Konference

Logistik for e-handlere

Tid
8. nov 2018 kl. 08.30-16.00
Sted (Se adresse)
DAO365, Fredericia
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Logistikkonference 2018

Logistik- og e-handelsfolk fra hele landet samles i Fredericia for at diskutere udfordringer og løsninger målrettet danske e-handelsvirksomheder.

FDIH samler for 7. gang logistik- og e-handelsfolk fra hele landet til en heldagskonference for at diskutere de logistikmæssige udfordringer og løsninger for danske e-handelsvirksomheder.

Logistikdagen er for dig, der ønsker en dybere indsigt i morgendagens logistikløsninger for at holde dig skarp i den stigende konkurrence. Du bliver opdateret på de nyeste trends og kommer hjem med ideer til, hvordan logistikken kan gøre en positiv forskel i din forretning.

Logistik er en helt central del for netbutikker.
Men hvordan vælger du den rette logistikløsning, hvad efterspørger kunderne og hvordan ser de nyeste løsninger ud?
Kom med til Logistikdagen og bliv klogere på det og meget mere.

Alle FDIH medlemmer kan deltage gratis, og der vil være rig mulighed for at komme i dialog med de forskellige leverandører og andre e-handlere.

Er du ikke medlem, kan du alligevel sikre dig en gratis billet. Alt du skal gøre er at besvare vores spørgeskema om logistik. 

OBS. Analysen kan kun besvares af virksomheder, der sælger fysiske varer. 

Fedt, det vil jeg gerne svare på!

Vi afholder igen i år dagen hos DAO365 i deres lagerhal, hvor der er gjort plads, skabt hygge og i det hele taget gjort alt for at op mod 300 gæster kan få det optimale ud af dagen og tage hjem med fornyet inspiration. Lagerhallen vil være opvarmet så godt som muligt, men det kan alligevel være en smule til den kølige side, så medbring ekstra varmt tøj.

Vi slutter dagen af med Håndtryk & Hotdogs, så ingen behøver at gå sultne hjem.

Praktiske forslag og fornyet inspiration 

Konferencen giver dig mere viden, praktiske forslag og fornyet inspiration til at løse de mange udfordringer med logistik for B2C og B2B netbutikker. Hør cases hvor forskellige typer af logistikløsninger har været nøglen til succes og oplev de forskellige og nye tilbud på markedet, der præsenteres og diskuteres på dagen.

Du skal deltage, hvis du er

  • Ledende medarbejder i en e-handelsvirksomhed
  • Ansvarlig for eller arbejder med logistik og lager
  • Interesseret i det sidste nye indenfor logistikløsninger

Hvis afbud

Konferencen er gratis for medlemmer, men opkræver vi et no show gebyr på 300,- hvis der meldes afbud senere end 10 arbejdsdage før konferencen.

Læs mere om vores Handelsbetingelser.

Hovedsponsor

Sponsorer

Sponsorer

Program

09.00
Velkommen
09.15
TBA
Hvordan lagrings- og hentningsløsninger kan ændre spillet for e-handelsvirksomheder
Morten Hvenegaard, Sales Consultant, Kardex Danmark , https://www.kardex-remstar.dk/dk/kardex-remstar.html
Sammenlignet med andre detailvirksomheder har e-handelsvirksomheder visse udfordringer. Deres kunder kræver en bred vifte af produkter, bestiller i små mængder, bestiller ofte, foretrækker næste dag levering og returnerer varer ofte. Med innovative og skalerbare automatiserede lagringssystemer kan effektiviteten øges med 200 til 400 procent - og det samme for returbehandling. Kom og find ud af hvordan en række e-handel aktører allerede har optimeret deres interne logistik ved hjælp af smarte løsninger, der sparer plads, tid og penge.
Formiddagspause
Er det nye sort helt grønt? En fortælling om emballage, markedspladser og likviditet
Per Imer, CEO, CoolRunner og Jesper Trude Larsen, CEO, De3Bedste.dk, https://coolrunner.dk/
Send din pakke, lad modtageren vende vrangen ud på den – og så er den klar til en tur mere rundt i Europa og Danmark. Verden råber på grønne løsninger. Vi leverer dem. Men der skal også penge til. CoolPay er en betalingsgateway, der sætter fart på pengestrømmene, når betalingen foregår mod godkendte markedspladser. For hvem gider vente 40 dage, når 2 er nok? Hør Per Imer, direktør for CoolRunner, fortælle om genbrug af emballage, markedspladser og likviditet, og få serveret CEO og medejer af De3Bedste Jesper Trude Larsens erfaringer med og tanker om netop disse tiltag. En dynamisk fortælling med udgangspunkt i virkeligheden.
Robotterne er kommet - de pisker rundt hos Proshop i Højbjerg!
Ivan Jæger Christiansen, CEO, Proshop, https://www.proshop.dk/
I april 2018 gik Proshop i drift med deres spritnye topmoderne AutoStore robotlager fra Element Logic. CEO Ivan Jæger Christiansen fortæller om baggrunden for investeringen, og hvad det har betydet for Proshops udvikling og forventninger til fremtiden.
Street Food
En rusketur med Karen-Marie
Karen-Marie Lillelund
Robotterne kommer. Og med dem kommer den kønsløse og effektive kommunikation, der måske kan spare dig penge, men også vil få dit brand til at forsvinde fra kundernes bevidsthed. Vil du huskes, skal du bruge teknologien til at skabe en personlig og forståelig dialog med dine kunder – gerne med kant og humor. Men hvordan hulen gør du det?
Det vil en af Danmarks mest efterspurgte foredragsholdere gøre dig klogere på. Karen-Marie Lillelund vil med masser af humor og glimt i øjet give dig en retorisk rusketur, du sent glemmer.
Karen-Marie er inviteret af DAO365 og selv begejstret kunde hos det Vejle-baserede logistikfirma.
TBA
John Romedahl, CEO, DAO365, https://dao365.dk/
Eftermiddagspause
TBA
TBA
Håndtryk og Hot Dogs
Slut konferencen af med at få lidt lækkert mad og en snak med de mange andre deltagere på dagen.
Book din plads på konferencen inden
17 dage 1 time 8 min 7 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 6. november 2018 kl. 12.00

DAO365, Fredericia

Tonne Kjærsvej 40
7000 Fredericia

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.