Tid
31. jan 2019 kl. 10.00-16.00
Sted (Se adresse)
PostNord, København S
Pris
Gratis (Medlemmer)
900,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Det debatterer vi

På Netværksdagen bestemmer du og de øvrige deltagere, hvad der skal debatteres og sparres om på netværksmøderne.

Indsend dit emne på forhånd

Netværk virker bedst når det går begge veje - og en god forberedelse gavner os alle.

Vil du være sikker på at få dit emne på tavlen, så indsend dit emne på forhånd. Send en mail til Birgitte på bwj@fdih.dk med en overskrift på emnet samt en kort beskrivelse af hvad dit netværksmøde skal handle om.

Indkomne emner til Netværksdagen 31. januar 2019:

  • Datadrevet markedsføring. Alle snakker om data, men hvordan bruger du rent faktisk nogle af alle de tilgængelige data, så de skaber værdi for din virksomhed?
  • M-commerce. Mobiltelefonens rolle på brugerrejsen og i salget
  • Returnering af varer – en vigtig kunderejse. Fælles diskussion omkring udfordringerne ved returnering og mulighederne for at gøre det nemt for både kunden og os e-handlere. Hvor vidt er denne service tænkt ind som en driver for jeres kunders loyalitet og hvor i processen er der optimeringspotentiale? 

  • IT sikkerhed 2019. Sikkerhed på agendaen - Hvordan sikrer man den vigtige data man har? - Hvordan undgår man at blive hacket og kan man undgå det?
  • Salg via Amazon. Fordele og ulemper ved at sælge sine varer på Amazon
  • Outsourcing af logistik og lager samt udviklingen i forsendelsesoptioner. Fordele og ulemper ved outsourcing. Hvornår skal man og hvornår skal man ikke?
  • Betalinger. Det nordiske marked for betalinger, og hvilke tendenser der er 
  • Brugeradfærd og design. En snak om hvad man gør (og kan gøre) for, at skabe en brugeradfærd der danner rammen for en kundecentrisk oplevelse på eksempelvis websitet
  • Er du klar til Amazon og eBay i Tyskland? Hvad er mine muligheder og hvad kræver det?
  • Varenumre - egne eller standardiserede? Debat om brugen af standardiserede varenumre, kontra interne. Hvorfor standardiserede? Hvor fungerer interne, hvor fungerer de ikke?

Til B2B sporet: 

  • Content marketing. Blogs og nyhedsbreve som drivmotor. Hvordan kan det gøres på den bløde og brugervenlige måde uden gated content over det hele?
  • SEO 2019 – hvor er Google på vej hen og hvordan tilpasser vi os den nye verden. 
    En dialog om Googles algoritmeskift i 2018 og hvor vi tror Google er på vej hen med AI, user intent, links, osv. 
  • Få kunder til at placere ordrer online fremfor via mail. Hvordan flytter vi bedst muligt eksisterende mailkunder over til online kunder?
     

Emner på tidligere Netværksdage
Herunder har vi samlet en oversigt over nogle af de emner, som er blevet debatteret på tidligere Netværksdage. Måske finder du inspiration til, hvilke emner du kan sætte på tavlen.

  • Sælg mere til eksisterende kunder: Fokus på kunder som ikke modtager nyhedsbrev.
  • Videocontent på Facebook/Youtube: Brug det til at skabe ambassadører og loyale kunder.
  • Driftsoptimering og forbedret bundlinje: Tjen flere penge på eksisterende salg, bedre forecast og supply chain.
  • Online tumletid: Digitalisering af et fysisk markedsføringsevent.
  • Betalinger: Hvordan kan det gøres mere gennemsigtigt og lettere at vælge de rette løsninger?
  • Profitoptimering drevet af kunstig intelligens: Konverteringsoptimering og prissætning drevet af  AI.
  • Kundedata - hvad er mulighederne: Optimal udnyttelse af kundedata.
  • Logistik som konkurrenceparameter: Hvor meget betyder logistik/levering for købsoplevelsen og valg af shop?
  • Indtog i Tyskland: Hvordan håndteres marketing, jura, Amazon mv.?
  • Facebook: Salg til segmenterede målgrupper.
  • Opstart i udlandet: Hvordan bliver du stærk på det udenlandske marked?
  • Fremtidens platforme: Hvor/hvad skal vi supportere og sælge?
  • Markedspladser: Fordele og ulemper set fra en sælgers perspektiv.
  • Omnichannel: Fysisk butik og webshop - optimering af sortiment og kampagne.
  • Skal vi elske eller disrupte Amazon, Google m.fl.: Nye muligheder for at anvende 'internettet som platform'.

Har du fået fingrene i en billet til Netværksdagen? Ellers kan du tilmelde dig her. 
Husk at vi lukker for tilmeldinger når vi runder 100 deltagere

Tilmeldingen lukker om
10 dage 6 timer 34 min 5 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.