Trends og tendenser i dansk e-handel
FDIH E-handelsanalyser

Omnichannel service

Månedens fokus i august:
Vi fokuserer i denne måned på hvilken service kunderne forventer at få, uanset om de køber i din onlineshop eller i din fysiske butik, også betegnet som omnichannel service.

*Download analysen nederst på siden*

Kort om analysen:
Gennemsigtighed og ens behandling uanset salgskanal opleves som de vigtigste serviceparametre for dine kunder 

Har du både en netbutik og en fysisk butik, og går du med planer om at give dine online kunder et særligt tilbud? Så bør du glemme det.

Kunderne vil nemlig behandles ens. 8 ud 10 kunder vil have de samme tilbud, den samme pris og den samme service, ligegyldigt om de handler hos dig på nettet eller i den fysiske butik. I analysen får du en oversigt over de øvrige serviceparametre, som kunderne mener er betydningsfulde når du tilbyder dem at købe både i fysiske butik og online.

Hvilken kontaktform benytter kunderne, når de vil i kontakt med dig?

Trods udbredelsen af chat, er det ikke den fremherskende kontaktform gennemsnitlig set for kunderne. Er din målgruppe det yngre segement, giver det dog mening (også) at have denne kontaktform, for tendensen viser, at yngre kunder lægger mindre vægt på telefonen og mere vægt på chat.

Det kontaktform, der fortsat er mest brugt, er måske ikke overraskende e-mails.

Er det god service at sende dig tilbud, via din smartphone, når du er i nærheden af den fysiske butik?

Der er sket en lille stigning i antallet af personer, der mener at relevante geolokaliserede tilbud er god service. Overvejende set er der dog fortsat en skepsis ift. at modtage disse tilbud. 

I august månedsanalyse bliver du klogere på:

  • Omnichannel muligheder og service
  • Kontaktform til netbutikken
  • Geolokaliserede tilbud
  • Antal handler og forbrug
  • Varer og priser
  • ... samt meget mere

 

Ikke medlem af FDIH? Klik her, hvis du ønsker at læse analysen 

FDIH medlem? Log ind herunder og download PREMIUM analysen gratis.

Har du brug for hjælp?
?
Send os et spørgsmål

Hvis du har et spørgsmål, så efterlad os en besked og vi vil svare tilbage hurtigst muligt.

Tak for din besked! Der skete en fejl, prøv igen
Vores persondatapolitik