Konference

Logistikkonference 2016

Tid
10. nov 2016 kl. 08.30-16.00
Sted (Se adresse)
Prime Cargo A/S, Kolding
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Tilmeldingen lukker 9. november kl.08.00

Logistikkonference for e-handlere 2016

Én konference, to lagerhaller, inspirerende oplægsholdere og mellem 200 og 300 e-handlere og logistikfolk, som samles for at blive klogere på logistikken.

På Logistikkonferencen er dagen afsat til dig, der ønsker unik indsigt i tidens logistikløsninger. Bliv opdateret på de nyeste trends og kom hjem med ideer til, hvordan logistikken kan gøre en forskel og tilmed benyttes som konkurrenceparameter i din forretning. 

De fleste af os er bevidste om, at logistikken er vigtig. FDIH’s logistik-analyse viser, at kunderne gerne vil betale for hastighed og service, men hvordan får man valgt rigtigt blandt de mange leverancetilbud til kunderne, og hvad øger egentlig kundetilfredshed og konverteringer? Kom med til Logistikdagen og bliv klogere. 

Konferencen er gratis for alle FDIH medlemmer, og der vil være rig mulighed for at netværke og komme i dialog med andre e-handlere såvel som logistik-eksperter. 

Praktiske forslag og fornyet inspiration 

Konferencen giver dig mere viden, praktiske forslag og fornyet inspiration til at løse de mange udfordringer med logistik for B2C og B2B netbutikker. Hør cases hvor forskellige typer af logistikløsninger har været nøglen til succes og oplev de forskellige og nye tilbud på markedet, der præsenteres og diskuteres på dagen.

 

Du skal deltage, hvis du er

  • Ledende medarbejder i e-handelsvirksomheder
  • Ansvarlig eller medarbejder indenfor logistik og lager.
  • e-handelsansvarlig i multichannel detailhandlere
  • Arbejder med e-handel
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Sponsorer

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.15
Velkommen
Kim Bruno-Lindby, FDIH
09.30
Fremtidens Logistik - gør disruption til jeres fordel!
Lone Overgaard Thier, fremtidsforsker, Lonethier.com
Lone betragter disruption som et vilkår, der giver logistikbranchen fantastiske muligheder for at hjælpe deres kunder (E-Handlen) til nye højder. Morgendagens kunde vil bare have resultater og varen hurtigere, billigere og bedre - og gerne med en ny værdiskabelse. Her skal logistikbranchen træde i karakter og disrupte sig selv - ellers gør andre det for dem. Og der er mange der gerne vil servicere den stigende e-handel i Danmark.
10.10
Forbrugere, teknologi og markedet: Hvordan påvirker det fremtidens logistik?
Thomas Jensen, Sales Manager, Bring
Markedet er udfordret af forbrugerstyret udvikling i højt tempo. Bring viser hvilke trends som påvirker logistikken mest og giver ligeledes indsigt i hvilke udviklingsmuligheder som er knyttet hertil.
10.40
Pause
11.10
Modtagerdrevet logistik
Jakob Christiansen, Chef for Product Management, Logistics, PostNord
Levering og logistik er en integreret del af e-handel. Levering af varerne har ofte stor indflydelse på om kunden har haft en god oplevelse med webshoppen. Samtidig med den kraftige vækst indenfor e-handel, ser vi en stor forandring i, hvordan vi som forbrugere ønsker vores varer leveret. Danskerne handler mere og mere online, og varerne bliver også både større og tungere. Derudover har danskerne forskellige roller, når de handler på nettet. De handler både BtC og BtB. Modtagerne er altså vidt forskellige – men fælles for dem alle er, at de har ønsker og krav til leveringen af deres varer. Jakob Christiansen vil fortælle om, hvordan PostNord arbejder med modtagerdrevet logistik og hvilke services, der hjælper både afsendere, transportør og modtagere.
11.40
Logistikløsninger tilpasset Black Friday, Halloween og julehandlen, når tingene skal gå rigtigt stærkt!
Henrik Hansen, Salgsdirektør, Prime Cargo
Prime Cargo A/S fortæller om det der skal til for at klare markedets behov for løsninger til lager og logistik når ordrerne stiger drastisk og de selvfølgelig helst skulle være leveret i går.
Hvad gør en forskel og hvor er det vigtigt at have det tætte samarbejde for at sikre dine varer plukkes, pakkes og pakkes ind så de når under juletræet inden juleaften?
Hør Henrik fortælle om de erfaringer vi hele tiden drager fordele af både i Danmark og i Polen og hvordan det kommer kunderne til gode.
12.10
Frokost
13.00
Vækst på lager
Søren Jendresen, Salgsdirektør, SSI Schäfer
Et lager skal ikke blot kunne følge med væksten, men være en kilde til den. Søren Jendresen vil fortælle dig, hvordan du med enkelte justeringer kan optimere dit lager og for eksempel opnå hurtigere pluk, pladsbesparelser og en effektiv håndtering af returvarer. Under oplægget vil du blandt andet finde ud af, hvad du skal være opmærksom på, hvis du overvejer et WMS-system (Warehouse Management System), hvordan du får det rette fokus på din lagerhåndtering og ikke mindst, hvordan du kan gøre dine medarbejdere mere effektive - selvom de allerede både arbejder hurtigt og er dygtige. Oplægget henvender sig til alle der driver et lager, manuelt såvel som automatiseret.
13.30
Optimering og effektivisering af lagerstyringen giver glade kunder
Peter Siggaard-Andersen, Product Sales Manager WMS and Mobility, PCSYS
MyTrendyPhone.dk er Danmarks største udbyder af mobiltilbehør og har 13 onlinebutikker på verdensplan. De har et produktsortiment på 100.000 varenumre, og har indført PCSYS WMS7 for at optimere deres lager. Efter indførelsen af WMS7, sparer de 2.000 mandetimer på lageret, en besparelse på 32,8%. WMS-systemet blev integreret med deres eksisterende økonomisystem. Styret indlagring, effektive plukmetoder og simplificerede pak-processer giver optimering og effektivisering af arbejdsprocesser, til stor gavn for kunderne.
14.00
Pause
14.30
Lagerets betydning for vækst og konkurrenceevne
Nikolaj Bjørn Eriksen, Daglig leder, Kardex Remstar
Mange e-handelsvirksomheder er i en rivende udvikling. Med en tilgang til et stort marked i fri konkurrence er der store vækstmuligheder, men også mange udfordringer. For mange e-handelsvirksomheder bliver lageret og den interne logistik en udfordring og i nogle tilfælde en flaskehals for væksten. Hvordan skaber man nok plads til sine varer på den lagerplads, man har tilgængelig ? Hvordan sikrer man en høj effektivitet og konkurrenceevne, når aktiviteterne vokser? Og hvordan løser man nogle af de udfordringer uden for høj risiko? I oplægget får du et indblik i, hvordan man via lagerautomater og plukautomater samt WMS software kan styrke din konkurrenceevne og vækst, og hvilke faldgrupper, man bør være opmærksomme på.
15.00
Robot trends for e-handlere
Anders Eeg Møller, CEO, FlexAgile systems
Robotterne er på vej frem og med det automatiseret logistik. Dronelevering, selvkørende biler og 3D printede produkter er fremtiden, men hvor langt er teknologierne fremme? Er din virksomhed klar til fremtiden og skal du være med på forreste række?
15.30
Håndtryk og Hotdogs
Slut konferencen af med at få en hotdog og en snak med de mange andre deltagere på dagen.

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 9. november 2016 kl. 08.00

Tilmeldingen lukker 9. november kl.08.00

Prime Cargo A/S, Kolding

Nordager 28
6000 Kolding
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Medlemschef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef