Konference

E-handel Danmark 2018

Tid
14. mar 2018 kl. 08.30-16.30
Sted (Se adresse)
Hermans Kulturhus, Aarhus C
Pris
1.295,- kr. ekskl. moms (Medlemmer)
1.895,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

E-handel Danmark 2018 i Aarhus

Digitale købmænd deler ny viden om e-handel. Vil du have et skub ind i fremtiden, så køb din billet nu.

Det går godt i dansk e-handel. Omsætningen buldrer af sted, kunderne giver flotte karakterer til butikkerne og væksten har igennem flere år ligget mellem 10 og 20 %.

Det er imponerende.

Men – og ja, der er et men – mørke skyer er begyndt at trække sammen om dansk e-handel. Udenlandske giganter snupper nemlig en stadig større del af e-handelskagen, og både ordrer, viden og arbejdspladser risikerer at forsvinde ud af landet, hvis ikke vi hele tiden bliver bedre.

 

Derfor inviterer FDIH igen i år til konferencen e-handel Danmark, hvor vi fokuserer på læring, inspiration og netværk for netop at sikre, at vi alle bliver bedre, hurtigere og stærkere.

Velkommen til e-handel Danmark 2018

Vi deler viden og du bliver bedre til e-handel

 

Vi har samlet en række af Danmarks fremmeste eksperter, så du kan blive klogere og få nye ideer til, hvordan du fastholder dine kunder, øger væksten og måske endda kommer ind på nye markeder.

Eksperterne vil dele deres viden om de deleøkonomiske muligheder, give dig kloge ord om kunstig intelligens, udvide din horisont med viden om eksport og meget, meget mere.

 

Som et ekstra krydderi har vi tilsat flere netværksmøder til konferencen. Det betyder, at du kan diskutere udfordringer og problemstillinger med andre skarpe e-handlere.

 

Sidste år deltog 250 e-handlere og fagfolk på konferencen. De gav den karakteren 3,4 på en 4-skala ( 4 var topkarakter).

 

Du kommer, fordi du vil:

  • Blive klogere på digital handel i almindelighed
  • Høre eksperters bud på udvikling og løsninger
  • Netværke med de dygtigste fagfolk og kolleger
  • Sætte skub i udviklingen med handlen i digitale kanaler i din virksomhed

 

Du får:

  • Gode eksempler på digitale og innovative løsninger fra dygtige kolleger
  • Fagfolks bud på fremtiden for digitale koncepter og digital forretningsudvikling
  • Eksperters viden om Internet of Things, deleøkonomi, 3D printning og bud på hvad det giver af muligheder og udfordringer
  • Netværksmuligheder med dine dygtige kolleger

 

Hovedsponsor

Sponsorer

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.00
FDIH byder velkommen
Niels Ralund, adm. direktør, FDIH
09.10
Genopfind din virksomhed og dit lederskab – mens det stadig går godt
Mikael Trolle, Forfatter, Sportsdirektør, headcoach - High Performance Institute
I den digitale fremtid er der brug for et anderledes lederskab. Et lederskab, der er villig til at gøre op med detaljerede planer, performance management, en forældet praksis hvor ledelse i høj grad var fokuseret på, at få mennesker til at gentage opgaver til perfektion for at maksimere effektiviteten. Konstant fornyelse er nødvendig for at forblive relevante og forsætte med at vinde i markedet.

Lederne må i fremtiden skal turde at opgive magt, kontrol og Excelark, og i stedet fokusere på at inspirere mennesker gennem ambitiøse drømme og afdække potentialet i organisationen gennem ubarmhjertig fokus på de vigtige og afgørende detaljer. Moderne ledelse handler om at mestre de drømme og detaljer som skaber bæredygtig og vedvarende high performance.
09.50
Når e-commerce er ”no big deal”
Thomas Kolster, Head of Digital Marketing, Danfoss
Hvordan fornyer man en 15 år gammel e-handelsplatform, der omsætter for € 1 mia.?
E-commerce i Danfoss er noget vi har gjort seriøst i 15 år så vi betragter det ikke som noget specielt. Vi ser dog nogle udfordringer i nærmeste fremtid, der gør, at vi har investeret i ny teknologi samt overvejer vores overordnede strategi, så vi står bedre rustet mod nye spillere på vores markeder.
• Danfoss historie og Ecommerce siden 2003
• E-commerce Strategi i det større perspektiv
• Nuværende organisation og tech stack
• Fremtiden for e-commerce i Danfoss
• Truslen ved business as usual
• Amazon & friends
• Hvad er den fremtidige rolle for producentleddet
 Innovation i kundeoplevelse og/eller nye forretningsmodeller
10.30
Kaffepause
11.00
Eksport succes med succes på
Rasmus Thorup, CEO & Founder, Bodylab
Rasmus Thorup er uddannet cand.merc. i finansiering fra Århus Universitet og startede i slutningen af studiet, år 2003, Bodylab. Virksomheden blev grundlagt på at sælge danskproduceret proteinpulver af højeste kvalitet direkte til slutforbrugeren. Gennem årene er produktpaletten blevet kraftigt udvidet, både indenfor sports nutrition, samt en række nye livsstilsprodukter, målrettet mod main stream markedet. Ligeledes er et netværk af forhandlere bygget op og tæller bl.a. 250 fitnesscentre i Danmark, Matas og en række eksportkunder. Ud over den danske webshop har Bodylab egne lokaliserede webshops i Sverige, Norge og Finland.
11.30
Integreret Værdikæde, Eksport og Venture Capital
Jess Fleischer, Stifter & CEO, Son of a tailor
Son of a Tailor har taget en anderledes approach til eCommerce. Ved at gentænke tøjproduktionens værdikæde er de lykkedes med at give kunderne en helt anden købs- og produktoplevelse. De vokser hurtigt, har 80% eksport og lykkedes med at tiltrække venture capital.
12.00
Frokost og netværk
13.00
Tracks starter
2 forskellige spor og åbne netværksmøder. Se nedenfor.
14.30
Kaffepause
15.00
Fra tvillinger til 30 ansatte på 4 år
Ann-Louise Christine Aasted, CEO, Luksusbaby
Det var i 2013, at et sæt tvillinger skulle blive startskuddet til Luksusbaby. Noor og Naia sendte mor Ann-Louise på barsel, mens far Morten passede sit arbejde ved politiet. Under barslen blev konceptet født om en webshop, der sælger kvalitetstøj til børn, hvor kunden altid kommer først og kompromiser er en by i Rusland.
I dag er der i Luksusbaby omkring 30 ansatte fordelt på webshop, butik og lager. Butikken i Aalborg summer af liv og hyggelig stemning, og på webshoppen sidder de klar på både chat, telefon og mail for at hjælpe, og kommer du forbi lageret, vil du støde på vores ninjahurtige pakkepiger, der hver dag pakker din ordre flot og lækkert ind klar til afsendelse samme dag.
15.30
Kunstig Intelligens – kommer til en butik nær dig.
Thomas Terney, Forsker, konsulent, entreprenør
I 2016 investerede teknologigiganterne og startups mere end 240 milliarder kroner i kunstig intelligens. Det er nogenlunde fem gange det samme, som hele Danmarks budget til supersygehuse. Det er helt uden de nationale investeringer, hvor Kina har lagt sig helt i front med en plan om at blive verdens centrum for kunstig intelligens i 2030. Kom og bliv klogere på hvad kunstig intelligens egentlig er, hvordan vi allerede bruger det hver dag, og hvorfor vi kan forvente, at det i fremtiden vil blive integreret i næsten alle produkter. Og der derfor kommer til at ske en masse i krydsfeltet mellem producenter, retailers og forbrugere.
16.10
Afsluttende kommentarer
16.15
Vin & Snacks – netværk
13.00
Nethandel og sociale medier løfter den lokale tøjbutik til nye højder
Helle Engbork og Rune Thieme, ejer af Engbork
I marts 2015 startede Helle og Rune en tøjbutik i Næstved, det er der ikke noget nyt i. Det nye er, at en webshop og en stor satsning på at ramme kunder på sociale platforme var tænkt ind fra start. Det har de fået succes med. I starten var butikken i stueetagen og webshoppen holdt til på 1. sal, men nu er webshoppen flyttet til nye lagerfaciliteter og Engbork beskæftiger i dag mere end 20 medarbejdere, der sælger dametøj til en bred målgruppe og har mange brands i porteføljen. Nu overvejer Helle og Rune, hvordan de kan sælge til udlandet.
13.30
Alle brancher har fremgang i e-handel
Simon Bjerremann, Analysechef, FDIH
Danskerne øgede den samlede e-handel til 115 mia. kr. i 2017, og den fremgang kom alle brancher til gode.
FDIH E-handelsanalyse 2017 viste også fremgang på over 36 % i e-handel via mobilen, især trukket af børnefamilierne.
Hør Simon løfte sløret for flere facts i analysen om hvem, der køber hvad og via hvilke devices.
Hvor hidsigt udvikler importen fra Kina sig, og hvor ofte betaler vi med mobilen, henter selv pakkerne i pakkeshops og meget andet, som over 14.000 danskere svarede på i 2017.
14.00
Studerende og E-købmand - Sådan erobrede jeg et marked på under et år
Daniel Johannesen, CEO, Watery
Daniel er 19 år, gymnasie-elev på sidste år og har det seneste 1,5 år vækstet Watery.dk til en sund millionforretning. Med et indgående kendskab til markedet som tidligere elitesvømmer, en konstant hungren efter at lære og en personaliseret tilgang til kundeservicen, hvor alle kunder kender "Daniel", så fortæller Daniel i dette indlæg, hvordan han har erobret et helt marked og gjort hans piv-gamle konkurrenter så bange, at de alle har sat deres forretninger til salg.
Tilmeldingen er lukket.
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

1.295,- kr. ekskl. moms

1.895,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 12. marts 2018 kl. 16.00

Vi ses i smilets by

Hermans Kulturhus, Aarhus C

Skovbrynet 5
8000 Aarhus C
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Niels Preysz
Medlemschef
Micha Hansson
Webmaster & Medlemservice-ansvarlig
Simon Bjerremann
Analysechef
Mikkel Roh Bøgebjerg
Projektleder/ medlemsservice
Anne K. Hansen
Eventchef
Pernille Trieb
Projektleder
Birgitte Warming Juul
Projektleder
Magnus Glenn Hansen
Projektleder
Ditte Rogild Andersen
Studentermedhjælper - medlemsservice
Frederik Holmershøj
Juridisk studentermedhjælper
Tine Lauritsen
Ba.jur.