Digital Handels analyser af medlemmerne
Medlemsanalyser

FDIH's e-handelsbarometer

SEO, Instagram og e-mail marketing: Det vil netbutikkerne satse på i 2020

7 ud af 10 netbutikker vil prioritere arbejdet med e-mail marketing og personalisering i 2020. Instagram og SEO-arbejdet vil også få en kærlig hånd, mens netbutikkerne tilsyneladende mener, at indsatsen mod svindlerne er på et passende niveau.

E-handelsbarometer 4. kvartal 2019: Netbutikkerne er optimistiske efter stærk slutspurt

Netbutikkerne lukkede 2019 med et stærkt 4. kvartal og tager optimismen med ind i 2020. Forventningerne passer fint med forbrugernes planer.

 

 

 

 

Hvad er FDIH's e-handelsbarometer?

Hvordan går det i dansk e-handel, hvordan betaler forbrugeren og er der gang i eksporten?

Det er spørgsmål som disse, som FDIH vil besvare med et nyt format, der skal sikre medlemmerne og andre interesserede en bedre indsigt i branchen.

”Konceptet er ret simpelt. Efter hvert kvartal stiller vi netbutikkerne nogle spørgsmål, som de besvarer, og så samler vi alle svarene, som bliver tilgængelige her på FDIH.dk. På den måde kan netbutikkerne se, om deres udvikling passer med resten af branchen,” siger Simon Bjerremann, analysechef i FDIH. Han forklarer videre, at hver undersøgelse vil indeholde nogle faste spørgsmål, så det bliver muligt at sammenligne med tidligere svar.

”De faste spørgsmål vil så blive suppleret med nogle forskellige ekstra spørgsmål fra gang til gang, så vi kan kigge nærmere på bestemte områder – eksempelvis levering, svindel og betaling, eller hvad vores medlemmer måtte have af ideer.”

Det bliver endnu bedre med flere svar

Initiativet med kvartalsundersøgelserne er helt nyt, og Niels Ralund, adm. direktør i FDIH, har høje forventninger til initiativet, der skal supplere månedsanalyserne og årsanalyserne.

”Vi har fået ret god respons ved denne første gang. Nu håber vi, at flere kan se værdien i det, når vi offentliggør svarene, så vi kan få endnu flere svar i næste omgang.”

Ifølge Niels Ralund har flere medlemmer efterspurgt en mulighed for at måle sig med andre i branchen, og det er netop målet med det nye e-handelsbarometer.

”Når vi får flere med, kan vi forhåbentligt også begynde at inddele svarene i varekategorier, så eksempelvis tøjbutikker kan sammenligne sig med andre tøjbutikker. Det, tror jeg, kan blive en rigtig god service for vores medlemmer.”

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik