som teknologipartner.
Med Prime som et afhængighedsdannende "stof" er hundrede millioner amerikanere og yderlige 50 millioner andre forbrugere rundt om i verden i dag nærmest ikke i stand til at leve uden deres Amazon Prime medlemskab.
Niels deler ud af sin store viden om Amazon og specifikt Prime abonnementet og det unikke ved denne model.
Ved at bruge gamification til at aktivere og engagere nye og kommende kunder, kan du opbygge den nødvendige loyalitet, der binder dine kunder til dit abonnement.
Priser
Dansk Erhverv medlemmer
Ikke-medlemmer
Gratis
600,- kr. ekskl. moms
Tilmeldingsfrist 30. september 2020 kl. 07.00