Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Sociale mediers rolle i købsbeslutninger og inspiration?

Månedens fokus i maj:
Hvilken betydning har sociale medier for salget af tøj, rejser, dagligvarer - for bare at nævne noget? Tallene i denne analyser viser, at sociale medier virker, når vi taler salg og inspiration.

*Download analysen nederst på siden*

Kort om analysen:
Sociale medier er vigtig at have i tankerne når salgskampagnen skal planlægges

28% af de danske e-handlende følger virksomheder eller personer, der nævner/ omtaler varer positivt på sociale medier og blogs. Facebook er den sociale medieplatform, hvor flest brugere følger sælgende profiler, men Instagram vinder hastigt frem. Ofte bruges sociale medier i situationer, hvor brugeren slapper af og giver sig tid. Derfor er der også mere tid til at klikke på tilbud og produktinformation for at få inspiration. Varekategorier som er relativt små generelt set i e-handel sammenhæng, er eksempelvis blandt den type varer, der oftest købes via sociale medier. Sociale medier er derfor en meget vigtig parameter at have i tankerne, når den næste salgskampagne planlægges, for det er absolut kilde til inspiration og vigtig led i den endelige købsbeslutning.

I maj månedsanalyse bliver du klogere på:

  • Sælgende sociale medieplatforme
  • Anvendte sociale medier/ kanaler
  • Brugerprofil på sociale medier 
  • Sociale medier flytter varer (online)
  • Bred inspiration fra sociale medier og blogs
  • ... samt meget mere

 

Ikke medlem af FDIH? Klik her, hvis du ønsker at læse analysen 

FDIH medlem? Log ind herunder og download PREMIUM analysen gratis.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik