Konference

E-handel Danmark 2019

Tid
21. mar 2019 kl. 08.30-16.30
Sted (Se adresse)
Hermans Kulturhus, Aarhus C
Pris
1.300,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
1.900,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handel Danmark 2019 i Aarhus

En forårsdag i marts kigger vi mod de åbne horisonter. E-handel fortsætter de 2-cifrede vækstrater, og forbrugernes forventninger til integrationen imellem online og offline er skyhøje. Digitaliseringen buldrer derudaf som nærmest aldrig før, og den fører forandringer med sig. Vil du have de nyeste trends, udvide dit netværk og få et skub ind i fremtidens e-handel, så er denne konference det helt rigtige sted at besøge.

FDIH åbner dørene til endnu en konference i Aarhus i 2019, og konferencen vender tilbage stærkere end nogensinde. 

Sammen med dig skal vi hjælpe eliten af danske e-handlere og fagfolk til at blive klogere og bedre til det, vi er bedst til - nemlig e-handel.

Velkommen til e-handel Danmark 2019

Vi kigger imod horisonten og spotter de trends, der vil forandre din fremtid og din virksomhed. Førende eksperter vil gøre dig klogere på, hvordan du som leder, navigerer din virksomhed igennem digitaliseringens mange fristelser, og hvordan du skaber en second to none forretning, som mange vil beundre og forsøge at kopiere. Jobs vil forandre sig og forbrugerne vil fortsat stille endnu større krav til de løsninger, de tilbydes. 

Du vil blive indført i trends, der vil udfordre store som små på egen hjemmebane og på den globale scene. God gammeldags solid kundeservice og medarbejderpleje vil blive kombineret med alverdens bogstavsforkortelser såsom VR, AR, ML, MA, AI denne forårsdag i Aarhus.  Hør også store som små e-handlere give deres bud på, hvordan en solid forretning er blevet skabt, og hvordan den skal styres igennem fremtidens mange valgmuligheder.

Alt i alt et overflødighedshorn af viden og inspiration på denne dag. En konference, du kan lade dig inspirere og drage stor nytte af.

Det får du med hjem:

  • Eksperters syn på, hvordan du kan tackle fremtidens udfordringer og give dig konkrete værktøjer med hjem, så du er forberedt til opgaven på at blive den absolut bedste udgave af dig selv og din virksomhed
  • Faglige talere fra e-branchen, der kan være med til at skubbe dig i den rigtige retning eller give dig bedre indsigt i specifikke emner 
  • Praktiske eksempler på digitale og innovative løsninger fra netværket i og omkring e-branchen
  • Muligheder for at udvide netværket og mulighed for at deltage i netværksmøder

Du kommer, fordi du vil:

  • Høre om de nyeste trends i den digitale verden
  • Høre eksperters bud på udvikling og løsninger
  • Sætte mere skub i udviklingen med handlen i digitale kanaler i din virksomhed
  • Netværke med eliten af dansk e-handel

Sidste års deltagere gik fra konferencen med et smil og gav den karakteren 3,5 på en 4-skala (4 var topkarakter). 


Til konferencen har du også mulighed for at deltage i et eller flere netværksmøder. Et netværksmøde er en effektiv mødeform hvor du kan diskutere udfordringer og problemstillinger med andre skarpe e-handlere. Møderne foregår i en uformel tone, med rum for udveksling af guldkorn og best practices. For bordenden sidder en erfaren e-handelsperson, som er klar til at dele ud af sin viden indenfor det specifikke netværksemne.

Eksklusive Partnere

Partnere

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.00
FDIH byder velkommen
Niels Ralund, adm. direktør, FDIH
09.10
Fang fremtiden - og tag magten over digitaliseringen!
Anne Skare Nielsen, Fremtidsforsker, Future Navigator
E-handelsfolket er stærke på den teknologiske side. Og der er ingen tvivl om, at fremtiden byder på endnu flere trends og teknologiske spidsfindigheder, der kan booste eller bremse din forretning. Men hvad med den menneskelige side? Hvad skal der egentligt til for, at du selv kan stille dig i orkanens øje, og få noget mere sund fornuft og fælles fodslag ind i din forretning?

Anne Skare Nielsen - en af verdens bedste fremtidsforskere - vil med humor og konkrete eksempler vise dig vejen til, hvordan du hacker din egen hjerne, lærer dig selv at tænke visionært og bruger alle tidens trends og hyperkompleksitet til at blive en af dem, de andre laver deres benchmarking udfra. En af dem de andre peger på, når vi siger “fremtidsleder”.
09.55
Den store tunge og de små hurtige
Kim Svendsen, Director, og Maria Garde, Head of Studio, Mindfox Studios, Stibo Accelerator
Hvordan Stibo, en 225 år gammel dansk industrivirksomhed, har fundet en anderledes model til at lade talentfulde studerende og entusiastiske iværksættere skubbe virksomhedens innovation ud af komfortzonen og få praktisk erfaring med nye trends og teknologier.

Kim Svendsen, der er leder af Stibo Accelerator, vil sammen med Maria Garde fra et af Acceleratorens startups, Mindfox Studios, dele eksempler og konkrete erfaringer fra det umage partnerskab mellem de to virksomheder.
Stibo Accelerator har sammen med de studerende og iværksætterne gennem årene arbejdet med projekter f.eks. indenfor gamification, augmented reality, robotter, micromoments, personalisering, logistikløsninger, e-handel til fysiske butikker, Internet-of-Things og meget andet. Kim stiller gerne op til sparring om fremtidige udviklingsprojekter i Acceleratoren for medlemmer af FDIH.
10.25
Nyhed fra PostNord
Jørgen Fischer, eCommerce advisor Denmark, PostNord
PostNord har, i samarbejde med andre aktører, lagt et spændende projekt i støbeskeen til dansk e-handel.
Du kan som deltager ved E-handel Danmark glæde dig til, at høre nyheden før alle andre.
10.35
Pause
11.00
Tracks starter
2 forskellige spor og åbne netværksmøder. Se nedenfor.
12.00
Frokost og netværk
13.00
Tracks fortsætter
2 forskellige spor og åbne netværksmøder. Se nedenfor.
14.00
Pause
14.30
Dine medlemssider på FDIH.dk
Niels Preysz, Medlemschef, , FDIH
En lynhurtig gennemgang af medlemssiderne, hvor du kan finde og dele værdifuld information fra dine med-medlemmer i FDIH.
14.40
Fremtid uden friktion
Daniel Käfer, Country Manager, Facebook
Hvordan møder du kundernes forventninger til morgendagens handel? Teknologi har muliggjort nye kundeoplevelser, men har også skruet kundernes forventninger i vejret. Daniel Kaefer deler i denne session eksempler på, hvordan man som virksomhed ikke bare møder, men overgår disse forventninger.
15.15
Teknologier vil forandre din fremtid – er du vågen?
Thomas Nørmark, Global Head of AI practices, Itelligence Group
Automatisering, kunstig intelligens og maskine-læring er teknologier, der kommer til at ændre vores liv i fremtiden - men hvordan? Hvor radikalt vil det ændre det arbejdsmarked, som vi kender i dag? Hvilke kompetencer får vi brug for? Og kan (og skal) vi tegne en helt ny vision for, hvordan vi producerer værdi i vores samfund?

Thomas Nørmark, som har talt på TEDx, er lidt af en datanørd, og han kan ret sikkert slå dig i et spil skak. Du skal regne med at blive udfordret på dit syn på teknologiers indflydelse, når du lytter til ham. Han vil give sit bud på, hvad teknologien vil betyde for erhvervslivet, og hvordan den vil forme vores fremtidige arbejdsliv.
15.50
Afsluttende kommentarer
16.00
Vin, snacks og netværk
11.00
Lever din webshop op til den moderne forbrugers stigende krav?
Jakob Skovgaard, Senior UX-Designer, Combine
Ingen handel uden tilfredse kunder/brugere. I takt med at nye teknologier og services introduceres, stiger brugernes forventninger til online shopping. Gårsdagens revolutionerende løsninger bliver hurtigt en forventet standard i en udvikling, hvor e-handel konstant bliver hurtigere, smartere og mere personlig.

Jakob Skovgaard vil give indsigt i nyeste viden om brugerbehov og -adfærd inden for e-handel samt eksempler på Combines best practices med konkrete anbefalinger til at skabe en bedre brugeroplevelse – så din webshop kan leve op til brugernes høje krav om effektivitet og brugervenlighed.

Eksempler inkluderer Bacher: en webshop, hvor medarbejdere køber arbejdstøj på pointbudget, og hvor seneste store opdatering af shoppen for alvor har sat fokus på en metodisk og effektiv tilgang til at købe arbejdstøj, når et konkret behov opstår.
11.30
Velkommen i Danmarks første personaleløse tøjbutik
Benjamin Philip, Hårdtarbejdende ung mand, TeeShoppen.dk
Et kamera ved døren sender dit billede til medarbejderne på hovedkontoret, som enten kan lukke dig ind eller afvise dig. I butikken er der videoovervågning, højtalere, røgkanoner og Ipads på væggene, så du kan Facetime med medarbejderne på hovedkontoret, hvis du har brug for et godt råd.
Når du vil handle, skal du downloade TeeShoppens App, og når købet er gennemført åbner Zliide alarmen sig i det specifikke tøjstykke, du netop har betalt for og gerne vil have med hjem.
Garderoben by TeeShoppen er webshoppens forlængede arm. En ekstra service til TeeShoppens eksisterende kunder, og inden længe vil de også kunne gå i Garderoben i Aarhus. Benjamins visioner for personaleløse tøjbutikker i Danmark er også at bringe butiksliv tilbage i provinsbyerne, hvor lokalerne længe har stået tomme med blændede facader.
12.00
Frokost og netværk
13.00
Tør du følge med udviklingen?
Tommy Søndergaard, Stifter og ejer, Billig-arbejdstøj.dk
Nogle gange er det tilfældigheder, der gør at ting lykkes, men man skal også være omstillingsparat samt turde satse 100% på dét, der skal lykkes. For Billig-arbejdstøj.dk har det blandt andet betydet 4 forskellige webshopsystemer på 9 år.
Kunderne skal have en god behandling, og det samme gælder leverandørerne samt medarbejderne, hvis tingene skal lykkes.
Et par af reglerne hos Billig-arbejdstøj.dk er en arbejdsuge på max 37 timer samt ingen mails internt eller til kunder efter kl. 16.00.
13.30
eCommerce i et globalt setup
Søren Kruse, Global eCommerce Director, Jabra.dk
Hvordan sikrer man sig et globalt setup, som understøtter dine key markets? Søren Kruse fra Jabra.dk vil forklare baggrunden for, hvorledes PANDORA og GN har brugt 2 forskellige strategier for deres globale eCommerce udrulning samt styrkerne og svaghederne herved.
Hertil vil han fortælle, hvorledes man organiserer sig globalt - med globalt ejerskab, men regional/national execution og indflydelse, hvor man fortsat sikrer sig ensrettet kommunikation og styring af sit brand. Slutteligt vil Søren gennemgå, hvad han mener er grundstøtterne for at sikre succes med sin ehandel.
14.00
Pause og tilbage til Main Track
Tilmeldingen lukker om
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

Fuld Pris
1.300,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
1.900,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)

Vi ses i smilets by

Hermans Kulturhus, Aarhus C

Skovbrynet 5
8000 Aarhus C
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder - er pt. på barsel
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.
Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen