Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Er dagligvarer, mad og drikke noget du køber online?

Månedens fokus i juni:
Måltidskasser & løssalg, vin, spiritus, fastfood og take-away... Mulighederne for at købe dagligvarer, mad og drikke online er eksploderet de seneste år. Vi undersøger årsager, barrierer samt hvilke forventninger kunderne har til fremtiden.

*Download analysen nederst på siden*

Kort om analysen:
1 ud af 3 køber dagligvarer, mad og drikke online

... og kunderne forventer i høj grad at skrue op for dagligvarekøb på nettet uanset leveringsform. Især løssalget men også måltidskasser forventes at stige. Bekvemmelighedsfaktorer som levering ved døren og køb, når det passer ind i den travle hverdag, er blandt årsagerne til, at også dagligvarer er ved at bide sig fast som en varekategori, kunderne ser som helt naturligt at putte i kurven - online vel at mærke.

Spørgsmålet er om det er samme faktorer der er gældende når der shoppes dagligvarer i løssalg vs. måltidskasser? Eller om målgruppen for måltidskasser fokuserer på andre årsager til, at de vælger dette alternativ til familiens middagsmad onsdag aften.

Og hvad med fastfood og take-away, for ikke at nævne vin og spiritus? Jamen det er vel de unge, der køber disse produkter... eller er det den fulde sandhed?

I juni månedsanalyse bliver du klogere på:

  • Dagligvarer på nettet
  • Dagligvarer i løssalg - fordele
  • Måltidskasser på nettet - fordele
  • Dagligvarer på nettet - barrierer
  • Forventninger til stigende køb
  • Vin, fastfood & take-away
  • ... samt meget mere

 

Ikke medlem af FDIH? Klik her, hvis du ønsker at læse analysen 

FDIH medlem? Log ind herunder og download PREMIUM analysen gratis.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik