Tid
25. jun 2019 kl. 10.00-16.00
Sted (Se adresse)
Stibo Systems, Højbjerg
Pris
Gratis (Medlemmer)
900,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Leverandør til e-handelsbranchen? Læs nedenfor først

Det debatterer vi

På Netværksdagen bestemmer du og de øvrige deltagere, hvad der skal debatteres og sparres om på netværksmøderne.

Indsend dit emne på forhånd

Netværk virker bedst når det går begge veje - og en god forberedelse gavner os alle. Vil du være sikker på at få dit emne på tavlen, så indsend det på forhånd. Send en mail til Birgitte på bwj@fdih.dk med en overskrift på emnet samt en kort beskrivelse af hvad dit netværksmøde skal handle om.

Indkomne emner til Netværksdagen 25. juni  2019:

  • Bæredygtig e-handel. Der er stadig større fokus på bæredygtighed også inden for online handel, men kan miljøhensyn betale sig og hvordan kan en grønnere profil bruges i kommunikationen med ens kunder? Deltag i den åbne debat, så vi sammen kan blive klogere på, hvordan vi gør vores forretninger grønnere.
  • E-mail, SoMe og markedsføring via influensers. Hvordan får vi bedst vores reklamebudskaber ud til kunderne – vel at mærke uden at overtræde lovgivningen? Del dine tanker og forslag til, hvordan man bedst får spredt sine reklamebudskaber og få mulighed for at få  vores jurist, Tinas bud på, hvad der er lovligt, og hvad der ikke er lovligt.
  • GDPR! Er I i gang? Del dine erfaringer med andre e-handlere: Hvordan har  I grebet arbejdet med GDPR an? Hvilke interne politikker har I lavet for fx sikkerhed, indsigt, sletning. Hvilke slettefrister har I sat, og hvordan håndterer I sletning? Har I fået lavet en persondatapolitik og en fortegnelse over behandlingsaktiviteter? Tina sidder med ved bordet, og kan byde ind med de juridiske svar.
  • Udvidelse til udlandet. Hvordan håndteres oversættelse af content, kundeservice, levering samt rekruttering af medarbejdere bedst muligt
  • Erfaringer med PIM. Udveksling af erfaringer med implementering af en PIM-løsning. Hvad skal man gøre sig bevidst omkring når man igangsætter et PIM-projekt, hvilke fordele og måske ulemper er der ved en PIM-platform ?
  • Et adrenalin-kick til innovationen. Stibo Accelerator har i 5 år inviteret talentfulde og idérige unge indenfor og skabt rammerne for at omfavne disruption i stedet for at frygte den. Kom indenfor i laboratoriet i Stibo-bygningen og få konkrete råd med hjem om hvordan du kan lære af og sammen med ”the unusual suspects”.

  • Hvor meget betyder det at have styr på kundernes krav til "levering til tiden"? Hvordan kan man som e-handelsvirksomhed arbejde målrettet med de stigende kundekrav om leveringsikkerhed og fleksibilitet? Kan man bruge logistikhåndteringen internt som konkurrenceparameter uden at bruge en formue i jagten på kunde loyalitet? Lad os diskutere krav og muligheder for håndtering af de til tider voldsomme kundekrav.

  • Kundeservice. Hvordan drifter I jeres kundeservice, hvordan træner og uddanner I kundeservicepersonalet – hvem svarer fagligt, hvem tager teknik mm.

  • Rabatkoder.  Hvordan bruges de bedst? Hvilke er mest effektfulde (kampagnetyper og beløb) og i hvilken sammenhæng? Virker diverse rabatkodesider? (Pricerunner, Ekstrabladet, Log buy ect). Hvilken type kunde gør brug af rabatkoder?

Emner til BtB sporet

  • B2B segmentering på Facebook. Snak om hvordan vi segmenterer målgrupper der kan markedsføres imod på Facebook når der mangler oplagte valgmuligheder. Hos NemTilmeld har vi fx en udfordring med at ramme personer som står for at arrangere arrangementer. Tidligere var vi så heldige at Facebook gav os mulighed for at vælge personer som havde oprettet et Facebook event. Hvordan segmenterer I, hvis I kun har data fra Facebook og der ikke er nogle oplagte parametre at vælge?
  • Content marketing. Snak om måder at lave Content Marketing på. Hvordan får I målgruppen til at følge indholdet og komme igen og læse det nye indhold? Fx nyhedsbrev, vedvarende betalt markesføring, remarketing, markedsføring via samarbejdspartnere, direct mail. Hvad virker, og hvornår begynder det at give kunder i butikken?


Emner på tidligere Netværksdage
Herunder har vi samlet en oversigt over nogle af de emner, som er blevet debatteret på tidligere Netværksdage. Måske finder du inspiration til, hvilke emner du kan sætte på tavlen.

  • Datadrevet markedsføring. Alle snakker om data, men hvordan bruger du rent faktisk nogle af alle de tilgængelige data, så de skaber værdi for din virksomhed?
  • Returnering af varer – en vigtig kunderejse. Fælles diskussion omkring udfordringerne ved returnering og mulighederne for at gøre det nemt for både kunden og os e-handlere. 

  • IT sikkerhed 2019. Sikkerhed på agendaen - Hvordan sikrer man den vigtige data man har? - Hvordan undgår man at blive hacket og kan man undgå det?
  • Salg via Amazon. Fordele og ulemper ved at sælge sine varer på Amazon
  • Betalinger. Det nordiske marked for betalinger, og hvilke tendenser der er 
  • Brugeradfærd og design. En snak om hvad man gør (og kan gøre) for, at skabe en brugeradfærd der danner rammen for en kundecentrisk oplevelse på eksempelvis websitet
  • Marketing Automation. Marketing Automation 2.0. Hvordan kommer man videre? Udveksling af erfaringer og best practice
  • Sælg mere til eksisterende kunder: Fokus på kunder som ikke modtager nyhedsbrev.
  • Driftsoptimering og forbedret bundlinje: Tjen flere penge på eksisterende salg, bedre forecast og supply chain.
  • Online tumletid: Digitalisering af et fysisk markedsføringsevent.
  • Profitoptimering drevet af kunstig intelligens: Konverteringsoptimering og prissætning drevet af  AI.
  • Logistik som konkurrenceparameter: Hvor meget betyder logistik/levering for købsoplevelsen og valg af shop?

Har du fået fingrene i din billet til Netværksdagen? Ellers kan du tilmelde dig her. 

Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen