Konference

E-handelskonferencen 2019

Tid
9. okt 2019 kl. 09.00-18.30
Sted (Se adresse)
Øksnehallen, København V
Pris
2.200,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
3.400,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

BEMÆRK: Billetter til Early Bird pris lige nu - gælder t.o.m. 11. sep.

E-handelskonferencen 2019 - Succes lokalt og globalt

Mød Danmarks fremmeste kommercielle og digitale hjerner til landets største e-handelskonference, hvor FDIH serverer en stærk faglig menu med interessante talere, unikke netværksmuligheder og masser af inspiration.

Hvordan sikrer vi danske virksomheders succes i en global og digital verden?

Det sætter FDIH fokus på, når vi onsdag d. 9. oktober slår dørene op til E-handelskonferencen 2019.

Dagen bliver sparket i gang af Jim Hagemann Snabe, bestyrelsesformand i A. P. Møller – Mærsk og Siemens, som qua sin unikke viden og position vil give os en tour de force i udfordringerne og mulighederne i den globale konkurrence. En konkurrence, der stiller spørgsmålet: Skal vi bygge mure eller gribe mulighederne? 

Vi bliver på den globale kommandobro, når Christel Friis Mikkelsen, adm. direktør for H&M Danmark, og Kenneth Melchior, Nordeuropæisk Direktør for Zalando, efterfølgende giver et indblik i, hvordan man lægger kursen for, hvordan man får succes globalt uden at miste fokus lokalt. 

Christel Friis Mikkelsen lægger fra land og gør dig klogere på de overvejelser, man gør sig i en international koncern, når kundernes adfærd ændrer sig markant. 

Kenneth Melchior følger trop med en beretning om Zalandos vej fra start-up til den suverænt mest benyttede netbutik i Danmark. Hvad bygger succesen på, og hvad kan vi forvente fremover? 

H&M og Zalando er store internationale virksomheder med enorme ressourcer. 

Hvad skal mindre danske virksomheder gøre for at klare sig i konkurrencen mod dem? 

Det får du bud på, når Shaping New Tomorrow, Trendhim og Blazar Capital indtager hovedscenen med en sprudlende cocktail bestående af fandenivoldskhed, store ambitioner og konkrete redskaber. 

Dagens sidste keynote speaker er Gregers Wedell-Wedellsborg, CEO i Matas, som med udgangspunkt i Matas’ egen forvandling fra klassisk detailbutik til nytænkende omni-channel-virksomhed vil bringe Jim Hagemann Snabes globale perspektiver ned på et nationalt niveau. 

Fra kommandobroen til maskinrummet 

Fra hovedscenen og kommandobroen tager vi turen helt ned i maskinrummet, når vi åbner de enkelte tracks. Her bliver du præsenteret for de praktiske redskaber, der skal sikre, at strategierne bliver omsat til virkelighed. 

I år vil der være særligt fokus på, hvordan du skaber sublime kundeoplevelser baseret på personaliseret og relevant indhold. A marketing segment of one.

Det er en svær opgave, som ikke bliver nemmere i takt med, at e-handlen og detailhandlen smelter sammen i omni-channel-verdenen, hvor de krævende forbrugere svinger taktstokken. Men det er en opgave, danske virksomheder skal lykkes med. 

På E-handelskonferencen får du derfor inspirerende talere, interessante cases fra ind- og udland og indblik i de nyeste redskaber, der gør dig i stand til at skabe en gnidningsløs, relevant og personlig oplevelse, der forvandler skeptiske besøgende til loyale kunder.
Hvordan det så ud sidste år,  kan du se lige her

Sådan skaber du succes - lokalt og globalt.

E-handelskonferencen er den største konference for dansk e- og detailhandel og bliver for 14. gang afholdt af FDIH. Talerrækken spænder fra internationale eksperter over skarpe digitale købmænd til visionære ledere. 

De godt 1000 deltagere til denne fantastiske dag i Øksnehallens unikke omgivelser får rig mulighed for at netværke med branchens skarpeste hoveder og blive fagligt inspireret af vores mere end 60 samarbejdspartnere, der står klar til at tale med dig på dagen.

Årets e-handelskonference kan blandt andet svare dig på:

  • Hvordan du får succes globalt såvel som lokalt
  • Hvad forbrugerne forventer i alle digitale kanaler
  • Hvordan du skaber den uovertrufne digitale indkøbs- og serviceoplevelse
  • Hvad fremtidens forbrugere efterspørger
  • Hvordan du bruger data til at øge livstidsværdien på kunder
  • Hvordan du kommer i gang med artificial intelligence og machine learning
  • Hvordan du sikrer din forretning mod svindel

Hvad kan du tage med hjem fra konferencen:

  • Praktiske værktøjer, løsninger og strategier til at løse e-handelsudfordringer inden for din branche
  • Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de nyeste digitale kanaler
  • Udvidet netværk i branchen

Hvem er konferencen for?

  • Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der arbejder med e-handel i virksomheden
  • Personer der gerne vil være endnu dygtigere

 

E-handelskonferencen 2018

Amazon og AI. Kina og kunderejser. Stemmestyring og stregkoder. Betalinger og brugeroplevelser. Der var noget for enhver smag på sidste års E-handelskonference, som Margrethe Vestager lukkede med et brag.
Læs om højdepunkterne fra E-handelskonferencen 2018 her. 

Guldpartner

Sølvpartner

Bronzepartner

Program

08.15
Registrering og morgenmad
09.00
Velkommen
Niels Ralund, adm.dir., FDIH og Tim Frank Andersen, Chief Digital Officer og moderator
09.10
Ledelse i en digital og global verden
Jim Hagemann Snabe, Bestyrelsesformand i A.P. Møller Mærsk og Siemens AG
Den digitale revolution skaber uanede muligheder for at genopfinde virksomheder, udvikle vores samfund og løse nogle af verdens store problemer. Samtidig udfordrer teknologier som kunstig intelligens menneskets rolle i fremtiden. Hvilke konsekvenser har den digitale udvikling? Hvordan kan danske virksomheder lykkes internationalt? Hvordan leder vi udviklingen, så det ikke er teknologien, der bestemmer, hvordan fremtiden formes, men vi mennesker? Jim Hagemann Snabe giver i sit foredrag sit bud på, hvordan vi skal tackle de teknologiske forandringer, vi står overfor. Han udfordrer eksisterende antagelser, diskuterer mulighederne, som virksomheder og samfundet står overfor, og advarer samtidig mod de største risici. Ledelse i en digital og global verden er Jim Hagemann Snabes svar på, hvordan vi styrer den teknologiske udvikling mod en bedre fremtid for alle.

”Digitalisering og globalisering giver nye muligheder for FDIHs medlemmer, men udfordringerne er mindst lige så store i forhold til fair og lige konkurrence, som er en mærkesag for FDIH. Udviklingen stiller store krav til omstillingsevne, produktudvikling og især ledelse i virksomheder, hvor man skal forholde sig til et nyt konkurrencebillede. Nye teknologier udløser konkurrence fra virksomheder i helt andre brancher, og global e-handel giver nye konkurrenter fra lande, der har helt andre spilleregler for produktsikkerhed, statsstøtte, forbrugerbeskyttelse og rimelige arbejdsvilkår for medarbejderne.
Vi er derfor meget stolte over at kunne byde Jim Hagemann Snabe velkommen på årets E-handelskonference som dagens første hovedtaler. Jim har som topleder i flere globale virksomheder haft de digitale udfordringer helt inde på livet. Du kan herover læse, hvad Jim vil få netop dig til at tænke over” siger Niels Ralund, CEO i FDIH.
09.55
H&M sætter kunden først
Christel Friis-Mikkelsen, Country Manager H&M Danmark, H&M
H&M revolutionerede modeindustrien tilbage i 1947 ved at tilbyde mode og kvalitet til gode priser, og det er den opskrift, der har gjort H&M til en af verdens største modevirksomheder med næsten 5000 butikker i mere end 70 lande. Country Manager for H&M Danmark, Christel Friis-Mikkelsen, vil fortælle om, hvordan H&M Group tilpasser sig ændringer i detailhandel og forbrugsmønstre og tegne et billede af, hvordan en succesfuld katalogvirksomhed med rødder i 1940’erne i dag har transformeret sig til en fuldt flyvedygtig e-handelsvirksomhed, som nu driver væksten i kæden, der tidligere udelukkende var baseret på salg i fysiske butikker. Christel vil give et indblik i, hvordan H&M i transformationen fra traditionel virksomhed til OMNI-virksomhed altid sætter kunden først – i en tid hvor tech ikke længere kun er en mulighed men derimod en central del af den fortsatte udvikling. Der gives et indblik i de skridt på udviklingsrejsen, der allerede er taget samt et indblik i, hvilken retning H&M vil investere for fortsat at være relevant for kunderne.

Med sine 35 år i H&M heraf 20 år som Marketing Manager, fem år som Area Manager, og ét år som Sales Manager står Christel Friis-Mikkelsen på 10. år som Country Manager i spidsen for H&M på det danske marked, og hun har dermed et indgående kendskab til detailhandlens udvikling.
10.30
Pause
11.00
Tracks starter
12.30
Frokost
13.30
Tracks fortsætter
15.00
Pause og tracks slutter
15.30
Få succes BTC med den rette kommunikation
Kasper Ulrich, CEO og medstifter og Christian Aachmann, CMO og medstifter, Shaping new tomorrow
Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann er tre barndomsvenner med store ambitioner. I 2015 grundlagde de Shaping new tomorrow. Et klassisk herretøjs-koncept med et unikt fokus på kvalitet og komfort. De tre autodidakte stiftere gik tre år uden løn med en “learn as you go” indgangsvinkel for at få iværksætterdrømmen til at lykkes.

De er kendte for deres Perfect Pants, som i sin simpelhed er klassiske pæne herrebukser, der føles som joggingbukser. I 2018 blev de for alvor landskendt efter deres deltagelse i Løvens Hule, hvor både Jesper Buch og Birgit Aaby valgte at investere tid og penge i virksomheden.

Kasper, Christoffer og Christian er eksperter i at inddrage deres kunder i produktudviklingen og skabe en unik oplevelse i deres to fysiske butikker i Danmark. Derudover har de i særdeleshed styr på at drive e-handel med en florerende online forretning i både Danmark, Sverige og Tyskland.
Virksomheden er i rivende vækst og forventer at sælge bukser for et trecifret million beløb i 2019.
15.50
Skalér din forretning og tænk stort
Sebastian Petersen, CEO, Trendhim
En iværksætterhistorie krydret med konkrete tips og tricks til at skalere din forretning internationalt, og hvorfor fokus på kundens oplevelse er altafgørende i 2019.

I en verden præget af store og oftest globale spillere, og hvor online markedsføring bliver dyrere og dyrere, er man nødt til at tænke stort, internationalt og kunderne først. Trendhim har med et setup på 18 sprog og salg til 27 lande samt en pure play B2C E-commerce strategi i en branche præget af stærke brands og kræsne forbrugere skabt en forretning, der skaber værdi for kunderne. Forbrugere bliver inspireret, og Trendhim løber på mange måder om hjørner med de store spillere og konsekvent er de first to market med de nyeste teknologier.
16.10
Digital native consumer brands lanceres og skaleres med en struktureret tilgang
Christian Arnstedt, CEO og stifter, Blazar Capital
Blazar Capital er en company builder, der på en struktureret måde starter og bygger e-commerce consumer brands. Christian vil tage os ind i maskinrummet for at se, hvordan de udvælger deres kategorier, og hvilke processer de gennemgår de første 12 måneder. Fra idé til marked. Hvilke analyser de laver ved udvælgelse af produkt, og hvordan de vil positionere sig i markedet. Hvordan deres virksomheder styrer deres prissætning, og hvordan de nye brands får en hurtig og imponerende kundevækst både i Danmark og i udlandet.

