Trends og tendenser i dansk e-handel
Digital Handel E-handelsanalyser

August light: Forbrugerne foretrækker omni channel og mails

Er din virksomhed ikke medlem af FDIH? Download LIGHT e-handelsanalysen for august 2019 med fokus på omni channel services.

Omni channel eller ej?

Det gør ikke den store forskel, om du har en fysisk butik eller ej, men din e-mail skal være nem at finde, og så bør du overveje at chatte, viser ny analyse fra FDIH.

Selvom godt halvdelen af forbrugerne ikke har tydelig præference for om der er tilknyttet en fysisk butik til en netbutik, er det dog stadigvæk en god idé at åbne fysiske butikker. Det giver nemlig kunderne mulighed for at se, røre og prøve produkterne inden købet, hvilket kan være særligt vigtigt for særlige varegrupper og for en stor gruppe af kunder.  Det er nemlig af rigtig stor betydning med en fysisk butik for hver tiende kunde.

”De fysiske butikker kan være med til at knytte kunderne endnu tættere på brandet, og sikre endnu større tillid, så det kan være en god ide for mange – og vi ser da også, at rigtig mange netbutikker udvider med en fysisk butik.”

Fysiske butik kan undværes – mailen kan ikke

Mail og chat er to foretrukne kontaktformer for kunderne, når de skal i kontakt med virksomheden, og derfor er det et godt tip at have tydelig kontaktinformation på jeres hjemmeside, så kunderne let kan komme i kontakt med jer. Det giver samtidig stor troværdighed.

I analysen får du viden om:

  • Månedens Fokus: Omni channel services
    • Betydning af fysisk butik for handlen
    • Omni channel services og betydning
    • Forskel på serviceparametre ift. køn
    • Foretrukken kontaktform
    • Geo-lokaliserede tilbud
  • Generelt om e-handel
    • Handelshyppighed og enheder
    • Andel af handler og forbrug ad hoc
    • Abonnementsandele og forbrug
    • Gennemsnitspriser pr køb
    • Forventet e-handel i de kommende år
    • NPS efter varekategori
    • Betalingsform og -kort
  • Business to Business tal i kategorierne
    • Erhvervsmæssig indkøbsansvar 
    • Erhvervsmæssig købsfrekvens og budget
    • Erhvervskøbte varegrupper

Er din virksomhed medlem af FDIH?

Er et medlemskab af FDIH er noget for dig og dine kollegaer?

Du får her en kort oversigt over, hvilke fordele du og dine kollegaer får som medlem af FDIH, samt hvad et medlemskab koster.

Alt dette får I som medlem af FDIH

Giver dette anledning til spørgsmål om medlemskab eller FDIH generelt, er du meget velkommen til at kontakte os på kontakt@fdih.dk eller give os et ring på telefon 7225 5601. Vi sidder klar ved telefonerne og tasterne. 

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik