Konference

Logistik for e-handlere

Tid
8. nov 2018 kl. 08.30-16.00
Sted (Se adresse)
DAO365, Fredericia
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Logistikkonference 2018

Logistik- og e-handelsfolk fra hele landet samles i Fredericia for at diskutere udfordringer og løsninger målrettet danske e-handelsvirksomheder.

FDIH samler for 7. gang logistik- og e-handelsfolk fra hele landet til en heldagskonference for at diskutere de logistikmæssige udfordringer og løsninger for danske e-handelsvirksomheder.

Logistikdagen er for dig, der ønsker en dybere indsigt i morgendagens logistikløsninger for at holde dig skarp i den stigende konkurrence. Du bliver opdateret på de nyeste trends og kommer hjem med ideer til, hvordan logistikken kan gøre en positiv forskel i din forretning.

Logistik er en helt central del for netbutikker.
Men hvordan vælger du den rette logistikløsning, hvad efterspørger kunderne og hvordan ser de nyeste løsninger ud?
Kom med til Logistikdagen og bliv klogere på det og meget mere.

Alle FDIH medlemmer kan deltage gratis, og der vil være rig mulighed for at komme i dialog med de forskellige leverandører og andre e-handlere.

Er du ikke medlem, kan du alligevel sikre dig en gratis billet. Alt du skal gøre er at besvare vores spørgeskema om logistik. 

OBS. Analysen kan kun besvares af virksomheder, der sælger fysiske varer. 

Fedt, det vil jeg gerne svare på!

Vi afholder igen i år dagen hos DAO365 i deres lagerhal, hvor der er gjort plads, skabt hygge og i det hele taget gjort alt for at op mod 300 gæster kan få det optimale ud af dagen og tage hjem med fornyet inspiration. Lagerhallen vil være opvarmet så godt som muligt, men det kan alligevel være en smule til den kølige side, så medbring ekstra varmt tøj.

Vi slutter dagen af med Håndtryk & Hotdogs, så ingen behøver at gå sultne hjem.

Praktiske forslag og fornyet inspiration 

Konferencen giver dig mere viden, praktiske forslag og fornyet inspiration til at løse de mange udfordringer med logistik for B2C og B2B netbutikker. Hør cases hvor forskellige typer af logistikløsninger har været nøglen til succes og oplev de forskellige og nye tilbud på markedet, der præsenteres og diskuteres på dagen.

Du skal deltage, hvis du er

  • Ledende medarbejder i en e-handelsvirksomhed
  • Ansvarlig for eller arbejder med logistik og lager
  • Interesseret i det sidste nye indenfor logistikløsninger

Hvis afbud

Konferencen er gratis for medlemmer, men opkræver vi et no show gebyr på 300,- hvis der meldes afbud senere end 10 arbejdsdage før konferencen.

Læs mere om vores Handelsbetingelser.

Hovedsponsor

Sponsorer

Sponsorer

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.00
Velkommen
Niels Ralund, FDIH og Simon Bjerremann, FDIH
Niels byder os alle velkommen til denne dag hos DAO365 i logistikkens tegn.
Dernæst vil analysechef Simon Bjerremann ganske kort gennemgå resultaterne af årets logistikanalyse. Analysen finder du på FDIH-standen på dagen eller på fdih.dk.
09.15
Supply chain platform med seriøst vokseværk
Mikkel Hippe Brun, Medstifter, Direktør for Tradeshift China, SVP APAC, Tradeshift, https://tradeshift.com/
Blockchain, Internet of Things og kunstig intelligens er ikke usædvanlige ord i dagligdagen for den danskstiftede komet, der i dag har hovedsæde i San Francisco. På godt et årti har Tradeshift flyttet sig fra garage-opstart til +600 medarbejdere med kontorer i 15 lande på verdensplan. Christian, Gert og Mikkel havde som stiftere af Tradeshift store visioner for en digital infrastruktur, der effektiviserer B2B supply chain i en sådan grad, at nærmest ingen kan huske tiden før. Mikkel har som medstifter af Tradeshift stærke visioner for fremtiden, og vil give sit bud på, hvordan morgendagen ser ud for supply chain og en open source platform som Tradeshift. En platform som kan gøre hverdagen meget nemmere også for danske virksomheder.
09.55
Hvordan lagrings- og hentningsløsninger kan ændre spillet for e-handelsvirksomheder
Morten Hvenegaard, Sales Consultant, Kardex Danmark , https://www.kardex-remstar.dk/dk/kardex-remstar.html
Sammenlignet med andre detailvirksomheder har e-handelsvirksomheder visse udfordringer. Deres kunder kræver en bred vifte af produkter, bestiller i små mængder, bestiller ofte, foretrækker næste dag levering og returnerer varer ofte. Med innovative og skalerbare automatiserede lagringssystemer kan effektiviteten øges med 200 til 400 procent - og det samme for returbehandling. Kom og find ud af hvordan en række e-handel aktører allerede har optimeret deres interne logistik ved hjælp af smarte løsninger, der sparer plads, tid og penge.
10.25
Pause
11.00
Er det nye sort helt grønt? En fortælling om emballage, markedspladser og likviditet
Per Imer, CEO, CoolRunner og Jesper Trude Larsen, CEO, De3Bedste.dk, https://coolrunner.dk/
Send din pakke, lad modtageren vende vrangen ud på den – og så er den klar til en tur mere rundt i Europa og Danmark. Verden råber på grønne løsninger. Vi leverer dem. Men der skal også penge til. CoolPay er en betalingsgateway, der sætter fart på pengestrømmene, når betalingen foregår mod godkendte markedspladser. For hvem gider vente 40 dage, når 2 er nok? Hør Per Imer, direktør for CoolRunner, fortælle om genbrug af emballage, markedspladser og likviditet, og få serveret CEO og medejer af De3Bedste Jesper Trude Larsens erfaringer med og tanker om netop disse tiltag. En dynamisk fortælling med udgangspunkt i virkeligheden.
11.30
Robotterne er kommet - de pisker rundt hos Proshop i Højbjerg!
Ivan Jæger Christiansen, CEO, Proshop og Nikolaj Bjørn Eriksen, Managing Director, Element Logic Denmark, http://www.elementlogic.net/
I april 2018 gik Proshop i drift med deres spritnye topmoderne AutoStore robotlager fra Element Logic. CEO Ivan Jæger Christiansen fortæller om baggrunden for investeringen, og hvad det har betydet for Proshops udvikling og forventninger til fremtiden.
12.00
Street Food
13.00
Landskabet er under forandring – og skyerne er mørke
John Romedahl, CEO, DAO365, https://dao365.dk/
Når mastodonterne kommer, bliver selv de store små.
Ingen kan stå distancen alene – og det bliver afgørende at rykke sammen i bussen.
13.30
En rusketur med Karen-Marie
Karen-Marie Lillelund
Robotterne kommer. Og med dem kommer den kønsløse og effektive kommunikation, der måske kan spare dig penge, men også vil få dit brand til at forsvinde fra kundernes bevidsthed. Vil du huskes, skal du bruge teknologien til at skabe en personlig og forståelig dialog med dine kunder – gerne med kant og humor. Men hvordan hulen gør du det?
Det vil en af Danmarks mest efterspurgte foredragsholdere gøre dig klogere på. Karen-Marie Lillelund vil med masser af humor og glimt i øjet give dig en retorisk rusketur, du sent glemmer.
Karen-Marie er inviteret af DAO365 og selv begejstret kunde hos det Vejle-baserede logistikfirma.
14.15
Pause
14.40
UPU – ven eller fjende?
Morten Rosengreen, Senior Business Advisor, PostNord, https://www.postnord.dk/
Universal Postal Union (UPU) har om nogen fået omtale på det seneste. I oktober opsagde USA sit medlemskab grundet utilfredsheden med de portosatser, som Kina betaler for den sidste lokale del af udbringningen. Det kommer ikke som en overraskelse, da vi her i Danmark får under en flad tier for at udbringe pakker fra Kina. Det rammer PostNord og danske e-handlere hårdt. Morten har været dansk delegeret i UPU igennem mere end et årti. Han vil give en indføring i UPU arbejdet set med danske øjne, og i hvilken rolle Danmark spiller og ønsker at spille i årene, der kommer. Ønsker har vi nemlig alle – Morten er Danmarks udsendte til at indfri netop disse ønsker.
15.00
Sammentænk de ressourcer vi har og kom ud til kunderne på en smart måde
Bo Alexander Barfod, CEO, Dropboy.io, https://dropboy.io/
Brug innovativ teknologi og giv dine kunder en bedre oplevelse. Leveringskvalitet er vigtigt for kundens oplevelse af købet. Hør hvordan kollegaerne i branchen bruger smart og effektiv styring af logistikken og får hjælp af teknologien. Online løsning for transportører og dig der køber transporten vil også blive berørt, samt hvordan du kan samarbejde på tværs af forsyningskæden.
Med adoptionen af smartphoneteknologien tog last og first mile et digitalt kvantespring. Modtager har fået let adgang til at interagere og påvirke sin leverance. App-teknologien har gjort det let at synliggøre, hvor i processen varen befinder sig, samt for chaufføren at kommunikere direkte med kunde og modtager i realtid. Tid er den kostbare faktor. Som forbruger forventer vi at modtage vores leverancer i forudbestemte tidsvinduer, der passer ind i vores hverdag. Friheden til at optimere egen tid er vigtig, og det vil vi betale for. Det har de nye teknologier været med til at realisere.
15.30
Friktionsfri ambitioner i dansk e-handel
Jørgen Fischer, eCommerce Advisor, PostNord, https://www.postnord.dk/
Fælles for e-handlen og logistikbranchen er ambitionen om at reducere friktion. Dermed stiger samtidig behovet og mulighederne for også at integrere nye digitale løsninger, så kunderne i sidste ende øger deres køb i netbutikken. Hør hvordan dels globale forandringer skal med i overvejelser om fremtiden, og hvordan forbrugerdrevet logistik er relevant at tænke ind.
16.00
Håndtryk og Hot Dogs
Slut konferencen af med at få lidt lækker mad og en snak med de mange andre deltagere på dagen.
Få sparring og nye ideer gennem de åbne netværksmøder
Igen i år har du mulighed for at deltage i netværksmøder, hvor vi diskuterer behovet for samme-dags-levering og hvordan håndtering af produkter og distribution kan optimeres til en virkelighed, hvor online og offline smelter sammen. Møderne foregår i en uformel tone, og der vil være rig mulighed for at drøfte egne udfordringer og ideer med kollegaer fra logistikbranchen. For bordenden sidder, på skift, et par særdeles erfarne herrer, som er klar til at dele ud af deres viden og sparre med dig.
11.00
Bliver same day delivery et must have?
Brian Andersen, Ecommerce direktør, Matas, Matas
Same day delivery bliver for tiden diskuteret og promoveret heftigt. Bliver det fremtidens de facto standard for levering i Danmark, eller bliver det blot en af mange leveringsmuligheder, webshoppere kan vælge imellem?
Deltag med dine erfaringer og holdninger i netværksmødet, hvor agendaen er at diskutere ”hypoteser” om, hvordan same day levering vil udvikle sig de kommende år, og hvad forskellige scenarier vil betyde for hele værdikæden og fremtidens kundeoplevelser.
13.00
Produkthåndtering og distribution som konkurrenceparameter
Lasse Cederquist, Salg og forretningsudvikling, digitalisering af logistik og omnichannel, 2Trace A/S, 2trace
Øget international konkurrence og voksende konvergens mellem den fysiske og digitale forretning, samt voksende ønske om fleksibilitet hos de handlende, medfører at der bliver stillet store krav til virksomhederne og deres evne til at håndtere produkterne fysisk og efterfølgende administrativt.
Fleksibel og effektiv håndtering samt distribution af produkter er et vigtigt konkurrenceparameter, der bliver et vitalt nøgleområde blandt virksomheder, som allerede har oprustet digitalt.
Er de danske detaillister og E-handelshuse digitalt forberedt til fremtidens distributionshåndtering og dokumentationsbehov, og hvad skal der til for at klare sig på en omnichannel-slagmark?
Book din plads på konferencen inden
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 7. november 2018 kl. 06.00

DAO365, Fredericia

Tonne Kjærsvej 40
7000 Fredericia

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.