Briefing

Bliv opdateret på den nye markedsføringslov, Kbh

Tid
28. jun 2017 kl. 13.00-16.00
Sted (Se adresse)
Børsen , København K
Pris
Gratis Kun for medlemmer

Markedsføringsloven træder i kraft per 1. juli

Den nye markedsføringslov blev vedtaget den 25. april. Den træder i kraft den 1. juli 2017. På dette brief kan du høre om den nye lov og Forbrugerombudsmandens praksis.

På dette brief vil vi navnlig gennemgå markedsføringslovens vildledningsbestemmelse, spamforbuddet og forbuddet mod skjult reklame i fx blogs, og der vil i den forbindelse være fokus på de ændringer der er.

Vores jurist, Tina Morell, som i mange år har arbejdet for Forbrugerombudsmanden, gennemgår de nye regler med fokus på, hvordan reklamer bør formuleres, så forbuddet mod vildledning og vildledende udeladelser ikke overtrædes. Hvordan man lovligt kan bruge bloggere eller anmeldere i sin markedsføring, og hvad man må og ikke må, når man sender nyhedsbreve og anden direkte markedsføring til sine kunder. Endvidere vil hun gennemgå forventede ændringer af Forbrugerombudsmandens retningslinjer for prismarkedsføring, som forhandles i øjeblikket, og som også forventes at træde i kraft den 1. juli 2017.

Kurset henvender sig primært til B2C.

 

AFBUD
Da briefet er gratis for medlemmer, opkræves et no show gebyr på 300,- på afbud indenfor 3 arbejdsdage før briefet.

Læs mere om vores Handelsbetingelser her

0 dage 0 timer 0 min 0 sek

Priser

FDIH medlemmer

Gratis

Kun for medlemmer

Tilmeldingsfrist 28. juni 2017 kl. 07.00

Børsen , København K

Telefon: 72255601
Slotsholmsgade 1
1217 København K
Danmark

Har du et spørgsmål?

Niels Ralund
Adm. Direktør
Tina Morell Nielsen
Jurist & Chefkonsulent
Henrik Theil
Kommunikationschef
Søren Willemoes
Kommunikationsmedarb.
Micha Hansson
Medlemsservice- og webmanager
Simon Bjerremann
Analysechef
Niels Preysz
Projektchef
Anders Thesbjerg Tang
Netværksansvarlig
Charlotte Ahm
Projektleder
Pernille Trieb
Projektleder
Kim Bruno-Lindby
Event & Marketingchef