Tid
5. dec 2018 kl. 10.00-16.00
Sted (Se adresse)
Juliana Drivhuse, Odense S
Pris
Gratis (Medlemmer)
995,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Emner på dagen

På B2B Netværksdagen bestemte du og de andre deltagere, hvad der skulle diskuteres og sparres om på netværksmøderne.

Tak for en succesfuld debut på B2B Netværksdagen 
Som en del af forberedelsen til B2B Netværksdagen, blev der indsendt en række  diskussionsemner. Derudover blev der også bragt flere spændende emner på selve dagen. Vi takker vores deltagere for en spændende dag, hvor diskussionen var livlig og engagementet var højt, hvilket sikrede en god dynamik og en høj grad af faglighed på dagen.

Emnerne på dagen var: 

  • Brug af Linkedin som lead generator Hvordan går man fra et connecte til at sælge via LinkedIn?
  • Digital transformation og den interne forankring Hvordan får man forretningen omstillet til at være digital helt ind i kernen af virksomheden. Hvilke værktøjer fungerer godt og hvor skal man starte når digitalisering skal være en strategisk beslutning som skal forankres i hele virksomheden. Gode og dårlige erfaringer når der skal kommunikeres nye tiltag internt. Både i forbindelse med uddannelse/træning og helt lavpraktisk produktinformation.
  • Fra mailordre til onlineordre! Hvordan flytter vi bedst muligt eksisterende tlf./mailkunder over til online kunder?
  • Kundeoplevelsen i fokus - kunderejsen, fup eller fakta? Hvordan sætter vi kunde i centrum og hvordan kan vi lykkes med det?
  • Hvad kan man sælge online, når ens produkt ikke dur til en webshop? Lad os sammen udfordre tankerne/mulighederne for at sælge services, forbrugsstoffer, reservedele online. Samtidig kan vi tage en dialog omkring effektivisering af samarbejdet med B2B virksomhedens kunder online.
  • PIM og ERP-integrationer i en B2B verden Erfaringsudveksling omkring PIM og ERP-integrationer. Evaluering af platforme og processen fra idé til lancering.
  • Rentabel logistik Logistik, fragt, webshop. Hvordan håndterer I logistik når det drejer sig om større varer? Hvordan hænger økonomien sammen?
  • Landespecifik markedsføring og optimering af SEO og AdWords Kan det betale sig at målrette sin webshop landespecifikt? Er de danske bureauer gode nok til at håndterer udenlandsk optimering? Kan man løfte opgaven selv?
  • Håndtering af kanalkonflikter Hvordan håndteres kanalkonflikter (mellem forskellige B2B'ere, men også B2C) bedst?
  • Stamdata hos forhandlere Hvordan sikres korrekt stamdata hos forhandlere så smidigt som muligt?
  • Hvor tæt på eller langt fra BtC er BtB? Adfærden som privat ehandelskunde siges at flytte med over på BtB. Hvilke forskelle eller forventninger er der til logistik og ehandelsområdet?
  • B2B salg via markedspladser Eksempelvis Amazon har åbnet op for rent B2B salg. Skal man i eget navn, via søsterselskab eller via ekstern partner træde ind på B2B markedspladser?

 

Tilmeld dig inden
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.