Blazar Capitals første selskab Nordgreen vil blive brugt som case med en fortælling om de mange tiltag, de har været igennem de første 1,5 år efter lanceringen. Nordgreen har på flere Europæiske og Asiatiske markeder på meget kort tid fået en pæn millionomsætning i hver af markederne.
16.30
Syv bud fra orkanens øje: Hvordan får vi flere danske digitale vindere?
Gregers Wedell-Wedellsborg, CEO, Matas
Er der overhovedet plads til ”lokale helte” i en gennemdigitaliseret og globaliseret verden? Kan etablerede danske virksomheder komme ud af defensiven og genopfinde sig selv hurtigt nok – eller tilhører fremtiden iværksættere uden tyngende bagage og globale spillere med massive ressourcer? Er det overhovedet et problem for Danmark, hvis fortidens kæmper går i knæ og overlader scenen til nye generationer af virksomheder?

Som andre danske detailhandlere står Matas midt i orkanens øje og er ved at omstille sig fra en traditionel detailhandelsvirksomhed til en digital vækstvirksomhed. Gregers Wedell-Wedellsborg vil dele sine erfaringer og tanker om trælse dilemmaer, svære valg og uundgåelige fejltrin, men også om utænkelige muligheder, gennembrud og om hvordan danske virksomheder kan bruge deres ”bagage” som brændstof til at vinde i den nye verden.
17.15
Reception og netværk
Den personlige platform: 27 mio. Zalando-shops til 27 mio Zalando-kunder
Kenneth Melchior, Nordeuropæisk Direktør, Zalando
På bare 11 år har Zalando udviklet sig fra at være en start-up til Europas førende online destination for mode og livsstil med mere end 27 millioner aktive kunder i 17 markeder på tværs af Europa. I løbet af de sidste år har Zalando bevæget sig fra at være en onlineforhandler til en digital platform; et økosystem, der forbinder alle relevante aktører i modebranchen, herunder brands, kunder, stylister og detailbutikker.

Nordeuropæisk direktør, Kenneth Melchior, giver sit bud på, hvordan dette økosystem samt en sammensmeltning af offline og online kommer til at forme Zalandos fremtid. Endelig giver Kenneth et indblik i, hvordan platformstrategien skal udleves ved hjælp af bl.a. personalisering af hele kunderejsen. Lige fra modeinspiration til valg af betalings- og leveringsmetoder - målet er en skræddersyet løsning til hver af Zalandos mere end 27 millioner kunder.

I et interview af Kenneth i juni 2019 fik vi et unikt indblik i flere nøgletal og visioner for Zalando. Du kan læse hele artiklen under menuen "NYHEDER" her på fdih.dk
Endelig, e-handel er blevet grænseløst
Max Riis Christensen, CEO, MakesYouLocal
Helt tilbage fra sluthalvfemsernes eufori har vi talt om, at e-handel åbnede din virksomhed for kunder fra hele verdenen. Det var i princippet rigtigt: Du kunne købe fra hele verden, hvis du var tålmodig, teknisk og risikovillig. Til gengæld var det ikke præcis de tre ord, der kendetegnede forbrugerne. I dag er det faktisk muligt at drive en webshop på tværs af grænser med en fornuftig indtjening pr. ordre, og samtidig ikke være afhængig af tålmodige, tekniske og risikovillige kunder. Max vil indvie dig i hvordan.

- Hvad kræver det af din shop, for at de udenlandske kunder konverterer?
- Hvordan skal du drive trafik til din shop i udlandet?
- Hvordan finder du en effektiv løsning på driften, kundeservice, oversættelser og optimering

Max vil give dig mulighed for at få visionen for din e-handel på plads med et indlæg, der vil sætte tanker igang hos dig.
Køb din billet til Early Bird pris inden
19 dage 16 timer 44 min 37 sek

Priser

Early Bird
2.200,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
3.400,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)
Prisen stiger om 19 dage 16 timer 44 min 37 sek
Fuld Pris
2.900,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
4.300,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)

Øksnehallen, København V

Halmtorvet 11
1700 København V
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Esben Carbac Hansen
Salgsansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Anna Risbjerg Omann
Studentermedhjælper - medlemsservice
Andrea Skou Pojezny
Studentermedhjælper - event
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen