Konference

Logistik for e-handlere

Tid
9. nov 2017 kl. 08.30-16.00
Sted (Se adresse)
DAO365, Fredericia
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Konferencen er afholdt.

Logistikkonferencen 2017 - Gratis for medlemmer

Logistikfolk fra hele landet samles for at diskutere udfordringer og løsninger målrettet e-handlere.

De fleste af os er bevidste om, at logistikken er vigtig. FDIH’s logistik-analyse viser, at kunderne gerne vil betale for hastighed og service, men hvordan får man valgt rigtigt blandt de mange leverancetilbud til kunderne, og hvad øger egentlig kundetilfredshed og konverteringer? Kom med til Logistikdagen og bliv klogere. 

Logistikkonferencen er for dig, der ønsker unik indsigt i tidens logistikløsninger.

Du bliver opdateret på de nyeste trends og kommer hjem med ideer til, hvordan logistikken kan gøre en positiv forskel i din forretning. 

Konferencen er gratis for alle FDIH-medlemmer, og der vil være rig mulighed for at netværke og komme i dialog med andre e-handlere såvel som logistik-eksperter.  

Praktiske forslag og fornyet inspiration 

Konferencen giver dig mere viden, praktiske forslag og fornyet inspiration til at løse de mange udfordringer med logistik for B2C og B2B netbutikker. Hør cases hvor forskellige typer af logistikløsninger har været nøglen til succes og oplev de forskellige og nye tilbud på markedet, der præsenteres og diskuteres på dagen. 

Du skal deltage, hvis du er

  • Ledende medarbejder i en e-handelsvirksomhed
  • Ansvarlig for eller arbejder med logistik og lager.
  • e-handelsansvarlig i multichannel detailhandel
  • Arbejder med e-handel 

AFBUD

Da konferencen er gratis for medlemmer, opkræves et no show gebyr på 300,- på afbud inden for 10 arbejdsdage før konferencen.

Læs mere om vores Handelsbetingelser.

Konferencen er afholdt.
0 dage 0 timer 0 min 0 sek
Product Sales Manager WMS and TMS
Sales Manager E-Handel
Direktør og medstifter
Marketing & Impact Centre Manager
Logistikekspert Ecommerce Europe.
Direktør og partner hos Firtal Tech

Hovedsponsor

Sponsorer

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.15
Velkommen
v. Kim Bruno-Lindby, FDIH
09.30
Udnyt de nye regler for pakkelevering i EU (engelsk)
v. Walter Trezek, Logistikekspert, Ecommerce Europe
Walter Trezeks indlæg (på engelsk) vil fokusere på de ændringer, der er på vej med nye definitioner af breve og småpakker, betaling for ”last mile-levering” samt udviklingen af en standardlabel med stregkode, der kan identificere ikke kun pakken, men også indholdet.
Endelig vil han også komme ind på de tanker, som EU-kommissionen gør sig om pakkelevering inden for EU.
Ændringerne med de nye definitioner vil ikke kun gøre turen dyrere for især asiatiske pakker til Europa, men de kan også udløse nye distributionsformer, når der sker en klarere adskillelse og ny prissætning for breve og pakker.
10.10
E-handelsemballage som øger din effektivitet og performance i markedet
v. Mette Herrefoss, Marketing & Impact Centre Manager, DS Smith
Har emballage betydning for din logistikkæde og effektivitet? Ja! I dette oplæg bliver du klogere på hvorfor. Du får også indsigt i emballagetrends og udviklingen inden for logistik fra en af verdens største emballageproducenter. Mette vil i sit indlæg vise, hvordan emballagen kan optimere din logistikkæde på udsatte områder og styrke din effektivitet markant.
10.40
Pause
11.10
150% hurtigere pluk på 80% mindre plads. Automatisering med Kardex lagerautomater.
v. Nils Træholt, direktør og medstifter af Med24, Med24
Ja, det lyder næsten for godt til at være sandt, men det kan lade sig gøre at få 150% hurtigere pluk på 80% mindre plads. Det kan Nils Træholt, direktør og medstifter af Med24, bekræfte. I sit indlæg vil han dele Med24’s resultater og erfaringer med implementering af lagerautomater fra Kardex. Han vil ydermere fortælle om de overvejelser, man skal gøre sig, inden man kaster sig ud i så stor en forandring af ens lager.
11.40
Bedre kundeindsigt giver øget salg
v. Patrick Lindby, Sales Manager E-Handel, Bring
Bring er en af Skandinaviens største logistikvirksomheder og har stor viden om både forbrugeres og butikkers forventninger. Patrick Lindby, Sales Manager E-Handel, vil i sit oplæg gå i dybden med Brings data, så du kan blive klogere på, hvad kunderne forventer. Han vil også give konkrete tips, så du kan overgå kundernes forventninger.
12.10
Street food
13.00
Sådan slår dansk e-handel Amazon
v. Per Imer, Direktør, CoolRunner & Brian Lentz, Direktør, PakkecenterNORD, Coolrunner
Hvis vi skal klare os i den globale konkurrence, skal vi sikre hurtig og fleksibel fragt. CoolRunner har sammen med 39 pakkedistributører og lokale fragthelte opbygget en logistikplatform, der er klar til kamp. Hør Per Imer, Direktør, CoolRunner, & Brian Lentz, Direktør, PakkecenterNORD, fortælle, hvordan du kan optimere din logistik.
13.30
God logistik får shopkunder til at komme igen.
v. Peter Siggaard-Andersen, Product Sales Manager WMS and Mobility, PC SYS
Salgskanaler som Google, PriceRunner og sociale medier m.v. driver trafik til din shop, men det er ofte logistikken der får kunderne til at komme igen. Oplevelsen af, at Shoppen overholder, hvad den lover, er en klar beslutningsparameter for at købe igen. Efter indførelsen af PCSYS WMS7 sparer Eventyrsport omkring 30% af lønkronerne til at drive lageret. WMS-systemet er integreret med deres eksisterende økonomisystem. Styret indlagring, effektive plukmetoder og simplificerede pak- og returprocesser giver optimering og effektivisering af arbejdsprocesser til stor gavn for kunderne.
14.00
Pause og pandekager
14.30
Skab en bedre forretning med udgangspunkt i dine styrker
v. John Romedahl, CEO, DAO365
Fra traditionel avisomdeling til konkurrencedygtig leverandør af pakker udført af de 4.000 trofaste omdelere, der hver nat bringer din avis til dørmåtten - men nu også din pakke hele 365 dage om året. DAO365 har om nogen vist, hvordan man med udgangspunkt i en organisations styrker kan udvikle en forretning til at række ud efter fremtidens muligheder. DAO365 greb chancen og fulgte med udviklingen i forbrugernes stærke ønske om hurtig og nem levering.
15.00
Nørdens hjørne - Måling og optimering af processer
v. Rasmus Dencker, direktør og partner hos Firtal Tech, Firtal
Kundeservice, returhåndtering, pluk, pak, varemodtagelse - vores forretninger er bygget op på et fundament af processer. Et fundament, som vi måske sjældent stiller spørgsmålstegn ved. Måske fordi “det fungerer”. Måske fordi mange af dagligdagens processer kan være vanskelige at kvantificere og få gjort målbare. Men kernen til at kunne optimere noget er at kunne måle det. I dette oplæg vil du få et indblik i, hvordan en programmørs mindset anskuer processer - og få inspiration samt en hel række lavpraktiske eksempler på, hvordan man gør processer målbare, for derefter at bruge de nyfundne metrics til at optimere dem.
15.30
Håndtryk og lækkert skrub af mad
Slut konferencen af med at få lidt lækker skrub af mad og en snak med de mange andre deltagere på dagen.
11.10
Er time til time-levering fremtiden?
Jakob Kristiansen, CEO, Burd, Burd
Amazon Prime tilbyder gratis levering inden for 2 timer og betalt levering på bare en time i New York. Kan det lade sig gøre i Danmark, vil kunderne overhovedet bruge det, og hvad skal det koste?
Det kan du være med til at diskutere på det åbne netværksmøde om time til time-levering på logistikdagen.
Det åbne netværksmøde faciliteres af Jakob Kristiansen, som er CEO for leveringsplatformen Burd.
13.00
Logistik som konkurrenceparameter
Jan Dewald Hansen, Adm. direktør, Logistikkompagniet, Logistikkompagniet
Logistik er en væsentlig omkostning for mange webshops, men i et hastigt udviklende marked kan logistik også bruges som en konkurrenceparameter, der kan skille dig ud fra konkurrenterne.
Hvordan kan markedets mange logistikløsninger mobiliseres som konkurrenceparametre, der giver flere kunder, frem for blot at være en omkostning – og ikke mindst hvilke løsninger, du skal bruge? Det kan du blive klogere på i dette netværksmøde, hvor vi også går i dybden med, hvordan du afdækker, hvad der skaber værdi for dine kunder og hvilke beslutningstagere, der skal påvirkes.
Det åbne netværksmøde faciliteres af Jan Dewald Hansen, som er adm. direktør i Logistikkompagniet.
14.30
International logistik – udfordringer og muligheder
Henrik Jensen og Thomas Bloch, Parcel4You, Parcel4you
Flere danske webshops eksporterer til forskellige europæiske lande, men eksport giver udfordringer, herunder logistik.
På dette åbne netværksmøde diskuterer vi udfordringer, løsninger, muligheder og erfaringer mellem forskellige e-handlere, så vi alle kan blive dygtigere til at håndtere de logistikudfordringer, der følger med at eksportere. Vi skal blandt andet diskutere returvarer, valg af transportør på eksportmarkeder, forsendelser uden for EU og IT-integration med transportører.
Det åbne netværksmøde faciliteres af Henrik Jensen og Thomas Bloch fra Parcel4You, som tilbyder skræddersyede løsninger til forsendelse af pakker til e-handel og retailers. Deres mål er, at e-handlere kan konkurrere med de lokale, når de sender pakker til udlandet.

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 7. november 2017 kl. 15.00

Konferencen er afholdt.

DAO365, Fredericia

Tonne kærsvej 40
7000 Fredericia
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef