Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Influenter og blogger kan flytte varesalg på nettet

Maj e-handelsanalyse 2019 har fokus på Sociale medier ift. køb & inspiration
Hver fjerde forbruger følger influentere/bloggere med salgsbudskaber på sociale medier. Op mod halvdelen af disse følgere får stor inspiration til køb på nettet fra disse influenter.

Inspiration fra sociale mediers influenter sælger varer online

Selv om det ”kun” er hver fjerde kunde, der følger en eller flere influenter/bloggere med klare salgsbudskaber, så vurderer halvdelen af disse følgere, at de snarere bliver inspireret til køb hér, end ved at lytte til familie og venner.

Kvinder er i højere grad end mænd interesserede i input og inspiration fra influenter/bloggere, der omtaler varer og services på sociale medier. Det sker især på Facebook, men udviklingen tyder på, at den førsteplads snart overtages af Instagram.

Fokusspørgsmålene i maj-udgaven af FDIH E-handelsanalysen dykker ned i, hvem, der lader sig inspirere til køb på nettet, hvilke sociale medier, der tæller mest samt fordeling på varer, sociale medier og ikke mindst køn og alder.

I analysen får du som e-handler viden om:

  • Månedens Fokus: Sociale medier ift. køb & inspiration
    • Hvor mange forbrugere følger influenter/bloggere på Sociale Medier
    • Hvem lader sig inspirere – køn og alder  
    • Hvilke sociale medier følges oftest
    • Betyder input fra Sociale Medier mere end venner/familie
    • Varegrupper, hvor der inspireres til køb
  • Generelt om e-handel
    •  Handelshyppighed og enheder
    • Andel af handler og forbrug ad hoc
    • Abonnementsandele og forbrug
    • Gennemsnitspriser pr køb
    • Forventet e-handel i de kommende 12 måneder
    • NPS efter varekategori
    • Betalingsform og -kort

  • Business to Business tal i kategorierne
    • Erhvervsmæssig indkøbsansvar 
    • Erhvervsmæssig købsfrekvens og budget
    • Erhvervskøbte varegrupper

Ikke medlem af FDIH? 

FDIH medlem?
Log ind herunder og download PREMIUM analysen.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen