Konference

Logistikkonference 2015

Tid
12. nov 2015 kl. 09.00-16.00
Sted (Se adresse)
Prime Cargo, Kolding
Pris
Gratis (Medlemmer)
600,- kr. ekskl. moms (Ikke-medlemmer)

Logistikkonference for e-handlere

Få unik indsigt i Danmarks bedste logistikløsninger for e-handlere

Det er fjerde gang, at FDIH samler eksperterne fra logistikbranchen til en heldagskonference i Kolding. Og du skal naturligvis komme, så du kan blive opdateret om de nyeste og bedste logistikløsninger, der kan gøre en forskel i din forretning. Alle FDIH medlemmer kan deltage gratis, og der vil være rig mulighed for at komme i dialog med de mange forskellige leverandører og andre e-handlere. Vi afholder det igen i år hos Prime Cargo i to af deres lagerhaller, hvor kasserne er skubbet ”lidt” til side, så vi kan være 300 personer til konference og udstillinger. Det kan være en smule til den kølige side, så medbring ekstra varmt tøj og husk, vi slutter dagen af med Håndtryk & Hotdogs, så ingen behøver at gå sultne hjem.

 

Logistik er en af grundstenene i enhver e-handelsbutik

E-handelsbranchen er optimistisk og ser lyst på fremtiden, 78% mener at deres virksomhed vil sende dobbelt så mange pakker om 3 år i forhold til i dag. Logistik er en af grundstenene i enhver e-handelsbutik, og derfor har FDIH naturligvis fokus på de udfordringer, logistik giver virksomhederne, men også de muligheder de rigtige logistikløsninger kan åbne for. Denne konference skal vise nogle af de ekstraordinært gode løsninger og prøve at give et bud på, hvordan fremtiden ser ud. 

FDIH’s logistik analyse viser, at kunderne gerne vil betale for hastighed og service, men hvordan får man valgt rigtigt blandt de mange leverancetilbud til kunderne, og hvad øger egentlig kundetilfredshed og konverteringer?

 

Praktiske forslag og fornyet inspiration 

Denne konference skal give deltagerne mere viden, praktiske forslag og fornyet inspiration til at løse de mange udfordringer med logistik for B2C og B2B netbutikker. Hør cases hvor forskellige typer af logistikløsninger har været nøglen til succes, og oplev de forskellige og nye tilbud på markedet, der præsenteres og diskuteres på dagen.

 

Disse bør deltage:

  • Ledende medarbejdere i e-handelsvirksomheder
  • Ansvarlige og medarbejdere indenfor logistik og lager.
  • e-handels ansvarlige i multichannel detailhandlere
  • Personer der arbejder med e-handel

Sponsorer

Program

08.30
Registrering og morgenmad
09.15
Velkommen
v/ Kim Bruno-Lindby, FDIH
09.35
Fremtidens bruger og forbruger
v/ Henrik Good Hovgaard, Fremtidsforsker, Director, Future Navigator
Hvad kommer til at være drivkraften for fremtidens brugere og forbrugere. Vi skal se på en række trends og tendenser, der er essentielle at forstå og benytte, når der arbejdes med E-handel nu og i fremtiden.
10.15
Valgfrihed og enkelhed – præcis som dine kunder vil ha’ det!
v/ Patrick Lindby, Sales Manager E-Handel, Bring
Bring tilbyder en nordisk logistikløsning og har i de seneste år haft stor fokus på den stadigt stigende internethandel. Nordiske forbrugere handler mere og mere på nettet, og antallet af forbrugere, der køber på nettet flere gang om måneden, er steget kraftigt i forhold til sidste år. Ud fra årets E-handelsrapport fra Bring præsenterer Patrick Lindby, hvad Bring tror, vil påvirke e-handelen i fremtiden.
10.45
Pause
11.15
Brødrene Dahls nye logistik løsning giver mere agil og fleksibel samhandel med kunderne
v/ Uffe Meiner, Partner, Vertica
Succesfuld e-handel kræver løbende fokus på markedet og kundernes behov. Som helt central paramenter i denne sammenhæng undergår logistik en løbende udvikling, som både kan være en trussel men også en spændende konkurrencefaktor. Indlægget sætter fokus på udviklingen af logistik inden for e-handel og viser hvordan Brødrene Dahl (BD) har introduceret og integreret et helt nyt logistik setup i sin e-handelsløsning. Med løsningen kan BD tilbyde en meget mere agil og fleksibel samhandel med sine kunder, der giver grundlag for et øget markedspotentiale og som viser nogle af de elementer vi kan forvente i effektiv b2b e-handel fremover.
11.45
Polen og Kina baner vejen for fremtidens E-Handel
v/ Henrik Hansen, Salgsdirektør, Prime Cargo A/S
Henrik Hansen, Prime Cargo A/S beretter om bevæggrundene bag beslutningen omkring det nye logistikcenter i Polen. De muligheder det har givet og fortsat vil give danske E-handlere med logistikcentret i Polen set i forhold til Europa. Og hvad bringer fremtiden, når vi taler konkurrencekraft til danske E-handlere med muligheder i Kina og resten af verden.
12.15
Frokost
13.00
Hvordan skabes profitabel international vækst?
v/ Max Riis Christensen, Stifter og adm. Direktør, MakesYouLocal
Med international e-handel som omdrejningspunktet vil Max Riis Christensen komme ind på følgende hovedområder:
- Hvad er forskellen på de e-handlere der lykkes internationalt og dem der ikke lykkes?
- Hvordan sikrer du profitabel vækst i din internationale webshop
- Sådan vælger du den rette internationale logistik løsning

Indlægget vil udover konkrete anvisninger og metoder indeholde erfaringer fra danske og udenlandske webshops der har arbejdet på tværs af grænserne.
13.30
REAL reference cases of omni-channel vs. hype - What retailers do today and how it helps them to grow their business
v/ Andreas duPlessis, Vice President global business development, Tradeglobal
- "15 minutes in Manhattan" - Same day delivery from store through omni-channel / Uber integration and the broader ship-from-store / same day delivery discussion in the USA

- "Shipping through Asia" - Omni-channel to support global expansion
how retailers re-define the eCom supply chain by building regional expansion in Asia on a cross-border / ship-from-store model

- "The drone hype" - spicing up quarterly reports or a true business case how our group has acquired a drone manufacturer and flies deliveries from one Asian island to another

- Discussion: How can European retailers and logistics providers both benefit from these international trends and what is applicable for the EU / Scandinvia
14.00
Pause
14.30
3. parts logistics and e-commerce
v/ Jan-Ola Wede, Product Manager TPL Nordic, PostNord
The consumer's decision criteria when buying a product is Functionality, Uniqueness, Price worthy and Shopping experience. If these are met the consumer will most likely make more purchases.
As a logistics provider it is important to support and help the e-business on their way to success.
PostNord support e-business. As a logistics partner in e-commerce and 3PL we can contribute to "Price worthy" by our innovation, efficiency and continuous development of consumer assignment and "Shopping experience" through short lead times, smartly designed packaging, good shipping quality, smooth customer service and return handling.
Through four cases (Footway, Nespresso, Apotek Hjärtat and Bauhaus)
we will provide examples on how our solutions have made a significant impact in e-business.
15.00
Kunsten af drive en e-shop
v/ Tor Christensen, CEO, Margin & Sons
Hvorfor tjener nogle e-handlere 10 kr. på en vare, når andre tjener 50 kr. på præcis den samme vare, når salgspris, markedsføring og faste omkostninger endda er de samme?

Svaret er driften.

Tag med på en rejse gennem tallene fra Den store Danske e-handels driftsanalyse 2015, der som den første af sin art kigger på, hvordan danske e-handlere driver den praktiske del af deres forretning fra logistik, supply chain management og strategisk indkøb til personale. Få indsigt i nogle af de faldgruber, der kan være med til at ødelægge en online forretning og få et par konkrete pejlemærker til, hvordan du også kan forbedre bundlinjen uden at pille ved hverken sitet eller markedsføringen.
15.30
Håndtryk og Hotdogs
16.00
Tak for i dag
Tilmelding er slut
0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer
Ikke-medlemmer

Gratis

600,- kr. ekskl. moms

Tilmeldingsfrist 10. november 2015 kl. 12.00

Vi glæder os til at se dig hos Prime Cargo i Kolding

Prime Cargo, Kolding

Nordager 28, Port 57
6000 Kolding
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder