Konference

E-handelskonference og Messe 2018 - Return of Total Retail

Tid
11. okt 2018 kl. 08.00-17.45
Sted (Se adresse)
Øksnehallen, København V
Pris
2.895,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
4.295,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handelskonference og Messe - Vil du klare dig i giganternes æra?

Mød ligesindede e-handlere til landets største konference og messe. Menuen på konferencen er stærkt fagligt indhold, netværk og masser af inspiration.

Det er spændende tider at være dansk e-handler i.
Forbrugerne shopper som aldrig før, nye teknologier giver uanede muligheder og Amazon og andre gigantiske platforme presser på for at snuppe en stadig større del af kagen.

På E-handelskonferencen 2018 stiller vi skarpt på, hvordan du kan udnytte teknologien og de internationale platforme, så du står stærkest muligt i den benhårde konkurrence.

En perlerække af knivskarpe digitale købmænd giver dig indsigt i, hvilke fordele og faldgruber du kan møde, hvis du sælger via platforme som Amazon, Alibaba, Zalando, Wupti og Coolshop. Du bliver ligeledes klogere på, hvordan EU arbejder med de udfordringer og muligheder, som giganterne giver.

 

Video: Sidst E-handelskonferencen var i Øksnehallen

Vi tager også helikopteren og lader eksperterne skabe overblik over alle de nye teknologier, som du kan bruge til at skabe unikke kundeoplevelser, øge salget og styrke eksporten. Helikopterturen bliver kombineret med helt konkrete og praktiske råd, du kan bruge, når du lander hjemme på kontorstolen.

E-handelskonferencen er den største konference for dansk e- og detailhandel og bliver for 13. gang afholdt af FDIH. Talerrækken spænder fra internationale eksperter til skarpe digitale købmænd og europæiske lovgivere.

 

Vi forventer over 1000 deltagere til en fantastisk dag i Øksnehallens unikke omgivelser, hvor du får rig mulighed for at netværke med branchens skarpeste hoveder og blive fagligt opdateret af vores samarbejdspartnere.

Årets e-handelskonference giver dig blandt andet svar på:

  • Hvad de store platforme betyder for konkurrencen
  • Hvad du kan lære af Amazon, Alibaba og de andre store platforme
  • Hvordan EU forholder sig til giganternes dominans fra øst og vest
  • Hvordan er eksportmulighederne tæt på men også til andre kontinenter
  • Hvad fremtidens forbrugere efterspørger
  • Hvordan du kommer i gang med AI
  • Hvordan AI og AR kan gøre indkøbsoplevelsen personlig
  • Hvordan du bruger data til at øge livstidsværdien på kunder
  • Hvordan du skaber den uovertrufne digitale indkøbs- og serviceoplevelse

Det tager du med hjem fra konferencen:

  • Praktiske værktøjer, løsninger og strategier til at løse e-handelsudfordringer inden for din branche
  • Detaljer om og forståelse for virkemidlerne ved de nyeste digitale kanaler
  • Viden om regler og lovgivning i Danmark og EU
  • Udvidet netværk af kontakter i branchen
Hvem skal med?

  • Ledende medarbejdere i e- og detailhandelsvirksomheder
  • Ledere og medarbejdere indenfor marketing, kommunikation og salg
  • Personer der arbejder med e-handel i virksomheden
  • Personer der gerne vil være endnu dygtigere
EU-kommissær for konkurrence
Futurist, forfatter, CEO i Thuiswinkel.org og Chairman Executive Committee Ecommerce Europe
Moderator. Fremtidsforsker
Journalist og Kina-ekspert
Direktør og grundlægger
Underdirektør. Pork Eksport, strategi og marketing
Senior Industry Head for Retail & Technology
Country Manager
Group Senior Vice President, Head of eCommerce
Ecommerce direktør
Nordic Ecommerce Advisor
Chief eCommerce Architect
Business Development Manager
GS1
Sales Manager, E-handel og logistik
International Ecommerce direktør
Director, Global eBusiness
Nordic Marketing Director
UPS

Guldsponsorer

Sølvsponsorer

Bronzesponsorer

Program

09.00
Velkommen
Niels Ralund, adm.dir., FDIH og Anne Skare Nielsen, Fremtidsforsker
Det er to år siden, vi mødtes sidst i Øksnehallen til Danmarks største konference for e-handlere, og rigtig meget er sket i mellemtiden. Det giver Niels sit bud på, inden han giver ordet og scenen til dagens moderator og fremtidsforsker, Anne Skare Nielsen.
The end of online shopping in the age of the platform economy (på engelsk)
Wijnand Jongen, CEO Thuiswinkel.org, Chairman Executive Committee Ecommerce Europe
What is the future of shopping in a world that is always connected, wherever, whenever? It is an unavoidable truth: new generations of shoppers require new ways of shopping. They are the foundation of the immense transformation of retail – and it’s only just begun.

Much-lauded and inspiring keynote speaker Wijnand talks about the rise of a platform economy and new technology that makes our new shopping behaviour a reality. Wijnand will answer two of the most frequently asked questions in his keynote: what does the future of shopping look like, on the high street, online, on marketplaces and platforms? And how can high street stores and web-based stores both continue to carve out their own unique identity?
Danske sværvægtere i kamp mod internationale mastodonter
Lars Hedal, Jacob Risgaard og Michael Ejby
Rygterne om Amazons indtog i Skandinavien svirrer, og vi er klar. Stærke aktører i dansk e-handel har i mange år med succes solgt enorme mængder af varer til danske og udenlandske forbrugere i samarbejde med detailhandlere, producenter og stærke brands. Lars Hedal fra Hesehus vil indføre jer i fordele og ulemper ved markedspladsers indtog. Dette i dialog med to af Danmarks sværvægtere indenfor markedspladser. Jacob Risgaard fra Coolshop.dk deler ud af sine erfaringer med markedsplads og Coolshop Premium medlemskab. Michael Ejby fra Wupti.com fortæller, hvorfor det er vigtigt for Salling Group at skabe en dansk markedsplads, hvor danske online-butikker i fælles flok kan forhindre, at e-handelen fortsætter med at flytte ud af landet. Alt dette bundet sammen af Lars, der vil udfordre de to erfarne herrer i kraft af sit indgående kendskab til netop markedspladser i hans samarbejde med Salling Group.
Partnering in the Age of Assistance (på engelsk)
Jamie Murray Wells, Senior Industry Head for Retail & Technology, Google UK
As consumers continue to become more curious, demanding and impatient, Retailers must adapt and innovate using cutting edge technologies to satisfy their needs. Jamie will cover how technology can bridge the gap between digital and retail, how personalisation can enhance customer experiences and where machine learning technology is shaping business transformation.
Kan David vinde over Goliat – hvad gør vi med konkurrencen fra de globale platforme?
Bo Tolstrup Christensen, Head of New Ventures, MobilePay, https://mobilepay.dk/
MobilePay har på 5 år skabt sin egen betalings-infrastruktur med 4,4 mio. slutbrugere og ca. 100.000 butikker og har fået 65 indbyrdes konkurrerende banker til at samarbejde. Samtidig opbygger Nordens største banker en fælles platform, som gør betalinger billigere og bedre end nogetsteds i verden. Er platform-samarbejde mellem benhårde konkurrenter vejen til at vinde over Big Tech? Vil nethandelsaktørerne på tilsvarende vis kunne skabe et nordisk Amazon? De gode erfaringer på etablering af store nordiske samarbejder på betalinger kan vel også tænkes ind i andre brancher.
12.30
Frokost
13.30
Tracks starter
16.45
Tracks slutter - Pause
17.00
Hvordan sikrer vi fair konkurrence og fælles spilleregler i en digital og grænseløs verden?
Margrethe Vestager, EU-kommissær for konkurrence
Det spørgsmål stiller EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager sig hver dag. Til E-handelskonferencen dykker hun ned i, hvorfor fair konkurrence er så vigtig, og hvorfor det er vanskeligt at opnå i en grænseløs verden, hvor nye forretningsmodeller udfordrer vores syn på værdiskabelse.

Danmarks berømte og i visse kredse berygtede kommissær sætter blandt andet ord på, hvordan det er at lægge arm med giganter som Amazon, Google og Facebook og gør os klogere på, hvordan EU forsøger at sikre et fair marked, hvor alle bidrager med det, de skal.
17.30
Reception og netværk
Time to copy China
Christina Boutrup, Journalist og Kina-ekspert, http://christinaboutrup.dk/
Selvom kinesiske virksomheder stadig er mest kendt som kopister, er Kina i dag førende inden for blandt andet droner, e-handel og sociale medier. Kina er med sine 772 millioner internetbrugere, verdens største digitale økonomi - og Alibaba er større end eBay og Amazon tilsammen. Men selvom Amazon fylder mest i medierne, så er Alibaba længere fremme med anvendelsen af kunstig intelligens og er med sit banebrydende New Retail-koncept ved at revolutionere detailhandlen. Derfor er det på høje tid, at vi vender blikket mod Kina, når vi forsøger at forstå fremtiden.
Succes med dansk eksport til Kina (på engelsk)
Wen Jia, direktør og grundlægger, Airstore interviewes af Christina Boutrup, http://airstore.dk/
Det er kun fem år siden, at Wen Jia begyndte at eksportere danske varer til Kina fra Airstores base på Amager, og omsætningen ventes at runde 200 mio. kr. i 2018. Hemmeligheden bag virksomhedens succes er en forretningsmodel, der kombinerer flere forskellige online distributionskanaler og avanceret logistik med fysiske butikker og personlig kundeservice. I første omgang har Airstore satset på danske fødevarer (primært mælkeerstatning) og produkter til personlig pleje. Næste skridt bliver at sælge medicin online direkte til kinesiske hospitaler.

Kom og hør, hvordan det er muligt at ramme kinesiske forbrugere med danske produkter, når erhvervsjournalist og Kina-kender Christina Boutrup interviewer Wen Jia på scenen (på engelsk).
E-commerce eventyr i Kina for dansk varemærke: grisekød
Søren Tinggaard, underdirektør for Pork Eksport, strategi og marketing, Danish Crown, https://www.danishcrown.dk/
Søren vil fortælle om, hvordan 1001 gris blev til noget helt andet i Danish Crowns eget eventyr i Kina.
Med 1,4 mia. potentielle forbrugere i Kina og med virksomheder, der løbende har solgt til 800 mio. af netop disse forbrugere, virker e-commerce kanalen som en helt oplagt mulighed. Det var derfor en meget spændende mulighed, Danish Crown fik, da Tmall tilbød en kampagne baseret på danske grise tilbage i efteråret 2017, hvor eventyret for alvor begyndte at blive spændende. For en dansk virksomheds forståelse af en aftale kan nemt komme i konflikt med kinesisk mentalitet, så det er et eventyr, der kun lige er begyndt.
Næste kapitel i eventyret handler om en ny fabrik i det østlige Kina, som nu skal løfte denne e-commerce mulighed for Danish Crown til helt nye højder.
Køb billet til årets E-handelskonference nu!
12 dage 3 timer 12 min 5 sek

Priser

Early Bird
2.195,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
3.395,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)
Fuld Pris
2.895,- kr.
(Ekskl. moms. Medlemmer)
4.295,- kr.
(Ekskl. moms. Ikke-medlemmer)

Øksnehallen, København V

Halmtorvet 11
1700 København V
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.