Konference

Abonnementsbizz for e-handlere

Tid
30. sep 2020 kl. 09.00-14.50
Sted (Se adresse)
Konference - online
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Sådan skaber du en succesfuld abonnementsløsning

Vil du med på en vækstrejse, så skal du stille skarpt på abonnementer – inden dine konkurrenter gør det. Lær af de bedste, der også sælger de umiddelbart mest umulige varer og ydelser på abonnement.

”Jeg ved ikke, hvordan jeg skal undvære Amazon”.

Da en dansk kvinde for nylig blev spurgt, hvad hun ville savne mest, når hun flyttede fra USA til Danmark, kom svaret prompte. Amazon havde med deres Prime-abonnementsløsning gjort hverdagen så nem, at den danske kvinde havde svært ved at forestille sig en hverdag uden Amazons faste leveringer.

Eksemplet viser med al tydelighed, hvor stor kundeloyalitet du kan skabe, hvis du gør livet lettere for kunderne.

Men hvordan gør du så det, hvis du ikke har milliarder at smide efter en Prime-kopi?

Et godt sted at starte er på denne nye digitale konference om abonnementer.

På konferencen vil nogle af Danmarks skarpeste abonnementshjerner nemlig give dig tips og tricks til at komme i gang med at bygge en brugervenlig og loyalitetsskabende abonnementsforretning. Er du allerede i gang, kan du blive klogere på, hvilke knapper du skal dreje på for at gøre din model endnu bedre.

Der vil blive skelet til Amazon Prime, men vi vil også dykke ned i nogle af de mange danske abonnementsvirksomheder, der kan inspirere. Barberklingen og Goodiebox for at nævne nogle af de garvede. Matas og Coop for at nævne nye abonnementssatsninger.

Tænker du, at det lyder interessant, men at dine produkter altså ikke kan sælges på abonnement?

Så overvej lige, at der bliver solgt alt fra bøger til biler på abonnement, og at de danske forbrugere brugte godt 30 mia. kr. på abonnementer sidste år online, hvilket svarer til 21% af al online handel.
Kort sagt; En abonnementsforretning er for alle, der vil have loyale og tilfredse kunder, der kommer igen og igen.

På denne konference kan du tage det første skridt mod det mål.

Hvad kan du tage med hjem fra konferencen?

  • Praktiske værktøjer, løsninger og inspiration til at skabe eller videreudvikle jeres egen abonnementsløsning
  • Detaljer om og forståelse for mulighederne i abonnementsforretning
  • Viden fra de absolut bedste i markedet indenfor abonnementsløsninger
  • Udvidet netværk i branchen

Hvem er konferencen for?

  • Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der arbejder eller vil arbejde med abonnementsløsninger i virksomheden
  • Personer der gerne vil være endnu dygtigere

 

Vil du have et indblik i den juridiske del af det at drive abonnementsforretning til B2C segmentet, så har FDIH lavet en guide, du som medlem af FDIH kan læse her.

Problemer log-in?
Hvis du oplever problemer med at logge på, er du velkommen til at kontakte Andrea på tlf. 7225 5612/mail asp@fdih.dk. Så vil hun efter bedste evne guide dig ind i konferencen.

Partner og Direktør
Chief Revenue Officer
Sr. District Manager Store & Field - Denmark & North Germany
Director, Digitale kanaler
Adm.direktør
VP of Commercial Excellence

Eksklusiv Partner

Partner

Program

09.00
Velkommen
Niels Ralund, Adm.direktør, FDIH
09.10
Fra hypervækststrategi til fastholdelsesstrategi i Goodiebox under lock down
Rasmus Schmiegelow, CEO og medstifter, Goodiebox
Over natten lukkede Goodiebox ned for halvdelen af sine marketingudgifter på Facebook. Det gjorde mange andre også, så det var nemmere at trænge igennem med budskabet, og tilgangen af nye medlemmer forblev intakt imod forventning. Før lock down brændte Goodiebox hele 5 mio kr. af om måneden helt efter planen på at få nye medlemmer.

På samme måde blev ambitionen om at rejse 250 mio. kr. på 6 måneder også ændret drastisk under lock down. Men hvad skal der så ske med Goodiebox.

Det kan du få svar på, når Rasmus Schmiegelow fra Goodiebox går på scenen for at beskrive den udvikling, Goodiebox har gennemgået. Goodiebox har store ambitioner, og de sælger egentlig ikke make up. De sælger i langt højere grad happiness til deres medlemmer.
09.45
Subscription & Sustainability
Jonas Juul Jeppesen, Partner og Direktør og Tine Møller Jensen, Seniorkonsulent, Subscrybe
To af tidens meget varme emner har en masse med hinanden at gøre!
Abonnementsforretningsmodellen har stort potentiale for at understøtte kravet om øget bæredygtighed. Eksempelvis er madspild lavere i abonnementskasserne, end når vi selv plukker varer i supermarkederne, og produktlevetiden er længere, når ejerskabet flytter fra forbruger til producent (from ownership til usership). Med øget forudsigelighed, mere produktionsansvarlighed og deleøkonomiske greb er abonnementsmodellen stærk som forretningens motor.
Jonas fra Subscrybe vil fremvise inspirationscases, gennemgå abonnementsmodeller og tydeliggøre, hvordan det er muligt at finde genvej til øget bæredygtighed for alle virksomheder.
10.15
Pause eller "The challenge"
10.20
The challenge: Kan Tine virkelig se abonnementsløsninger i alt?
Tine Møller Jensen, Seniorkonsulent, Subscrybe
Er du selv i tvivl om, hvordan netop din forretning overhovedet skal kunne tilbyde abonnementsløsninger?
Her får du en gylden chance for at udfordre Tine, som hårdnakket påstår, at det kan du. Men kan du nu også det?

Grib en kop kaffe og mød Tine og andre e-handlere face to face i dette Teams møde i pausen, hvor alt fra stål i metermål til trådløse høretelefoner til individuelt udviklede serviceydelser til e-handlerne kan kortlægges som den næste spændende abonnementsforretning.
10.40
Dinero og de nemme regnskaber
Patrick Teglstrup Rasmussen, CMO, Dinero
Med en NPS på 77 har Dinero ramt deres 63.000 brugere lige i hjertekulen. De gør bogføring og fakturering nemt og forståeligt – blandt andet gennem en høj grad af automatisering og en support, der sidder klar fra 8-23 hver dag.

Dinero gør det nemt at lette fra jorden, og lige omkring 50% af Dineros brugere får programmet gratis, hvorfor de ikke skal ligge søvnløse over høje faste omkostninger til at klare det nødvendige regnskab. Når vingerne kan bære, og behovet stiger, skifter mange over til betalt abonnement med endnu flere funktioner. Medstifter Martin Thorborg er fortsat en del af den daglige drift, efter at Visma-koncernen i 2016 opkøbte Dinero – en ændring der altså ikke har ændret på Dineros ambitioner om at udnytte al ny teknologi, der kan gøre regnskab og iværksætteri en tand nemmere.
11.10
Subscription, yes! Men hvordan?
Jakob E. Søderberg, Chief Revenue Officer, Upodi
Abonnement og recurring billing er kommet for at blive. Det er convenient og sustainable.
Den præmis har de fleste virksomheder købt ind på. Spørgsmålet er, hvordan kommer du i gang? Hvilke faser skal du igennem fra idé til implementering?
Med erfaring fra mere end 100 cases giver Upodi dig en køreplan.
(Også relevant for virksomheder der allerede er på abonnement men gerne vil over på en skalérbar platform)
11.40
Swapfiets – en europæisk abonnementsraket laver disruption i cykel branchen
Jonas Nygaard, Sr. District Manager Store & Field - Denmark & North Germany, Swapfiets
Nu har du chancen for at få indblik i Hollandske Swapfiets som blev grundlagt i 2014 af tre unge studerende. De besluttede sig for at lancere et fleksibelt og let tilgængeligt abonnement på en cykel, der altid fungerer.
Swaptfiets styrer i retning af 220.000 cykelabonnenter på cykelstierne i Europa, som nu kører rundt på en Swapfiets - de karakteristiske cykler med blå fordæk.
Alene i Danmark har det succefulde abonnementskoncept haft en raketvækst med 15.000 nye kunder over det seneste år, fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg. Swapfiets er endvidere styret af den store kraft, der opleves i at gå fra Ownership to Usership og herigennem skabe delekoncepter med meget længere produktlevetider.

Kort fortalt kan du høre om:
- Swapfiets - en abonnementsraket med 220.000 cykelabonnenter på kun 6 år i 4 europæiske lande
- Mobility as a service (MaaS)
- Vi skal eje frem for at leje - disruption af det danske cykelmarked
12.10
Pause eller "The challenge"
12.20
The challenge: kan Jakob virkelig se muligheder for abonnement i alle afskygninger af software sammensætninger?
Jakob E. Søderberg, Chief Revenue Officer, Upodi
Er du selv i tvivl om, hvorvidt jeres IT løsninger og software er i stand til at håndtere en ny abonnementsløsning? Her får du en gylden chance for at udfordre Jakob, som hårdnakket påstår, at alt løser sig uanset hvor gammeldags set up, I kører med. Uden det koster spidsen af en jetjager.

Grib din frokost og mød Jakob og andre e-handlere face to face i dette Teams møde i frokostpausen, hvor der godt må smaskes lidt (man kan jo altid slå lyden fra på sin mikrofon).
12.40
Få bank på abonnement
Morten Sønderskov, COO, Lunar
Lunar har med et efterhånden slidt udtryk ”disrupted” den danske bankverden. Med et brugervenligt produkt i en lækker app appellerer Lunar til det unge segment og har som nogen af de første sat bank på abonnement.
Den proces fortæller Lunar om på en levende facon og giver et indblik i de overvejelser, der lå bag valget af Upodi som teknologipartner.
13.10
Coop og millionsatsningen PrimeKonto
Lars Menné Boesen, Director, Digitale kanaler, Coop Danmark
Er der noget, der kan holde Lars og hans kolleger søvnløse om natten, så er det tanken om det første år for deres hjertebarn Coop PrimeKonto. Det hele gik live midt i sommerferien, og den nu kun 2 måneder gamle baby har opnået 25.000+ brugere. Ambitionen er 100.000 det første år. Vil det lykkes dem at indfri potentialet og ikke mindst få hele Coop orkestret til at spille rent på denne rejse?
13.40
Amazon Prime skaber ny afhængighed
Niels Ralund, Adm. direktør, FDIH
Amazon Prime er et forbillede for loyalitetsklubber verden over, men samtidig også en evig kilde til diskussion om fair og lige konkurrence. Margrethe Vestager har blandt andet sat fokus på virksomhedens indsamling af data til brug for udvikling af egne private labels og derigennem unfair konkurrence mod virksomheder, der sælger deres varer på platformen.
Med Prime som et afhængighedsdannende "stof" er hundrede millioner amerikanere og yderlige 50 millioner andre forbrugere rundt om i verden i dag nærmest ikke i stand til at leve uden deres Amazon Prime medlemskab.
Niels deler ud af sin store viden om Amazon og specifikt Prime abonnementet og det unikke ved denne model.
14.10
Gamify kunderejsen - fra lead til abonnent
Andreas Fabricius, VP of Commercial Excellence, LeadFamly
LeadFamly tilbyder spilbaseret lifecycle-marketing software, hvilket gør det muligt for virksomheder i enhver branche succesfuldt at forbinde, engagere og vokse forretningen overalt i customer-lifecycle.

Ved at bruge gamification til at aktivere og engagere nye og kommende kunder, kan du opbygge den nødvendige loyalitet, der binder dine kunder til dit abonnement.
14.40
Tak for i dag
Tilmeldingen lukker om
0 dage 1 time 3 min 39 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 30. september 2020 kl. 07.00

Konference - online

Konference - online
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik