Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Køb af dagligvarer online stiger, fordi det er bekvemt

Juni-analysen 2019 af danskerne e-handel fokuserede på køb af dagligvarer online, som godt en tredjedel af forbrugerne foretager, og især børnefamilierne øger deres forbrug.

Hver 10. dansker køber dagligvarer online hver uge. Bekvemmelighedsfaktorer som, at det sparer tid, og muligheden for at handle, når det passer den enkelte samt levering hjemme vægter højt. Men der opleves også større udvalg online, og så er det fx nemmere at finde allergivenlige varer.

Måltidskasserne scorer også højt på bekvemmelighedsskalaen, samtidig med at kasserne reducerer madspild og inspirerer til mere varieret og sundere kost.

Endelig dykker analysen ned i hvem, der bestiller fastfood og take-away på nettet, hvor mange der forkæler sig med vin & spiritus samt hvilke barrierer, der er for at købe dagligvarer på nettet.

I analysen får du som e-handler viden om:

  • Månedens Fokus: Dagligvarer online
    • Dagligvarer online
    • Dagligvarer i løssalg, ”ja tak” 
    • Måltidskasser på nettet, ”ja tak”
    • Dagligvarer på nettet – barrierer
    • Forventninger til stigende køb
    • Vin, spiritus, fastfood og take-away

  • Generelt om e-handel
    •  Handelshyppighed og enheder
    • Andel af handler og forbrug ad hoc
    • Abonnementsandele og forbrug
    • Gennemsnitspriser pr køb
    • Forventet e-handel i de kommende år
    • NPS efter varekategori
    • Betalingsform og -kort

  • Business to Business tal i kategorierne
    • Erhvervsmæssig indkøbsansvar 
    • Erhvervsmæssig købsfrekvens og budget
    • Erhvervskøbte varegrupper

Ikke medlem af FDIH? 

FDIH medlem?
Log ind herunder og download PREMIUM analysen.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen